Pe parcursul verii, un grup de zece studenți de la Facultatea de Inginerie Medicală din cadrul Universității Politehnice din București au pornit într-o călătorie educațională la Philips. Scopul a fost acela de a dobândi cunoștințele esențiale necesare pentru a deveni viitoarea generație de ingineri care vor juca un rol în eforturile de modernizare a sistemului de sănătate din România.
În luna mai a acestui an, Philips România a încheiat un parteneriat cu Facultatea de Inginerie Medicală a Universității Politehnică București, pentru a veni în sprijinul studenților care urmează să lucreze în domeniul medical. Astfel, pe perioada verii, zece studenți din anul III au învățat ce înseamnă tehnologia medicală, digitalizarea sistemelor medicale, precum și atenția constantă către inovație, acestea fiind cele mai importante elemente care stau la baza formării profesioniștilor din domeniul sănătății.
Obiectivul programului a fost acela de a oferi studenților oportunitatea de a identifica rolurile potrivite ei ca absolvenți, de a înțelege cum funcționează o companie de tehnologie medicală, de a participa la ateliere pentru a-și descoperi noi competențele profesionale, de a învăța meseria lor în practică, precum și de a-și aplica cunoștințele teoretice.
„Inginerii specializați în acest domeniu au rol pivotal în ceea ce privește transformarea sistemului de sănătate din România înspre unul cât mai modern, cât mai digital, orientat cât mai multe către pacient. Cei zece studenți care și-au petrecut vara la Philips au avut șansa să lucreze cot la cot cu echipa noastră de ingineri, au participat la workshop-uri și sesiuni de învățare și au asistat la instalarea de echipamente în spitale din mai multe zone ale țării. Faptul că acești tineri au avut șansa să vadă ce înseamnă viitorul în industria medicală este un pas important în formarea viitoarei generații de ingineri, cât mai ancorați într-un viitor care nu este atât de departe pe cât am crede. Acesta este un viitor modern, sustenabil, care pune nevoile pacientului pe primul loc! Ne bucurăm pentru că parteneriatul cu Facultatea de Inginerie Medicală are un impact care contează pentru practica pe care o acumulează acești tineri”, spune Ionuț Ionescu, Liderul Echipei de Service, Philips România.
În baza acordului, Philips România și-a luat angajamentul să sprijine studenții în pregătirea loc pentru utilizarea echipamentelor medicale de ultimă generație, să pună în practică cunoștințele teoretice ale acestora, precum și să cultive interesul și curiozitatea pentru inovația medicală în beneficiul pacientului. Din spusele studenților, această interacțiune a fost una cu multă însemnătate pentru ei.
„După participarea la atelierele și activitățile organizate de Philips, pot spune că mi-am format o bază solidă de la care pot pleca pentru a aprofunda ulterior perioada de practică. Activitățile au avut un rol extrem de important în întregul proces de învățare. Munca pe teren este indispensabilă, deoarece doar așa putem să ne lovim propriu-zis de diferite situații neprevăzute și putem observa modul de abordare pe care inginerii îl adoptă în astfel de cazuri. Experiența Philips a fost una neașteptată. Toată lumea a fost implicată și dornică să contribuie la procesul nostru de învățare”, zice Maria Dumitrașcu, studentă în anul III la Facultatea de Inginerie Medicală din cadrul Universității Politehnca București, specializarea „Biomateriale și dispozitive medicale”.
„Atelierele și activitățile Philips au devenit coloana vertebrală a evoluției mele. Ele nu au reprezentat doar o completare a cunoștințelor teoretice, ci o adevărată punte către înțelegerea profundă și aplicarea concretă a conceptelor studiate. Faptul că am avut oportunitatea să lucrez în echipe multidisciplinare, să dezvolt soluții pentru probleme reale și să explorez diferite domenii precum Field Service, Clinical Application si US Commercial, a avut un impact inestimabil în conturarea viziunii mele profesionale. În timpul petrecut la Philips, un aspect care m-a fascinat în mod deosebit a fost interacțiunea autentică și profundă cu mentorii, cum este, de exemplu, Mihail Stoica, care nu doar au împărtășit cunoștințe, ci m-au făcut să simt că teoria și practica se întâlnesc într-un mod concret și semnificativ. Experiențele precum demontarea și asamblarea echipamentelor medicale sau abordarea comercială și publică au reprezentat momente în care am atins latura practică a ceea ce am învățat”, spune Mădălina Pană, studentă în anul III la Facultatea de Inginerie Medicală din cadrul Universității Politehnca București, specializarea „Biomateriale și dispozitive medicale”.
„Trebuie să recunosc că îmi plac feedback-urile severe, pentru ca cel care mi le cere să poată să îmbunătățească și să ajungă în cea mai optimă formă, însă pentru mine, atelierele și activitățile Philips au fost peste așteptări! Teoria și practica s-au îmbinat mai armonios ca niciodată, iar fiecare coordonator a arătat interes și dorința de a împărtăși cu noi cât de mult era posibil în timpul alocat. Simt că am plecat cu mult mai mult, simt că am evoluat și că sunt cu un pas mare înainte spre intrarea pe piața muncii în acest domeniu”, explică Bade Ozgul, studentă în anul III la Facultatea de Inginerie Medicală din cadrul Universității Politehnca București, specializarea „Biomateriale și dispozitive medicale”.
Reușita acestui parteneriat între Facultatea de Inginerie medicală din cadrul Universității Politehnică Bucureștie este cu atât mai importantă cu cât datele colectate în cadrul diferitelor iterații ale sondajului Philips Future Health Index arată că tinerii medici se confruntă cu discrepanțe în ceea ce privește alinierea la standardele globale de sănătate. În plus, o majoritate substanțială a medicilor emergenți din România consideră digitalizarea sistemului de sănătate ca fiind un mijloc crucial de îmbunătățire a rezultatelor pentru pacienți. În consecință, Philips contribuie la mediul academic prin oferirea de oportunități de stagii în cadrul organizației, favorizând astfel un proces de învățare rapid și natural pentru utilizarea și întreținerea tehnologiei medicale.