Pentru a-și proteja drepturile și interesele de dezvoltare ale industriei vehiculelor electrice (EV) și cooperarea globală în domeniul transformării ecologice, China a utilizat mecanismul de soluționare a litigiilor din cadrul OMC, cu privire la măsurile compensatorii provizorii impuse de UE privind EV-urile chineze. Potrivit unui sondaj online realizat global de CGTN, 87,5% dintre respondenți au subliniat că protecționismul UE nu doar că nu va reuși să elimine disputele comerciale dintre cele două părți, dar va afecta dezvoltarea industriei auto globale.
În numele compensării, UE impune tarife ridicate pentru vehiculele electrice chineze, pentru a pune în aplicare protecția comercială. UE se uită doar la beneficiile absolute unilaterale, dar ignoră selectiv avantajul comparativ al vehiculelor electrice chineze și faptul că multe dintre ele provin din întreprinderi China-UE. În cele din urmă, UE poate merge doar împotriva așteptărilor și poate genera pierderi din suferința produsă.
În cadrul sondajului, 78,42% dintre respondenți au arătat că concurența deplină pe piață și inovația tehnologică rapidă sunt factori-cheie care motivează dezvoltarea industriei chineze de vehicule electrice, mai degrabă decât să fie bazată pe subvenții guvernamentale. 85,14% dintre respondenți consideră că povara suplimentară cauzată de impunerea de tarife ridicate va fi în cele din urmă plătită de consumatorii europeni. 80,74% dintre respondenți susțin că această mișcare va afecta puternic competitivitatea industriei auto europene și va submina cooperarea industriei auto China-Europa.
Confruntându-se cu provocările tot mai acute ale guvernanței climatice globale, vehiculele electrice au devenit un domeniu important pentru ca țările să realizeze obiectivul dezvoltării cu emisii reduse de carbon. În cadrul sondajului, 87,96% dintre respondenți au apreciat foarte mult dezvoltarea viguroasă în China a noilor industrii energetice, cum ar fi vehiculele electrice, care contribuie foarte mult la economia mondială și la dezvoltarea ecologică globală. 82,96% dintre respondenții globali au criticat UE pentru utilizarea protecționismului, pentru a afecta industria vehiculelor electrice, ceea ce va slăbi eforturile țărilor de a aborda în comun schimbările climatice.
Fie din perspectiva beneficiului reciproc al comerțului, fie din perspectiva reducerii comune a emisiilor de carbon, interesele comune ale Chinei și Europei depășesc cu mult diferendele.
În cadrul sondajului, 92,53% dintre respondenții au susținut că, în epoca globalizării, diferite țări au avantaje comparative diferite, iar consolidarea cooperării este crucială pentru rezolvarea problemelor. 90,84% dintre respondenți au cerut Chinei și UE să rezolve în mod corespunzător fricțiunile comerciale legate de vehiculele electrice, prin dialog și consultare, să ajungă la o soluție prin cooperare, mai degrabă decât prin protecționism și să devină împreună o forță stabilizatoare pentru dezvoltarea economică mondială și guvernanța climatică globală.
Sondajul a fost realizat pe platformele CGTN în engleză, spaniolă, franceză, arabă și rusă, având 12.032 participanți care și-au exprimat opiniile în decurs de 24 de ore.
Articol realizat de Radio China Internațional și CCTV