Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Românii, furioşi, dezamăgiţi şi nemulţumiţi de venituri
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
FeaturedHR

Românii, furioşi, dezamăgiţi şi nemulţumiţi de venituri

Curierul Național
Autor Curierul Național
Publicat 6 aprilie 2021
Distribuie
Foto: Piqsels

Studiu Reveal Marketing Research

La nivel național, persoanele mature singure reprezintă cel mai furios segment (peste 70%) la începutul lui 2021, în timp ce milenialii singuri resimt dezamăgirea în cea mai mare măsură (peste 45%).

  • Satisfacția față de venituri scade (de la 53% în ianuarie la 45% în martie), pe când satisfacția față de carieră/locul de muncă înregistrează o creștere (de la 56% în ianuarie la 62% în martie).
  • În luna martie, respondenții prioritizează cel mai mult relațiile sociale și unitatea (36%), fiind un teritoriu apreciat în mod constant de către români.

Cum se simt românii la un an de la pandemie? (Rezultate comparative Aprilie 2020-Martie 2021)

Nivelul de furie a rămas și în primul trimestru al anului la fel ca în 2020 (57%) și a crescut nivelul oboselii cu 4%. Nivelul de motivație al românilor se menține în media de anul trecut (6%) după o scurtă creștere în iunie (perioadă de vacanțe, finalul lockdown-ului). Tot în luna iunie românii s-au simțit cel mai motivați și bucuroși (12%) cel mai probabil tot pe fondul finalului lockdown-ului. Este interesant de observat faptul că august înregistrează cel mai ridicat procent de furie (66%) din tot anul, cu toate că, în general, aceasta este o lună de concedii și de vacanțe.

În luna martie 2021, la nivel național, persoanele mature fără partener reprezintă cel mai furios segment (peste 70%). Pe lângă furie, observăm că românii se confruntă cu sentimente de dezamăgire. Milenialii singuri reprezintă cel mai dezamăgit segment (peste 45%).

Urban versus rural. În mediul urban, în martie 2021, segmentul care se confrunta cel mai mult cu sentimente de furie este cel al pensionarilor (peste 60% între ianuarie – martie). În mediul rural, familiile moderne care au copii sunt cele mai nervoase în această lună. În ceea ce privește dezamăgirea, milenialii din mediul rural resimt în mai mare măsură această emoție (57%), comparativ cu cei din mediul urban (34%).

Deși scade satisfacția față de venituri, crește cea față de carieră și locul de muncă. Care sunt segmentele cele mai mulțumite de aceste aspecte?

Potrivit analizei Reveal Marketing Research, în luna februarie, la nivel național, s-au înregistrat creșteri ale procentului satisfacției vizavi de starea de spirit (7% în plus față de ianuarie), dar a scăzut apoi cu 6% în luna martie, probabil pe fondul noilor restricții impuse, dar și a faptului că s-a încheiat un an de la primul lockdown. Această scădere din luna martie privind starea de spirit se resimte în special în mediul rural (diferență de 10% între mediul urban și cel rural). De asemenea, datele arată o scădere de 10% din ianuarie până în martie legată de nivelul de mulțumire a românilor față de mediul în care trăiesc.

La nivel național, satisfacția generală a românilor față de diverse aspecte ale vieții scade de la 72% în februarie, la 65% în martie. Satisfacția față de venituri scade (de la 53% în ianuarie la 45% în martie), în timp ce satisfacția față de carieră/locul de muncă înregistrează creștere (de la 56% în ianuarie la 62% în martie). Familiile moderne care au copii sunt segmentul cel mai mulțumit de carieră / locul de muncă și de venituri.

Cum au evoluat prioritățile românilor la un an de la izbucnirea pandemiei? (Rezultate comparative Aprilie 2020-Martie 2021)

Teritoriul relațiilor sociale și al unității predomină în continuare în prioritățile românilor și creste gradual din ianuarie până în martie. După o scădere în luna februarie, teritoriul stabilității, responsabilității, credinței a crescut în martie cu 8%. Deşi luna martie a văzut o creștere în teritoriul stabilității, aceasta a venit și cu o scădere cu 8% în teritoriul schimbării, al depășirii obstacolelor, acestea fiind de așteptat în contextul actual al noilor restricții impuse de autorități.

- Publicitate -

Comparativ cu 2020, a scăzut în importanta teritoriul depășirii obstacolelor și al schimbării (5%), dar a crescut importanța teritoriilor relațiilor sociale și al stabilității. Datele pot fi explicate, de altfel, prin finalizarea unui an de pandemie și de restricții, astfel că romanii se îndreaptă mai degrabă spre familie și prieteni, spre ceea ce este cunoscut și spre siguranță, decât spre necunoscut sau schimbare. În august s-au înregistrat cele mai ridicate procente în teritoriul schimbării (35%), cel mai probabil datorită dorinței românilor de a face lucruri diferite, de a ieși din rutina impusă de lockdown.

Urban versus rural. Teritoriul schimbării este mult mai important în mediul urban decât în mediul rural pe toate cele trei luni, dar mai ales în luna martie când diferență între cele două este de 17%. Pe de altă parte, în mediul rural predomină teritoriul stabilității, responsabilității, credinței în primul trimestru al anului, diferențele între rural – urban fiind de 15%.

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior Gheorghe Zamfir, Paula Seling și Iuliana Tudor, în licitație la Artmark
Articolul următor POIM: Contracte de 124 milioane lei pentru 9 spitale și 2 centrele sociale, în contextul crizei sanitare
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

Johnson&Johnson, obligată să plătească 40 de milioane $ despăgubiri la două femei care au spus că pudra de talc le-a cauzat cancer ovarian
Extern
UGIR – invitat la ședința Comisiei de dialog social din cadrul Instituției Prefectului, Județul Maramureș
Actualitate
Donald Trump, dat în judecată pentru că a demolat o aripă a Casei Albe ca să construiască o sală de bal
Extern

RSS Știri Financiare

  • Largest office occupiers spend under 5% of turnover on modern workspaces
  • Romania’s coworking market expands by 20% this year
  • Piața de coworking din România a crescut cu 20% anul acesta
  • MedLife a devenit cea mai valoroasă companie a sectorului de sănătate din România

Citește și

Featured

Managerii speră să mențină numărul de salariați

2 minute
HR

Integrarea persoanelor cu dizabilități pe piața forței de muncă din România. Ce trebuie să știe companiile

7 minute
Featured

Nicolae Ciucă, din nou premier desemnat

1 minute
Extern

Rusia face ce a promis: Exerciții militare în Marea Neagră, cu lansări de rachete, amplificând tensiunea izbucnită după expirarea acordului cerealier cu Ucraina

2 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?