Sondaj Glami
Noul sondaj lansat de Glami în această primăvară aduce date relevante, colectate la începutul lunii aprilie 2021 de la vizitatorii site-ului www.glami.ro.
Subiectul sondajului au fost cumpărăturile în următoarele câteva luni, când restricțiile sunt de așteptat să se ridice gradual, pe fondul imunizării naționale Covid-19.
Cumpărăturile de vară din România se vor face mai ales online, potrivit participanților la acest sondaj. 87% dintre respondenți au răspuns că vor continua să cumpere online, pentru că au descoperit noi magazine, branduri și toate avantajele cumpărăturilor online, pe tot parcursul pandemiei.
Printre incentivările care vor stimula vânzările online în perioada următoare se numără livrarea rapidă, sigură, la ușă (36%), reducerile substanțiale, relevante pentru nevoie consumatorilor (33%), raportul preț-calitate mai bun din online (31%), livrarea gratuită (24%), dar și posibilitatea de plăti cash la livrare (19%).
70% dintre români au găsit noi branduri online în ultimele 12 luni
Chiar dacă au fost curioși și dispuși să descopere noi branduri – 70% dintre respondenți afirmă că au descoperit și cumpărat branduri noi în intervalul mai 2020 – aprilie 2021, 62% au așteptat în continuare reduceri la mărcile preferate pentru a face o achiziție online.
Calitatea articolelor de îmbrăcăminte și încălțăminte a jucat un rol important în această tendință a consumatorilor, deoarece 57% dintre respondenți au declarat că nu au găsit nicio scădere semnificativă a calității produselor în ultimele 12 luni de cumpărături online, comparativ cu perioada de dinainte de izbucnirea pandemiei coronavirus.
59% dintre români poartă aceeași măsură la haine ca acum 12 luni
Întrebați dacă au schimbat sau nu măsura la haine față de acum 12 luni, mai mult de jumătate dintre participanții la studiu (59%) au spus că poartă aceeași măsură la piese de îmbrăcăminte.
Cu toate acestea, 43% dintre români încă au dificultăți să cumpere blugi, pantaloni și pantaloni scurți online, în funcție de mărimea lor. Alte categorii de produse pe care respondenții le-au clasificat ca fiind mai dificil de cumpărat online sunt pantofii (28%) și lenjeria de corp și costumele de baie (18%).
O altă descoperire interesantă din sondajul www.glami.ro: 1 din 3 români intenționează să aloce până la 500 RON/lună în următoarele luni de vară pentru cumpărături online.