Companiile influențează în mod simțitor stilul de viață al angajaților, determinând, în cele din urmă, productivitatea acestora și motivația la locul de muncă. Schimbările pe care pandemia le-a adus în viața organizațiilor au modificat ordinea priorităților pe care angajații le iau în considerare, atunci când se raportează la satisfacția profesională și personală.
Echilibrul dintre viața profesională și cea personală devine principalul criteriu de luat în calcul, nu doar pentru a cuantifica bunăstarea angajaților, ci și pentru a măsura succesul unei afaceri sustenabile. Viitorul pe piața muncii va arăta cu totul diferit, iar lucrurile de care angajatorii trebuie să țină cont se raportează, în primul rând, la starea de bine a angajaților.
- Cum se definește un business sustenabil din perspectiva angajaților?
- Care sunt beneficiile menținerii echilibrului între viața profesională și cea personală?
- Care este importanța interacțiunii sociale la locul de muncă și în afara acestuia?
Cum se definește un business sustenabil din perspectiva angajaților?
Succesul unei afaceri este strâns legat de gradul de satisfacție al personalului. A avea angajați valoroși, motivați și implicați este un criteriu extrem de important pentru a garanta sustenabilitatea unui business.
O companie care îndeplinește aceste exigențe, păstrându-și viu interesul pentru bunăstarea angajaților, va reuși să-și mențină competitivitatea pe piață și să creeze un brand de angajator puternic. A valoriza angajatul înseamnă a-i oferi motive de satisfacție pe plan profesional și a-i susține dezvoltarea pe plan personal.
Totodată, coeziunea echipelor de lucru este un criteriu mandatoriu pentru o afacere de succes, reprezentând o prioritate pentru angajați. Un sondaj Genesis Property arată că 53,4% dintre angajații români consideră că interacțiunea cu colegii în afara biroului, la job sau în timpul liber este benefică pentru productivitate și crește unitatea echipei.
Angajații viitorului caută nu doar un loc de muncă, ci și perspectiva unei conexiuni. Aceștia preferă interacțiunile sociale cu persoanele alături de care lucrează, activitățile recreative și participarea la evenimente.
Care sunt beneficiile menținerii echilibrului între viața profesională și cea personală?
Deși viața personală nu este, în esență, responsabilitatea companiilor angajatoare, rolul acestora din urmă este, totuși, unul extrem de important. O viață echilibrată și fericită va avea ca rezultat angajați motivați, implicați în acțiunile organizației, care își vor privi locul de muncă din perspectiva unei cariere de succes.
Mai mult decât atât, o persoană productivă și focusată la locul de muncă are nevoie de stabilitate în toate celelalte aspecte ale vieții, iar angajatul modern își dorește ca organizațiile să înțeleagă și să valorizeze astfel de nevoi.
Un mediu de lucru relaxat, încurajarea dezvoltării și a evoluției pe plan personal, inițiativele referitoare la sănătate și la starea de bine a angajaților, flexibilitatea sau încurajarea concediilor de odihnă sunt beneficii care vor contribui în mod cert la o rată mai mare de retenție a angajaților în companii, la o productivitate crescută, la o implicare mai mare a personalului la nivel de activități și proiecte, la un brand de angajator puternic, dar și la reducerea ratei de absenteism.
Pentru a maximiza beneficiile pe care le pot obține de pe urma acestui proces, companiile trebuie să se implice activ în susținerea și promovarea echilibrului dintre viața personală și cea profesională. Proiectul YUNITY Park este un exemplu relevant în acest sens. Dezvoltat ca un concept nou de real estate marca Genesis Property, YUNITY Park își propune să devină o extensie a biroului, înglobând o pădure urbană, spații de lucru în aer liber, un amfiteatru dedicat evenimentelor și o terasă exterioară. Liviu Tudor, fondatorul Genesis Property, a gândit un mediu care să facă o prioritate din nevoile sociale și recreative ale oamenilor, cu spații de co-working și co-living, zone de divertisment, fitness, socializare sau relaxare.
Organizațiile trebuie să își îndrepte atenția spre facilitățile de care angajații au nevoie pentru a-și menține sănătatea și starea de bine. Echilibrul dintre viața personală și cea profesională reprezintă un beneficiu major atât pentru angajat, cât și pentru compania din care face parte, iar investițiile pe care firmele aleg să le facă pe termen scurt vor atrage avantaje notabile pe termen lung.
Care este importanța interacțiunii sociale la locul de muncă și în afara acestuia?
Conceptul de co-working și co-living, pe care dezvoltatorul Liviu Tudor l-a implementat în cadrul YUNITY Park, are la bază necesitatea interacțiunii sociale la locul de muncă, dar și în afara acestuia.
După izolarea socială pe care perioada pandemiei a instituit-o, angajații acordă o importanță sporită conexiunii umane. Sondajul Genesis Property arată că, în timpul liber, angajaților le lipsesc cel mai mult plimbările în natură, interacțiunile sociale cu colegii sau participarea la diferite evenimente.
Totodată, munca în sistem remote, deși a avut avantaje considerabile, a contribuit la intensificarea izolării și a sentimentului de singurătate pentru angajați. Întoarcerea la birou sau implementarea unui sistem de lucru hibrid ar putea deveni o modalitate de încurajare a colaborării și a interacțiunii directe dintre membrii echipei. Parcul de birouri al viitorului, de tipul unui hub social care să susțină conectivitatea și cooperarea, trebuie să devină un spațiu atractiv, adaptat nevoilor în creștere ale angajaților.
Sănătatea este, totuși, un subiect relevant pentru persoanele care acceptă să lucreze la birou, iar sustenabilitatea clădirilor are în vedere atât optimizarea spațiului pentru a întruni măsurile care garantează siguranța angajaților, cât și protejarea mediului înconjurător.
Clădirile YUNITY Park vor obține IMMUNE Building Standard™,o certificare pentru clădiri, care conține peste 135 de măsuri sanitare, de inginerie, arhitectură și operaționale, menite să îmbunătățească protecția sanitară a spațiilor de birouri. Un mediu sigur, în care angajații să se întoarcă la birou, este un element crucial atunci când companiile își doresc să încurajeze colaborarea și spațiile de lucru comune.
Pe de o parte, sfera personală a vieții este din ce în ce mai mult luată în calcul de către angajați, care își doresc să aibă parte de activități relevante și semnificative, în timpul lor liber. Pe de altă parte, nici locul de muncă nu mai este privit drept un simplu generator de venit. Oamenii vizează joburi care să rezoneze cu aspirațiile lor și care să-i ajute să construiască o carieră pe termen lung. Aceștia sunt dispuși, mai mult ca oricând, să investească în educație și dezvoltare, dar și în momente de relaxare și divertisment.
Comportamentul angajatului s-a schimbat, iar atitudinea companiilor necesită o transformare în consecință. Pentru a avea o afacere prosperă și sustenabilă, organizațiile trebuie să înțeleagă și să aplice modalități care să asigure echilibrul dintre viața profesională și cea personală, încurajând colaborarea și socializarea atât în interiorul biroului, cât și în afara acestuia.