Circulatia trenurilor in sistem simplificat, avand ca singur agent mecanicul de locomotiva, functioneaza in cadrul CFR Calatori de mai bine de 10 ani, insa nu si pe segmentul de transport feroviar de marfa. In noiembrie a avut loc sedinta de dezbatere publica pe aceasta tema, dar care vizeaza segmentul de transport feroviar de marfa, prin care trenurile de marfa vor fi deservite de catre un singur agent – mecanicul de locomotiva. Noul sistem simplificat se aliniaza normelor si reglementarilor europene.
In data de 5 noiembrie, Ministerul Transporturilor a anuntat organizarea sedintei de dezbatere publica, ce a avut loc in data de 12 noiembrie 2018, privind proiectul de Ordin al ministrului transporturilor pentu aprobarea Normelor specifice pentru deservirea trenurilor de marfa de catre un singur agent – mecanicul de locomotiva, precum si modificarea şi completarea unor regulamente si instructiuni din domeniul feroviar.
Prin ordinul emis de ministru “se aproba Normele specifice pentru deservirea trenurilor de marfa de catre un singur agent – mecanicul de locomotiva, care stabilesc o serie de prevederi specifice pentru circulatia acestor trenuri numai pe anumite sectii de circulatie, cu aplicare complementara fata de normele nationale de siguranta in vigoare.”
Acest sistem de functionare– cu un singur agent, adica mecanicul de locomotiva, a fost simplificat la CFR Calatori in urma cu peste 10 ani, fara a mai fi implicat mecanicul ajutor.
Desi sindicatele feroviare precizeza in mass media ca acest sistem de lucru este unul periculos pentru siguranta circulatiei trenurilor de marfa, acest sistem de lucru functioneaza la nivelul Europei, mai putin in Italia.
Insa, operatorii care desfasoara activitati de transport pe calea ferata si angajatii din domeniu privesc acest sistem de lucru ca fiind unul normal, care se aliniaza legislatiei si sistemului functional la nivelul Uniunii Europene.
Este regretabil faptul ca partenerii sociali au o opinie diferita legata de acest mod de lucru, fata de jucatorii din piata si de initiativa Ministerului Transporturilor privind armonizarea reglementarilor feroviare si dezvoltarea acestui mod de transport.
Este de precizat faptul ca, desi in statele europene sistemul de circulatie cu un singur mecanic de locomotiva se aplica pe intreaga retea feroviara, inclusiv in zonele montane (cu diferite riscuri), in Romania se va aplica doar in cazul zonelor de campie (care au declivitati de maxim 6 la mie). In plus, sistemul de lucru nu exclude vechiul mod de conducere al trenurilor – format din doua persoane, ci este complementar cu cel propus.
Conform OMT, sectiile de circulatie pe care vor circula trenurile de marfa deservite de catre un singur agent – mecanicul de locomotiva, trebuie sa indeplineasca conditiile tehnice minime (care sunt mentionate in anexa Ordinului).
De asemenea, inainte de aplicarea tipului de deservire a trenurilor de marfa numai cu un singur agent – mecanicul de locomotiva, operatorii de transport feroviar care vor opera aceste trenuri, precum si administratorul/gestionarii pe a caror infrastructura feroviara vor circula aceste trenuri, vor evalua si aprecia riscurile schimbarii efectuate pentru acest tip de deservire, in conformitate cu reglementarile UE (Regulamentului de punere în aplicare (UE) nr. 402/2013 al Comisiei din 30 aprilie 2013 privind metoda de sigurantacomuna pentru evaluarea si aprecierea riscurilor si de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 302/2009, cu modificarile si completarile ulterioare).
In plus, Ordinul precizeaza ca partile implicate (operatorul si administratorul de infrastructura) vor intocmi proceduri specifice de evaluare a riscurilor pentru gestionarea schimbarii si pentru aplicarea metodei de siguranta comune in vederea evaluarii si aprecierii riscurilor.
Este de precizat faptul ca trenurile de marfa deservite de catre un singur mecanic de locomotiva nu vor avea in compunere vagoane incarcat cu marfuri periculoase din categoria „explozibile”.
Cred ca in cuprinsul articolului se face o confuzie intre „conducerea trenului in sistem simplificat”- ce presupune deservirea trenului de mecanicul de locomotiva si de un al doilea agent al trenului (sef de tren), varianta existenta atat la trenurile de calatori caT SI LA CELE DE MARFA, si „deservirea trenurilor de marfa de catre un singur agent – mecanicul de locomotiva”.
Așa Arată Trenurile În America , Nu Ca Rablele De Trenuri Din Europa [Germania Și România], Asia, Și Rusia La Un Loc, Nu Credeți Oare:
https://youtu.be/nm5hl2xl-ho?si=QViwB4ANAVfXhl5c
Oricum Europa [Germania ], Asia, Și Rusia Sunt În Urmă În Comparație Cu America, Nu Credeți Oare .
Rablele Se Aruncă, Nu Se Mai Folosește!
Trebuie Trenuri Noi, Nu Rable Bune De Aruncat Pe Foc La Gratar, Nu Credeți Oare .
Trimiteți Mai Departe Aceste Informații Pentru A Ajunge La Cât Mai Multă Lume.