Analizând motivele care au stat la baza orientării clienților spre serviciile financiare alternative, observăm că cel mai important aspect de care s-a ținut cont este încrederea – 40%, arată al treilea val al studiului cantitativ „Digital ®Evolution: Connected Consumer Monitor” (eșantion reprezentativ la nivel național de 1123 respondenți, internet users, 18-65 ani), realizat de EXACT Business Solutions în noiembrie 2018.
Sunt, de asemenea, apreciate lipsa birocrației (37%), alimentarea foarte rapidă a cardului propriu (34%), transferurile instante către alți deținători de servicii financiare alternative (30%), cursul de schimb avantajos (29%), posibilitatea retragerii de bani de la orice bancomat, fără comision (28%), sistemul bine securizat (27%).
Românii care nu apelează la servicii financiare alternative își justifică opțiunea aducând în prim-plan lipsa de informații cu privire la avantajele utilizării unor astfel de servicii (32%). „Printre motivele enumerate de aceștia se mai regăsesc lipsa ocaziei de utilizare (25%), teama datorată lipsei informațiilor de utilizare (21%) și gradul înalt de satisfacție în relația cu banca actuală (21%)”, afirmă Julien Zidaru, Managing Partner Exact Business Solutions.