După protestul fermierilor și al transportatorilor a venit rândul taximetriștilor să iasă în stradă! Sute de taximetrişti au protestat miercuri, în Piaţa Constituţiei şi Piaţa Victoriei din Capitală.
Aceștia cer modificarea legislației și acuză companiile de car shering de competiție neloială: „La ora 12:30 mergem din nou la Guvern, unde vom avea o nouă rundă de discuţii despre reglementarea transportului alternativ şi a modificării Legii 38 privind transportul de persoane în regim de taxi şi închiriere. Totodată, vom solicita creşterea vechimii autoturismelor taxi, de la 10 la 15 ani, deoarece operatorii de transport nu-şi mai pot cumpăra alte maşini noi, venind după o criză economică. Dacă nu vor fi făcute modificările legislative, nu avem altă variantă decât să rămânem în stradă pe termen nelimitat”, a spus preşedintele Asociaţiei Pentru Drepturile Taximetriştilor Independenţi (ADTI), Radu Viorel, precizând pentru Agerpres.
Pe lângă modificările pe care le cer transportatorii la serviciile de transport, cea mai mare problemă a taximetriştilor şi a operatorilor de transport în general este cea de număr, mai spune Radu Viorel:
„În cazul aplicațiilor, numărul de mașini este nelimitat. Nu există niciun control, e ceva ireal. În spatele acestor aplicaţii sunt nişte fonduri de investiţii care îşi permit orice. Aceste fonduri de investiţii au în portofoliu miliarde. Ei îşi permit să facă orice, oricând, oriunde. Piaţa locală este sub asediu. Deci, nu mai este vorba că cineva are ceva cu multinaţionala, cu corporatismul. Piaţa locală va cădea, dacă Guvernul şi legiuitorii nu vor lua măsuri.”
Solicitările taximetriștilor
Reprezentanţii Asociaţiei solicită respectarea art. 6 din Legea 204/2019 cu privire la fiscalizarea curselor şi comisioanelor printr-o entitate fiscală înregistrată la ONRC, cu suspendarea avizului tehnic până la intrarea în legalitate, precum şi limitarea copiilor conforme, pe criterii similare cu cele aplicate serviciului de taximetrie, având ca rezultat protejarea calităţii vieţii şi a aerului, aglomerării traficului din marile oraşe.
De asemenea, taximetriştii cer eliminarea posibilităţii de emitere a copiei conforme pentru auto deţinute de operatori cu contract de comodat sau închiriere, ridicarea pragului de autorizare la vechimea maşinii, minim E6, interzicerea colantării sau aplicarea regulamentelor locale cu privire la reclame, pe autoturisme la platformele digitale, precum şi eliminarea „tarifului dinamic”, potrivit recomandărilor de la Consiliul Concurenţei cu privire la practicile înşelătoare.