Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Tendinţe în al doilea Crăciun în pandemie
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Actualitate

Tendinţe în al doilea Crăciun în pandemie

Curierul Național
Autor Curierul Național
Publicat 21 decembrie 2021
Distribuie

Studiu Reveal Marketing Research

Sărbătorile de iarnă arată diferit și anul acesta. Nu doar pentru români, dar și pentru întreaga lume. Un nou studiu Reveal Marketing Research arată care este comportamentul românilor de sărbători în 2021.

Din studiul care analizează comportamentul de consum al românilor cu ocazia sărbătorilor de iarnă din acest an, rezultă că bugetul mediu este de 1.315 de lei, din care mâncarea are alocată suma de 680 de lei (55%), cadourile 487 de lei (32%) și pentru decorațiuni sunt alocați 148 de lei (13%). Persoanele cu vârste cuprinse între 35 și 44 de ani, urmate de persoanele peste 55 de ani, alocă cei mai mulți bani pentru mâncare – 806 de lei, respectiv 728 lei.

Totodată, în baza răspunsurilor oferite de participanții la studiu, persoanele cu vârste cuprinse între 35 și 44 de ani reprezintă „segmentul cel mai cheltuitor”, cu un buget total pentru sărbători de 1.507 lei. La polul opus se regăsește generația Z (18 – 24 ani) potrivit căreia, bugetul de sărbători se ridică la 1.051 de lei.

Shopping online vs shopping în magazine fizice

O treime dintre respondenți (36%) declară că anul acesta preferă să comande cadouri online, comparativ cu 31% în anul precedent. Așadar, față de anul trecut, trendul se menține constant, cu o ușoară creștere a procentului (5%), iar românii se arată tot mai deschiși spre varianta online.

De asemenea, 64% din totalul respondenților continuă să cumpere cadouri de Crăciun din magazinele fizice (mall, supermarket, hypermarket, piață), potrivit Reveal Marketing Research. Cu toate acestea, se observă o scădere a numărului românilor care declară că fac cumpărături din magazine fizice, comparativ cu 2020 când optau pentru această modalitate în proporție de 69%.

Fenomenul poate fi explicat de faptul că, activitatea în magazinele fizice, precum mall-urile, este permisă în mod gratuit doar persoanelor vaccinate.

Unde își petrec românii sărbătorile în 2021?

Întrebați cum intenționează să-și petreacă sărbătorile anul acesta, 57% dintre români au declarat că vor rămâne acasă. Doar 17% dintre respondenți au afirmat că intenționează să meargă în vizită la familie în aceeași localitate în care locuiesc și doar 13% afirmă că și-ar vizita rudele din afara localității.

De asemenea, doar 4% dintre respondenți au afirmat că intenționează ca de sărbători să meargă în vizită la prieteni în localitate. Cel mai mic procent se observă în cazul celor dispuși să călătorească în afara țării de sărbători: doar 1% dintre români au optat pentru aceasta variantă.

Ce cadouri preferă românii să primească anul acesta?

În ceea ce privește cadourile, 4 din 10 români spun ca nu își doresc ceva anume. Potrivit datelor Reveal Marketing Research, 24% dintre români preferă să găsească sub brad parfumuri și haine. Apoi, 17% din totalul respondenților au bifat varianta cosmeticelor drept cadou dorit de Crăciun.

Opțiuni la fel de populare sunt și gadget-urile (smartphone, tableta, smartwatch, etc) – 16%, electronicele (14%) și bijuteriile (13%).

- Publicitate -
Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior OMS cheamă la prudență în perioada Crăciunului, invocând dorința de «a pune capăt pandemiei» în 2022
Articolul următor Mai puțin de jumătate dintre părinții care muncesc în străinătate se întorc acasă, de Sărbători
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

 „Spiderman”, noul kit de phishing care vizează clienții băncilor europene
IT
Google lansează un patch de urgență pentru o vulnerabilitate zero-day din Chrome exploatată activ
IT
Donald Trump admite o posibilă înfrângere pentru republicani la alegerile din 2026
Extern

RSS Știri Financiare

  • Largest office occupiers spend under 5% of turnover on modern workspaces
  • Romania’s coworking market expands by 20% this year
  • Piața de coworking din România a crescut cu 20% anul acesta
  • MedLife a devenit cea mai valoroasă companie a sectorului de sănătate din România

Citește și

Actualitate

László Borbély: ”Prin formalizarea funcționării Rețelei nucleelor pentru dezvoltare durabilă putem colabora mai eficient”

2 minute
Actualitate

Peste 1.300 de unități verificate de inspectorii sanitar-veterinari

2 minute
Actualitate

Caricatura zilei

Actualitate

Noi măsuri pentru accelerarea lucrărilor de cadastru

3 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?