Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Comerţul se menţine pe plus
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
EconomieFeatured

Comerţul se menţine pe plus

Curierul Național
Autor Curierul Național
Publicat 6 aprilie 2022
Distribuie
Foto: Pixabay

În luna februarie 2022 volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut faţă de luna ianuarie 2022 atât ca serie brută cu 0,1%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 0,3%, potrivit INS.

Faţă de luna februarie 2021 volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut atât ca serie brută cu 5,5%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 8,5%.

În perioada 1.I-28.II.2022 volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut faţă de perioada 1.I-28.II.2021 atât ca serie brută cu 5,6%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 9,1%.

Februarie 2022 comparativ cu ianuarie 2022

CITEȘTE ȘI

Tweaks Stealer atacă utilizatorii de jocuri online abuzând de YouTube și Discord
18 martie 2024
green garden sectorul 4
Rămâi în București. Merită!
21 decembrie 2020

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna februarie 2022, comparativ cu luna precedentă, a crescut, pe ansamblu, cu 0,1%, datorită creșterilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+0,9%) și la vânzările de produse nealimentare (+0,8%). Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 1,1%.

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate a crescut, pe ansamblu în luna februarie 2022, comparativ cu luna precedentă, cu 0,3%, datorită creșterilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+2,9%) şi la vânzările de produse nealimentare (+1,9%). Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 0,7%.

Februarie 2022 comparativ cu februarie 2021

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna februarie 2022, comparativ cu luna februarie 2021, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 5,5%, datorită creșterilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+17,8%) şi la vânzările de produse nealimentare (+6,2%).

CITEȘTE ȘI

DefCamp 2022: Numărul atacurilor ransomware a depășit în doar trei luni din 2022 dublul atacurilor din tot anul trecut
23 noiembrie 2022
Acceptarea pe scară tot mai mare a inteligenței artificiale în Germania – Bosch Tech Compass: IA va fi tehnologia dominantă în următorul deceniu
13 ianuarie 2025

Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 1,2%.

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna februarie 2022, comparativ cu luna februarie 2021, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 8,5%, datorită creşterilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+15,7%), vânzările de produse nealimentare (+6,4%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+3,8%).

Perioada 1.I-28.II.2022 comparativ cu perioada 1.I-28.II.2021

- Publicitate -

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în perioada 1.I-28.II.2022, comparativ cu perioada 1.I-28.II.2021 a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 5,6%, datorită creşterii comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+14,3%), vânzărilor de produse nealimentare (+6,0%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+0,7%).

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în perioada 1.I-28.II.2022, comparativ cu perioada 1.I-28.II.2021, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 9,1%, datorită creşterii înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+12,7%), vânzările de produse nealimentare (+6,4%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+4,1%).

Informaţii suplimentare:

CITEȘTE ȘI

Proiect de lege pentru bonificații-fantomă
9 decembrie 2023
O federație sindicală cere președintelui și Guvernului menținerea cărbunelui în mixul energetic național
28 mai 2025

✓ Cifra de afaceri netă reprezintă veniturile totale înregistrate de către întreprindere în perioada de referinţă, provenite atât din activitatea principală, cât şi din activităţile secundare exercitate de aceasta. Cifra de afaceri netă nu include TVA şi veniturile din vânzarea sau transferul de mijloace fixe.

✓ Indicii de volum ai cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul sunt indici de tip Laspeyres şi sunt calculaţi în condiţii metodologice şi de preţuri comparabile. Pentru exprimarea valorilor din perioada curentă în preţurile perioadei de referinţă se utilizează indici de preţuri deflatori (indicele preţurilor de consum). Primii indici obţinuţi sunt la nivel de clasă/grupă CAEN Rev.2 apoi prin agregări succesive se obţin indici la niveluri agregate. Ponderile utilizate la agregare sunt calculate pe baza cifrei de afaceri conform rezultatelor Anchetei Structurale în Întreprinderi din anul de referinţă (2015).

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior Comunicat de presa 17 martie 2022_v2-1 Comunicat de presă proiect „Achiziție mijloace de transport public – autobuze electrice – 10 metri șes, Alexandria, Brăila, Constanța, Dr. Tr. Severin, Focșani, Slobozia”, cod SMIS 128112                                    
Articolul următor Autoritatea de Supraveghere Financiară a autorizat un fond de investiții dedicat polițiștilor, pompierilor și jandarmilor
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

Cum supraviețuiește o piață de cărți veche de 475 de ani în centrul Parisului într-o lume digitală
Cultură și Educație
Volodimir Zelenski anunță o nouă întâlnire cu Donald Trump
Extern
Noi atacuri cu drone în Ucraina, la granița cu România. Armata a ridicat în aer două avioane F-16
Extern

RSS Știri Financiare

  • Ce program au magazinele din marile rețele de retail de Crăciun și Anul Nou
  • Brandul de produse premium de travel Harper Collective este disponibil și în România
  • McDonald’s a deschis la Mediaș după o investiție de aproape 9 milioane lei
  • Vrei să vezi cum se produce mobila românească? LEMET deschide porțile fabricii
HR

Instrumentele de monitorizare a angajaților remote pot pune companiile în pericol

6 minute
Fiscalitate

Diferențe fiscale de peste 1,8 milioane de lei stabilite la o societate din București

1 minute
Finanțe și Bănci

Investitorii români în fonduri tranzacționate la bursă au preferat obligațiunile și companiile AI

14 minute
IT

Datele a milioane de utilizatori ai Adobe, făcute publice din greșeală

1 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?