Dacă au trecut mai mult de doi – trei ani de când ai modernizat și îmbunătățit site-ul de prezentare al firmei tale și nu vrei să sabotezi succesul afacerii, este timpul să faci ceva. Și nu ne referim doar la adăugarea de conținut, care ar trebui să se facă cel puțîn săptămânal. În funcție de nișă de activitate și de concurență, s-ar putea să fie necesar să îți revizuiești site-ul chiar și mai des.
Acest lucru are sens în contextul în care comportamentul consumatorilor se schimbă rapid și fără semne de avertizare. Astfel, este posibil că după o vreme site-ul tău să nu mai corespundă așteptărilor și cerințelor pieței, informațiile de interes să nu fie poziționate adecvat sau chiar să lipsească.
Ideea este că site-ul tău trebuie să fie în orice moment cât mai proaspăt, mai curat și mai autentic și să satisfacă cerințele și preferințele vizitatorilor moderni. O agenție de creare site web cu experiență știe că o modalitate simplă pentru a reuși acest lucru este să eviți anumite capcane.
Iată care sunt cele patru mari greșeli care trebuie să le eviți:
Neglijarea creării unui plan de migrare a conținutului
Dacă intenționezi să creezi un nou site pentru că ai făcut o revizuire a brandului, este esențial să păstrezi linkurile obținute până în acel moment și să nu pierzi nimic. Acest lucru se poate realiza ușor prin crearea unui plan cuprinzător de migrare a conținutului.
Conținutul este extrem de important și fiecare componentă de pe site-ul tău trebuie evaluată și apoi migrată sau eliminată. Unul dintre motivele pentru care firmele văd o scădere temporară, dar semnificativă a traficului, este pentru că a fost modificat conținutul de baza iar Google încă nu îl vede.
Pentru a începe procesul, creează o lista cu toate paginile site-ului actual și vezi care dintre acestea au cel mai mult trafic. Următorul pas este să ceri sfatul unei agenții pentru a mută fără probleme acele pagini în momentul în care noul tău site va fi lansat.
Nu se acordă prioritate întreținerii site-ului
Site-ul tău trebuie să crească și să se dezvolte continuu, iar acest lucru se poate realiza fie prin adăugarea de conținut la paginile SEO deja create, fie prin creare de pagini noi de produse sau de categorii de produse.
Dacă vrei să ai succes în afacere și site-ul să lucreze pentru ține, trebuie să ai în vedere întreținerea de rutină, identificarea problemelor, a linkurilor cu probleme, a paginilor care se încarcă lent și, desigur, rezolvarea acestora cât mai repede.
Din fericire, există o mulțime de instrumente gratuite disponibile care verifică automat site-urile pentru diverse probleme, deci nu ai prea multe motive pentru erorile 404!
Se folosește Facebook în locul unui site web
Dacă te-ai gândit că poți avea pe Facebook o pagină de afaceri și că nu ai nevoie de un site de prezentare, să știi că faci o mare greșeală. Deși pe moment pare o modalitate eficientă de a reduce costurile, pe termen lung înseamnă că vei pierde mulți bani.
Pagină ta de Facebook are putere SEO, dar numai pentru Facebook, nu și pentru afacerea ta. Sigur, vei avea ceva rezultate de aici, dar trebuie să muncești din greu pentru a le obține. De asemenea, nu beneficiezi de avantajele unui site web care includ posibilitate de a avea un blog, facilitatea de a face comerț online și de a implementa strategii de marketing care îți trasforma vizitatorii în clienți.
Nu verifici site-ul pe mai multe dispozitive
O treime dintre consumatori folosesc un singur canal pentru a face cumpărături, dar cu cât generația este mai tânăra, cu atât devine mai posibil că ei să folosească mai multe dispozitive, canale și platforme.
Să zicem că au aflat de un anumit produs vândut de ține dintr-o reclamă, de la televizor sau online și imediat l-au găsit pe mobil, dar nu au făcut nicio achiziție. A două zi reiau căutările, dar de pe laptop, găsesc același site, dar aici arată mult mai urat decât pe mobil. În acest moment este foarte posibil că posibilul trau client să își piardă încrederea și interesul și să renunțe.
De aceea, site-ul tău trebuie să arate cât mai bine bine pe toate browserele și dispozitivele. Gândește-te că această este vitrină prin care oamenii văd produsele tale, așa că asigura-te că arată și funcționează întotdeauna perfect.