„Cu siguranță, ceea ce s-a petrecut în seara de 28 august la Sala Mare a Palatului ține de miracol: s-a dat startul la marea sărbătoare a muzicii care are loc în România din doi în doi ani, întrupată de acest măreț (credem că este puțin spus) Festival închinat personalității lui George Enescu. Anul acesta se împlinesc 140 de ani de la nașterea compozitorului și faptul că, totuși, în pofida evenimentelor excepționale care agită întreaga planetă, s-a reușit organizarea și mobilizarea atâtor forțe artistice ține de providențial. Concertul de deschidere a fost susținut de Filarmonica „George Enescu”, așa cum se cuvine, și s-ar fi cuvenit din întotdeauna, avându-l la pupitru pe dirijorul estonian, naturalizat în America, Paavo Järvi”.
Am citat din cronica pe care Corina Bura a scris-o după concertul din seara zilei de 27 august când s-a marcat începutul ediției cu numărul XXV a Festivalului Internațional „George Enescu”. În program Enescu: Rapsodia a II-a în Re major op.11 nr.2, Sibelius: Concertul în re minor pentru vioară și orchestră op. 47, solistă celebra Hilary Hahn, și Rahmaninov: Simfonia a II-a în mi minor op. 27. Doamna Bura își încheie comentariul cu o apreciere mai mult decât onorantă la adresa primei și celei mai vechi orchestre simfonice din cadrul unei Filarmonici române: „… sublima parte a III-a (din Simfonia de Rahmaninov n.n.), Adagio, în care clarinetul a avut un mare solo, interpretat cu un sunet de excelentă calitate, secondat cu aceeași sensibilitate de ceilalți colegi din compartimentul instrumentelor de suflat din lemn. În momentul de față se poate spune că acest grup din orchestră are o „garnitură de aur”. S-au remarcat și delicatele intervenții ale violinei solo, susținute de Sarah Nemțeanu. Filarmonica „George Enescu” s-a prezentat într-o mare formă, omogenă, într-un program lucrat cu foarte multă atenție, repetăm, așa cum se cuvine pentru acest moment special din istoria festivalului. Publicul, generos a răsplătit această performanță cu îndelungate aplauze și ovații”.
A fost prima dintre cele nouă prezențe pe care muzicienii Filarmonicii bucureștene le vor avea în cursul celor patru săptămâni de Festival. Ne permitem să atragem atenția publicului asupra lor:
În programul Stravinsky de miercuri 1 septembrie, la Sala Palatului, orele 19.30, Corul Filarmonicii pregătit de Iosif Ion Prunner se va implica în lucrările Potopul și Nunta; duminică, 5 septembrie, ora 16.30, la Ateneul Român, în ultima clipă, muzicieni din Corul Filarmonicii au acceptat să înlocuiască formația Madrigal pentru celebra Mare Missă în do minor K. 427 de Mozart; vineri, 10 septembrie, orchestra și corul Filarmonicii vor trece proba de foc a unei partituri dificile și extrem de rar cântate: opera Die tote Stadt de Korngold, în versiune de concert; în serile zilelor de luni, 13 și marți, 14 septembrie, pe scena Sălii Mari a Palatului, muzicienii români vor evolua alături de Orchestra Națională a Franței în Daphnis și Chloé de Ravel respectiv Poema română op.1 de Enescu; simfonia cu numărul trei de Mahler va fi lucrarea în care sâmbătă, 18 septembrie, Corul Filarmonicii se va întâlni cu orchestra Tonhalle din Zürich iar marți, 21 septembrie, Orchestra simfonică a Radiodifuziunii ungare va fi partenera corului bucureștean pentru Vox Maris de Enescu. Ultima dar foarte importanta prezență a Orchestrei simfonice a Filarmonicii „George Enescu” în Festival va avea loc joi, 23 septembrie, când pe afișe se va afla oratoriul Strigoii de George Enescu.