Domeniul imobiliar trece în prezent prin transformări majore, cauzate atât de situația pandemică, dar mai ales de schimbările pe care digitalizarea activităților din real estate le-au adus în acest sector de activitate. Astfel, pentru a vinde rapid proprietățile aflate în portofoliu, agențiile imobiliare trebuie să implementeze soluții inovative, cum sunt cele prezentate în continuare:
Implementarea unor soluții CRM pentru optimizarea relației cu clienții agenției imobiliare
Pentru a vinde mai repede și mai bine, agențiile imobiliare trebuie să se concentreze pe clienții actuali și potențiali. În acest context, segmentarea potențialilor clienți utilizând criterii specifice poate fi mai ușoară cu tehnologia CRM Microsoft Dynamics 365, care vine cu toate avantajele pe care le oferă un sistem CRM și le personalizează pe nevoile firmelor de real estate.
Astfel agențiile imobiliare își pot gestiona eficient relațiile cu toate tipurile de clienți și le pot integra cu activitățile interne, care țin de angajați, repartizarea portofoliului de proprietăți, prelucrarea contractelor ș.a. Printr-o strategie integrată de CRM se pot unifica interacțiunile cu clienții și prospecții și se optimizează fluxurile informaționale, ceea ce contribuie la identificarea unor clienți noi și a unor noi oportunități pentru clienții existenți.
Prin tehnologia CRM aplicată în domeniul real estate sunt coordonate unitar toate modulele implicate în activitatea unei agenții imobiliare: marketing, vânzări, suport clienți. Proprietățile din portofoliu se vor vinde mai repede, pentru că va crește numărul de interacțiuni cu clienții și deci vor fi mai multe oportunități de vânzare.
Durata medie a ciclului de vânzare va fi mai redusă, pentru că utilizarea unei aplicații software scade numărul de erori, redundanțe și alte piedici care pot să apară de la vizionarea unei proprietăți până la semnarea contractului de cumpărare.
Automatizarea activităților de preluare și gestionare a datelor din portofoliul de proprietăți
O altă soluție recomandată agențiilor imobiliare pentru a vinde mai repede o proprietate este să automatizeze operațiunile de înregistrare a datelor despre clienți, proprietăți, contracte și să le gestioneze în mod centralizat, prin utilizarea tehnologiilor digitale.
Se impune crearea unei baze de date prin care să poată fi accesate toate informațiile actualizate, pe baza unor chei de căutare diverse, în funcție de necesitățile fiecărui client. Astfel agenții imobiliari pot să știe în orice moment care este stadiul unei vânzări sau care sunt caracteristicile unei proprietăți care urmează să fie vândută (detalii despre teren, construcție, dimensiuni, istoric, dotări, echipamente, facilități de acces, securitate, infrstructură, locuri de parcare, lifturi de marfă, servicii de întreținere ș.a.).
Având la dispoziție aceste detalii, vânzările se vor derula mai rapid, iar rata de conversie a clienților potențiali în cumpărători efectivi va fi mai mare, pentru că cei interesați vor primi toate informațiile solicitate în timp record și într-o formă mai accesibilă.
Utilizarea tehnologiilor digitale pentru promovarea proprietăților de vânzare
Pentru a vine mai repede, agențiile imobiliare trebuie să se concentreze pe modalități noi de promovare a proprietăților. Mediul online este cel mai bun canal de comunicare a informațiilor din domeniul real estate și se recomandă crearea de conținut relevant pentru rețelele sociale, care să conțină mai mult decât simple anunțuri de vânzare.
Pot fi utilizate tururi virtuale ale proprietăților ce urmează să fie vândute și filmări aeriene cu ajutorul dronelor. Pentru a fi la dispoziția clienților oricând aceștia au nevoie de informații și detalii suplimentare, se poate crea un serviciu non-stop de tip suport clienți cu ajutorul unui sistem informatic care preia și prelucrează toate cererile formulate online.
Implementarea acestor soluții reprezintă un sprijin important pentru agențiile imobiliare, în efortul lor de a vinde într-un ritm mai rapid proprietățile aflate în portofoliu.