Tot mai mulţi şoferi sunt din ce în ce mai interesaţi de maşinile electrice, iar compania Dacia pare să fie şi ea atentă la schimbarea preferinţelor clienţilor.
Compania de la Mioveni a realizat un Sandero electric anul trecut, cu un mod de funcționare extrem de interesant: inginerii au gândit implementarea pe acest model a unui sistem de încărcare inductivă (wireless).
Dacia Sandero Electron este un concept de vehicul electric realizat la Centrul de cercetare „Ingineria automobilului” de la Universitatea din Piteşti în colaborare cu Renault Technologie Roumanie în cadrul unui acord de parteneriat pentru activităţi de cercetare ştiinţifică şi formare în domeniul vehiculelor electrice încheiat în anul 2017. Cel mai probabil, modelul nu va intra vreodată în producţia de serie, valoarea sa fiind una experimentală.
Artizanul primei maşini electrice este Dănuţ Gabriel Marinescu, directorul Centrului de Cercetare Ingineria Automobilului din cadrul Universităţii Piteşti.
„Vehiculul electric este construit pe un autoturism Dacia Sandero Stepway, prin înlocuirea sistemului clasic de propulsie cu un nou sistem electric (AMBRA) conceput în laboratorul „Sisteme alternative de propulsie- Vehicule electrice şi Hibride” din cadrul centrului. Propulsarea vehiculului este realizată de un motor asincron cu puterea maximă de 32 kW, alimentat de la o baterie litiu-ion cu o tensiune de 250V”, a explicat Dănuţ Gabriel Marinescu, directorul Centrului de Cercetare Ingineria Automobilului, potrivit adevarul.ro.
Acumulatorul autovehiculului se poate încărca prin cablu de la o staţie casnică/publică, dar şi wireless.
Deși este doar un prototip, DaciaSandero Electron atinge deja performanțe uluitoare: viteză maximă de 110 km/h și autonomie după ciclul NEDC de 100 km.