Închiderea circulației pe Valea Oltului provoacă pierderi pentru producătorul român de automobile Dacia. Potrivit lui Mihai Bordeanu, șeful Automobile Dacia, decizia închiderii traficului generează companiei costuri săptămânale suplimentare de transport de circa 50.000 de euro.
Șeful mărcii românești, parte a grupului Renault, a menționat și că impactul financiar nu a fost calculat încă în detaliu. „O primă estimare ar fi de circa 50.000 de euro pe săptămână și un plus de două ore ca timp. Asta doar pe Valea Oltului”, a explicat Mihai Bordeanu, potrivit economica.net.
Acesta a precizat că oficialii uzinei din Mioveni nu ar fi fost avertizați de autorități înainte ca vestea să ajungă la întreaga populație și că nu au putut fi făcute din timp planuri pentru expedierea mașinilor produse și nici pentru aprovizionarea cu componente.
„Am aflat acum, odată cu toată lumea. Știți că am făcut mai demult o estimare: sunt 600 de camioane care trebuie să traverseze Valea Oltului pentru a aproviziona uzina Dacia. Alte 150 de camioane trec pe la Ruse către Bulgaria”, a declarat Mihai Bordeanu.
Acesta a mai spus că Dacia nu va putea majora expedițiile de mașini. „Nu știu dacă avem capacitate de a transporta mai mult pe feroviar. Acum facem tot felul de demersuri, calcule. Singurul lucru bun, dacă pot spune așa, este că, fiind vară, uzina va intra în luna august în perioada de «remont» (n.n. – revizie)”.
Uzina Automobile Dacia din Mioveni a asamblat în întreg anul trecut 322.086 de mașini, majoritatea acestora fiind exportate. Lunar, fabrica produce, în medie, peste 27.000 de vehicule. Multe dintre acestea tranzitează Valea Oltului.
„Dacia din Mioveni a asamblat în întreg anul trecut 322.086 de mașini, majoritatea acestora fiind exportate.”
Aha, SUPRACAPACITATE la Dacia, nu doar la chinezi!