Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Profitul companiilor de telecomunicații a scăzut în ultimul deceniu
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
IT

Profitul companiilor de telecomunicații a scăzut în ultimul deceniu

Curierul Național
Autor Curierul Național
Publicat 15 ianuarie 2020
Distribuie
Ella Chilea, Audit Partner Mazars-Romania

Creșterea companiilor de telecomunicații din întreaga lume va fi afectată de capacitatea lor de a crea experiențe fără probleme pentru clienți, potrivit studiului recent realizat de către Mazars, Future of Telcos. Dar care sunt forțele necesare jucătorilor din piaţă pentru o rată cât mai mare a loialităţii clienţilor? Cât de importantă este tehnologia 5G pentru viitorul companiilor de telecomunicații? Și pe ce pot acestea conta pentru a obține un avantaj competitiv?

Atunci când discutăm despre tehnologia mobilă și marile sale succese, poate fi ușor să uităm cât am progresat și, mai exact, ce anume face acest lucru posibil în continuare. Aparent, aproape peste noapte am trecut în epoca 5G, fără să recunoaștem ce promite o astfel de tranziție.

O linie spre viitor: modul în care tehnologia 5G oferă oportunități pentru companiile de telecomunicații

Spre deosebire de ceea ce sugerează numele său, 5G este mult mai mult decât o modificare incrementală față de tehnologiile anterioare de rețea. În timp ce 3G ne-a prezentat tehnologia mobilă și 4G ne-a făcut confortabili cu aplicațiile sale, 5G vine să ne remodeleze viața în birou și în afara sa aproape în întregime.

De ce se întâmplă acest lucru? 5G permite transferurile de date cu viteză record, în timp ce latența scade – timpul necesar pentru ca tehnologia să fie stimulată și să răspundă – la aproape zero. În consecință, dispozitivele aflate deja în mâinile noastre vor fi supraîncărcate pentru a răspunde tuturor cerințelor noastre – gândiți-vă la vehicule autonome și case inteligente.

Având în vedere piața românească, provocările tehnologice vor avea o influență semnificativă asupra modului în care operatorii locali își vor continua dezvoltarea afacerilor. Introducerea rețelei 5G va crește viteza de descărcare de la o medie de 89 de secunde/GB pentru tehnologia 4G și 25 de secunde/GB pentru tehnologia 4G+ la numai 8 secunde/GB pentru noua tehnologie 5G.

„Capacitatea de a face față introducerii rețelei 5G pe piața de date mobile din România va avea un impact semnificativ asupra retenției clienților, dar și a atragerii celor noi. Începând cu jumătatea anului 2019, cei mai importanți operatori de pe piața românească au introdus deja infrastructura necesară 5G. Pentru moment, Orange are cea mai extinsă rețea care acoperă oraşele București, Cluj-Napoca și Iași cu infrastructura mobilă 5G. Unul dintre principalele avantaje ale adoptării tehnologiei 5G este reducerea semnificativă a costurilor care, la rândul său, ar putea duce la creșterea marjelor de profit.”, a declarat Ella Chilea, Partener, Audit & Assurance Services, Mazars România.

Companiile de telecomunicații și viitorul finanţelor

Tot mai multe industrii reacționează la oportunitățile generate de 5G în diferite moduri. În lumea finanțelor, companiile se întrec să opereze pe prima linie de inovare, în speranța de a câștiga loialitatea clienților prin servicii noi și îmbunătățite.

În Marea Britanie, autoritățile de reglementare sunt deja puse în temă, iar băncile cooperează cu fintech-uri pentru a favoriza și introduce inovația pe piață. Este interesant faptul că aceste companii de telecomunicații pot avea chiar un avantaj față de fintech-uri, atunci când vine vorba de oferirea de servicii financiare care prezintă risc.

În România, principalii operatori de telecomunicații se confruntă cu creșterea costurilor de reglementare sub forma unor taxe parafiscale crescute. De exemplu, unele modificări legislative au crescut taxa de monitorizare plătibilă către autoritatea de reglementare a pieței de telecomunicații la un nivel maximum de 3% din cifra de afaceri realizată de companiile din industrie (ulterior, a scăzut cu 2% în 2019). „Acest lucru ar fi avut un impact uriaș asupra profitabilității acestor companii, deoarece majoritatea trebuie să facă față reducerii marjelor nete mici (de exemplu: 4% marja de profit în 2018, comparativ cu 6% în 2017 și 8% în 2016 pentru unele dintre ele). Unele dintre explicațiile pentru această scădere includ competiția semnificativă de pe piață, care a dus, de-a lungul timpului, la scăderea taxelor percepute și la creșterea costului forței de muncă în România”, a declarat Ella Chilea, Partener, Audit & Assurance Services, Mazars România.

