Programul global de training inițiat de Microsoft la finele lunii iunie 2020, ca răspuns la criza economică globală cauzată de pandemia COVID-19, a fost accesat în primele trei luni de la lansare de 10 milioane de persoane din 231 de țări. Prin acest program compania își propune să sprijine 25 de milioane de oameni din întreaga lume să își dezvoltare competențele digitale, să se recalifice și să obțină locul de muncă dorit.
Potrivit datelor Microsoft, în România, peste 25.000 de persoane au accesat ciclul complet de studii, iar 863 dintre acestea au finalizat cursurile, până în prezent, ocupând cea de-a doua poziție în Europa Centrală și de Est.
Accesul extins la competențele digitale este un pas important în accelerarea redresării economice, în special pentru persoanele afectate de pierderea locului de muncă.
“Întreaga lume se află într-o fază de digitalizare accelerată, iar studiile arată că, până în 2022 ar putea apărea 133 de milioane de noi job-uri. Totodată, 80% dintre profesiile pe care le vom avea în anul 2025 nu există, încă. În acest context, consider că pregătirea profesională a resursei umane, capătă o importanță tot mai pregnantă, fiind necesar ca angajații de astăzi să fie pregătiți pentru profesiile de mâine”, este de părere Daniel Rusen, Director Marketing și Operațiuni, Microsoft Romania.
“Noile meserii vor necesita un mix între cunoștințe, abilități digitale și creativitate sau adaptabilitate. Aici este foarte important și rolul profesorilor, de exemplu, iar Microsoft dezvoltă soluții pentru a-i familiariza cu noile tehnologii, oferindu-le acces gratuit la resurse și materiale și determinându-i, astfel, să se antreneze într-un proces constant de învățare”, spune Daniel Rusen.
Cursuri destinate dezvoltatorilor de software; cursuri destinate pregătirii în domeniul analizei de date și cursuri destinate formării specialiștilor în aria de customer service, au fost în topul intereselor în România.
Mai exact, cel mai accesat curs în primele trei luni de la lansarea inițiativei globale a Microsoft, a fost cel de Software Developer, cu o medie de aproximativ 23%, pe următoarea poziție s-au clasat cursurile pentru Data Analyst, având o medie de aproximativ 11% și apoi cele pentru Customer Service Specialist, cu o medie de circa 7%.
De asemenea, cei care au accesat programul de training consideră că acesta le poate fi util atât pentru diversificarea abilităților, cât și în adaptarea la progresul digital și maximizarea șanselor de a obține un loc de muncă.
Microsoft își dorește să susțină, în continuare, eforturile oamenilor de a dezvolta competențe pentru a putea fi pregătiți pentru job-urile viitorului, punând la dispoziția lor noi căi de îmbunătățire a competențelor și sprijinind persoanele afectate de COVID-19 în procesul de recalificare.
Programul global de training include resurse de învățare de la LinkedIn, GitHub și Microsoft, pentru cei care doresc să își dezvolte competențele și să obțină locul de muncă dorit.
Toate aceste resurse de învățare pot fi accesate la adresa opportunity.linkedin.com și sunt disponibile online pe scară largă în patru limbi: engleză, franceză, germană și spaniolă.