Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Piața de media ajunge, la finalul lui 2021, la valoarea de 540 milioane de euro
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Actualitate

Piața de media ajunge, la finalul lui 2021, la valoarea de 540 milioane de euro

Curierul Național
Autor Curierul Național
Publicat 17 decembrie 2021
Distribuie

Initiative lansează un update al raportului Media Fact Book 2021

În ciuda incertitudinii permanente generate de pandemie, a problemelor apărute pe lanțurile de aprovizionare, care afectează sectoare mari ale economiei, sau inflației care a luat avânt, remarcăm în 2021 o revenire treptată a nivelului de consum al populației, care alimentează o redresare mai puternică decât se estima la începutul anului în ceea ce privește cheltuielile de marketing și, implicit, ale pieței de media.

Datele actualizate ale raportului Media Fact Book, făcute publice de Initiative astăzi, relevă faptul că, în România, toate verticalele cheie ale pieței de media (domenii precum Retail, Pharma etc.) au înregistrat creșteri mari în 2021, comparativ cu 2020, ceea ce conturează un final de an cu +17% creștere pentru piața de media, atingând valoarea de 540 milioane de euro.

Sunt mai mulți factori care au provocat creșterea accelerată din acest an. În primul rând, vorbim despre factorul economic, ce se traduce printr-o creștere a PIB-ului de 7%, o recuperare a scăderii economice înregistrate în 2020, pe fondul multiplelor stimulente de care mediul de afaceri și populația a beneficiat. Consumatorii au cheltuit mai mulți bani decât oricând în acest an, folosind și economii pe care le-au acumulat în 2020, iar relaxarea restricțiilor de mobilitate a deschis apetitul pentru călătorii și achiziții al populației.

În al doilea rând, vorbim despre factorii de creștere organici, stimulați de accelerarea adopției comerțului online, care au dus la o creștere a investiției în publicitatea online, dar și în cea tradițională, folosită ca mediu pentru a crește vizibilitatea brandurilor.

Cel de-al treilea factor care a dus la creșterea investițiilor în media din acest an face referire la evenimentele sportive care au alimentat și ele surplusul de bugete din 2021 – Campionatul European de Fotbal 2020 și Jocurile Olimpice de la Tokyo.

De altfel, la nivel global, anul 2021 este considerat cel mai bun an din istoria advertising-ului, cu o creștere fără precedent, de 22% față de 2020, atingând un record de 710 miliarde de dolari. Pentru 2022, estimările spun că piața își va păstra traiectoria crescătoare, cu un procent de creștere de 12%, atingând valoarea de 800 miliarde de dolari.

Pentru România, raportul arată că veniturile din publicitatea tradițională (TV, radio, OOH, print și cinema) au crescut cu 15% față de anul 2020, ceea ce înseamnă o investiție suplimentară de aproximativ 50 milioane de euro. În același timp, veniturile consumate de mediul digital au crescut cu 25% față de anul trecut, adică cu aproximativ 30 milioane de euro, astfel că mediul online încheie anul 2021 cu un volum de publicitate de 130 milioane de euro. Cele mai vizibile creșteri s-au înregistrat în zona de video și social media.

În publicitatea tradițională, leaderul rămâne televiziunea, cu o creștere în 2021 de 16%, de la 302 milioane de euro la 350 milioane de euro.

2021 a continuat trendul de erodare al audiențelor TV care, coroborat cu cererea susținut crescătoare din partea advertiserilor, a condus la inflații de cost fără precedent, în special în ultima parte a anului. Specialiștii Initiative estimează că acest fenomen se va menține și în anul 2022.

Alexandra Olteanu, Managing Director Initiative România: „În 2021, piața de media a cunoscut o creștere puternică de 17% , recuperând astfel cele câteva procente pierdute în anul 2020. Perspectivele pentru 2022 se mențin pozitive, cu o ușoară temperare, astfel că estimăm o nouă creștere între 12% și 15%. Sunt semnale de creștere din mediul economic (un estimat de creștere PIB de 5% din partea Comisiei Europene), dar și o creștere anunțată la 1 ianuarie a venitului minim pe economie – factori care vor favoriza și creșterea consumului populației, dar și a bugetelor de publicitate. Câștigătorii acestor bugete suplimentare în 2022 vor fi în mare măsură televiziunea și mediul online”.

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior Bursa Binelui încheie anul cu peste 100.000 euro strânși pe platformă în 2021
Articolul următor Echipa ROCA X Management a devenit primul Administrator de European Venture Capital (EuVECA) din România
Un comentariu
  • Sfîntul Prooroc Ilie Tișbitul spune:
    18 decembrie 2021 la 1:14

    MASS-MEDIA = GURA SATANEI. Puteti sa va suparati pe mine! Asta e parerea mea si nimeni nu mi-o poate schimba nimeni. De ce? Pentru ca marginalizati biserica si toate cele sfinte, o si huliti de zeci de ani, barfa e litera de lege la voi si multe alte deviatii.

    Răspunde

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

A treia seară de proteste, în București. Mii de oameni s-au strâns în Piața Victoriei
Actualitate Politic
Ilie Bolojan cere verificări urgente în sistemul de justiție după dezvăluirile Recorder: „Lucrurile par grave”
Politic
Antifrauda ANAF, măsuri dure în transportul alternativ ilegal: Amenzi de 3,1 milioane lei și  peste 12.000 de autoturisme suspendate
Featured Fiscalitate

RSS Știri Financiare

  • MedLife a devenit cea mai valoroasă companie a sectorului de sănătate din România
  • Hercesa depășește borna de 600 de apartamente în construcție pe plan local
  • Luca, Petru și Matei domină piața patiseriilor și simigeriilor
  • Campioni la neîncasarea taxelor în UE: România pierde o treime din TVA și din impozitul pe profit

Citește și

test coronavirus
Actualitate

Pandemia ia vacanță duminica. Statul a realizat doar 4.347 de teste

1 minute
Actualitate

Supărare mare în sectorul bugetar după ce numai o parte dintre angajați au primit mărire de salariu: „Picătura care a umplut paharul”

3 minute
Actualitate

Parteneriat pentru digitalizarea pieţei de asigurări şi pensii private

4 minute
Actualitate

Partidele apar și dispar, biserica rămâne

10 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?