- Publicitate -

Concurența companiilor de telecomunicații pe piața românească este încă foarte puternică și tot mai există suficient spațiu pentru a crește activitatea unui operator de telecomunicații. De exemplu, conform ANCOM (Autoritatea Națională de Administrare și Reglementare în Comunicații), rata de penetrare a internetului în România a fost de doar 60% la nivel de țară în 2018, cu discrepanțe semnificative între mediul urban și cel rural (72% vs. 44%). „Principala provocare aici este aceea de a crește cota de piață prin creșterea organică, fără a mai avea un impact negativ asupra marjei de venit net, având în vedere că agenții economici fără acces la Internet sunt localizați în cea mai mare parte în zone rurale sau mai sărace, cu infrastructură proastă, care ar putea necesita investiții semnificative cu o șansă mai redusă de recuperare.”, a declarat Ella Chilea, Partener, Audit & Assurance Services, Mazars România.

Pe fondul ritmului rapid de dezvoltare tehnologică și a pieţei aglomerate când vine vorba de finanțare și experiența clienților, este important să reflectăm asupra avantajelor care există deja în sfera companiilor de telecomunicații. În raportul Future of Telcos, Mazars a conturat următoarele patru:

  1. Identificarea directă a clientului – Numărul de telefon este un avantaj excelent în acest scop, unic, scurt și care poate fi memorat, dar trebuie să luăm în considerare și dispoziţiile legale ale GDPR.
  2. Recomandări inteligente – Pe măsură ce 5G întâlnește IoT, big data și AI, există mai multe oportunități de a oferi sfaturi relevante și în timp real clienților. Un smartphone ar putea să-i amintească clientului că are un cupon pentru următoarea achiziție sau un algoritm ar putea să-i sugereze să economisească bani atunci când situația financiară îi permite acest lucru.
  3. Tranzacții invizibile – o experiență de cumpărături în care tehnologia dedicată procesului de vânzare recunoaște și poate accesa datele necesare, însemnând că o persoană nu va mai avea nevoie de portofel. Unii retaileri testează deja o astfel de tehnologie.
  4. Recompensă și loialitate – Nimeni nu vrea să gestioneze zeci de carduri de fidelitate în portofelul lor fizic, dar clienții care au o relaţie de lungă durată vor dori să fie tratați diferit față de cei veniți pentru prima dată. Digitalizarea programelor de loializare va conduce la recompense și va crește fidelitatea brandului.
Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior 100 de români din țară și diaspora participă la ”Maratonul lecturii române”
Articolul următor Eurodeputaţii, îngrijoraţi în privinţa drepturilor cetăţenilor europeni după Brexit
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

A treia seară de proteste, în București. Mii de oameni s-au strâns în Piața Victoriei
Actualitate Politic
Ilie Bolojan cere verificări urgente în sistemul de justiție după dezvăluirile Recorder: „Lucrurile par grave”
Politic
Antifrauda ANAF, măsuri dure în transportul alternativ ilegal: Amenzi de 3,1 milioane lei și  peste 12.000 de autoturisme suspendate
Featured Fiscalitate

RSS Știri Financiare

  • Largest office occupiers spend under 5% of turnover on modern workspaces
  • Romania’s coworking market expands by 20% this year
  • Piața de coworking din România a crescut cu 20% anul acesta
  • MedLife a devenit cea mai valoroasă companie a sectorului de sănătate din România

Citește și

Inregistrare domenii sau prelungire domenii – diferente

5 minute
IT

Diminuarea atacurilor DDoS: numărul atacurilor scade cu 73% în T3

4 minute
IT

Exploatarea aplicațiilor care necesită acces la internet a fost cel mai popular vector de atac inițial, anul trecut

4 minute
IT

Cel mai mare atac npm: 18 Pachete populare compromise pentru furt de criptomonede

1 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?