Aceasta este cea de-a doua locomotivă ELASMO de 6000 KW modernizată de RELOC Craiova, care a desfășurat proba de performanță după ce, în decembrie 2024, prima locomotivă finaliza cu succes acceași etapă.
Proba de performanță a locomotivei electrice cu motoare asincrone a presupus tractarea a 16 vagoane de călători pe ruta București – Cernavodă și retur. Evenimentul a avut loc după vizita tehnică a oficialilor Comisiei Europene, organizată în România în perioada 10-14 februarie, în cadrul căreia RELOC a prezentat cu succes performanțele locomotivei ELASMO.
„Odată cu această locomotivă pe care RELOC Craiova, parte a GRAMPET Group, o repune pe șine, România face pași concreți spre un sistem feroviar modernizat, iar noi, echipa care facem posibil un astfel de proiect, demonstrăm că progresul nu este doar o promisiune, ci o realitate pe care o construim zi de zi. Ne-a onorat implicarea oficialilor Comisiei Europene, pentru că ea demonstrează interesul Europei pentru România, ca pilon strategic al industriei feroviare regionale.” declară Gruia Stoica, Președinte GRAMPET Group.
Locomotiva este echipată cu motoare electrice de tracțiune asincrone de tip 060 EA1 CA și utilizează tehnologie modernă de vârf. Toate subsistemele sunt perfect integrate și controlate dintr-un punct central de comandă, un computer de bord produs de RELOC Craiova. Sistemul de tracțiune a fost calibrat cu succes, locomotivei fiindu-i sporită viteza de operare la 160 km/h, demonstrând astfel că este pregătită să redefinească viitorul transportului feroviar românesc.
În urma proiectului de modernizare desfășurat la RELOC Craiova, locomotiva ELASMO a demonstrat capabilități energetice avansate și impact pozitiv asupra sectorului feroviar: performanță energetică, tehnologie avansată și durabilitate extinsă. Costurile de exploatare și mentenanță ale locomotivei au fost optimizate, timpii de călătorie sunt semnificativ reduși, iar pasagerii vor beneficia de un grad sporit de siguranță și un transport mai eficient și mai sustenabil, Ia standardele și cerințele de mobilitate impuse de Uniunea Europeană.
Locomotiva care a finalizat cu succes proba de performanță face parte dintr-un amplu proiect de modernizare a 19 locomotive ELASMO, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Contractul a fost câștigat de companie în urma unei licitații publice, include asigurarea mentenanței acestora pentru 47.469.600 și se ridică la o valoare de 91,1 milioane de euro.