Peste jumătate din clinicile, cabinetele medicale și centrele de tratament mici și medii din Europa Centrală și de Est nu folosesc soluții digitale de administrare a datelor, arată un comunicat de presă. Deși vorbim despre o piață de 10,2 miliarde de euro, ȋn care activează 356.000 de doctori, pacienții ȋncă sunt obligați să se plimbe cu teancuri de hârtii, programările se notează ,,pe caiet”, iar specialiștii pierd ore bune să caute informații despre pacienți ȋn arhive. Patru români au creat un soft complet de management, cu tehnologie AI integrată, care acoperă nevoile unităților medicale. Cu o investiție de peste 300.000 de euro până ȋn prezent, platforma InteroCloud țintește o cifră de afacere de două milioane de euro ȋn următorii trei ani și peste 5.000 de clienți din România.
,,Avem aproape 11.000 de cabinete de medicină de familie, 15.000 de clinici stomatologice și 12.000 de centre de medicină alternativă, ȋn România. Spre deosebire de marile rețele de sănătate, la majoritatea acestor unități, pacienții se duc cu teancuri de hârtii ȋn brațe, iar doctorii sunt practic acoperiți de dosare. Nu mai vorbim de recepție, unde programările sunt trecute pe caiet, iar SMS-urile de reamintire (acolo unde există) sunt trimise manual. Bineȋnțeles că eficiența și poate chiar și calitatea actului medical scad, ȋn astfel de condiții. Aceasta este realitatea de la care am pornit și pe care vrem să o schimbăm, prin InteroCloud”, spune Alexandru Gheorghiu, CEO & Fondator InteroCloud.
Platforma are tehnologie AI integrată, este ușor de folosit și accesibilă din punct de vedere financiar. Pachetele de bază pentru o clinică pleacă de la doar 19 euro pe lună și pot ajunge până la maximum 139 de euro pe lună pentru o clinică cu mai multe locații și aproximativ 20 de medici.
,,Am identificat o nevoie reală in piață, lasată neacoperită de competitorii locali, care se axaseră pe relația cu CNAS și decontările Ministerului Sănătății: educarea spre digitalizare a personalului clinicilor medicale mici și medii, cu unelte software intuitive având ca rezultat final ȋmbunătățirea pe termen lung a relației dintre cadrul medical și pacient”, adaugă Claudiu Sofonea, CPO InteroCloud.
Soluția InteroCloud a fost lansată ȋn 2020 și, ȋn doar șase luni, a ajuns ȋn 40 de cabinete din toată țara. Trei ani mai târziu, în 2023, rata de retenție a clienților InteroCloud era de 90%.
,,Platforma a fost constant ȋmbunătățită, ȋn urma feedback-ului primit de la utilizatori. Procesul de onboarding al unui client nou durează mai puțin de o oră și acoperă cele mai importante nevoi ale unităților medicale: sistem de programări ușor de gestionat, arhivă digitală a istoricului de consultații și investigații, fișe medicale personalizabile, notificări prin SMS și email către pacienți, rapoarte financiare și statistici”, completează Dan Iacob, CTO InteroCloud.
Investiția de până acum se ridică la aproximativ 300 de mii de euro. Reprezentanții companiei spun că pentru acest an au securizat încă 150 de mii de euro pentru proiect. Aceștia vizează digitalizarea cât mai multor cabinete medicale, pentru a ușura munca medicilor și a personalului medical, dar și viața pacientului, care tot timpul trebuie să își imprime rezultatele analizelor
,,Pentru următorii trei ani, previzualizăm o cifră de afaceri de două milioane de euro și un număr de 5.000 de clienți, adică 10% din piața din România. Pe termen lung, vizăm extinderea ȋn Europa Centrală și de Est”, spune Bogdan Zecheru, CMO InteroCloud.
InteroCloud a pornit ȋn urmă cu trei ani, la inițiativa a patru prieteni care au decis să aducă experiența și succesul din companiile multinaționale, din patru domenii diferite, respectiv sales, marketing, product și software development, în piața de health tech din România. InteroCloud oferă o soluție completă de management a fluxului de date într-o clinică, de la prima consultație, până la prescripția tratamentului medical, un traseu simplu și intuitiv, ca mersul pe bicicletă.