Fundația World Vision România împreună cu peste 4.000 de donatori individuali și 40 de companii au reușit să ofere cadouri de Crăciun pentru mai mult de 3000 de copii din comunitățile cele mai vulnerabile de la sate.
Datorită generozității a mii de oameni, fundația a depășit cu 50% numărul de copii la care și-a propus să ajungă cu cadouri de Crăciun. Astfel, pentru peste 3000 de copii fundația a reușit să ofere cărți, jucării și dulciuri ori ghetuţe ca să poate străbate pe timp de iarnă drumul către școală.
“Copiii din satele noastre au nevoie să le fim aproape tot anul şi facem asta prin intermediul proiectelor noastre educaţionale şi de protecţie a copilului. De Crăciun, am vrut să le oferim o bucurie şi am reuşit să-l aducem pe Moş Crăciun în casele a peste 3000 de copii. Această reușită nu ar fi fost posibilă fără implicarea jurnaliștilor din presa scrisă, televiziune și de la radio și fără implicarea a peste 20 de persoane publice care au făcut apel la donații pentru copiii din programele World Vision România în cadrul campaniei „Eu cred în tine, Moş Crăciun. Tu crezi în mine?”.Vă suntem recunoscători!”, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv al World Vision România.
„Cel mai mult îmi place cartea cu Pinocchio și dulciurile pentru că pot să le împart cu frații mei mai mici“, spune Monica, elevă în clasa a IV-a la o școală dintr-un sat din județul Vaslui.
„Mie îmi plac mult poveștile. De abia aștept să le citesc! Dulciurile sunt tare bune“, spune și colega ei, Anastasia.
Demersul fundației de a lua cadouri pentru copii a pornit după ce părinții copiilor din comunitățile pe care le sprijină au spus, în proporție de jumătate, că ar anula Crăciunul din cauza lipsei banilor. Tot studiul World Vision România arăta că unul din șase părinți din mediul rural nu are nici măcar 10 lei pentru a cumpăra un cadou copilului, iar unul din trei are mai puțin de 50 de lei.
De asemenea, 30% dintre părinți afirmau că le este rușine fiindcă nu pot asigura copiilor nici măcar cele necesare, 14% pentru că nu au cu ce încălzi casa, 10% deoarece nu știu dacă vor avea bani pentru mâncare și tot 10% fiindcă nu au haine de iarnă.