Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: 1 din 4 angajați consideră că beneficiile extrasalariale sunt la fel de importante ca mărirea salarială
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
HR

1 din 4 angajați consideră că beneficiile extrasalariale sunt la fel de importante ca mărirea salarială

Curierul Național
Autor Curierul Național
Publicat 22 mai 2023
Distribuie

Studiu Benefit

Valoarea medie lunară a beneficiilor extrasalariale a crescut cu 11% față de 2021, ajungând în 2022 la 696 RON/lună pentru fiecare angajat;

Telemunca – unul dintre cele mai noi beneficii introduse de Edenred anul trecut – intră în topul celor mai dorite beneficii extrasalariale, după cadouri și turism, exceptând cardul de masă, care rămâne beneficiul #1 preferat de angajații din România;

Companiile din zona serviciilor financiare sunt pe primul loc la capitolul beneficiilor extrasalariale oferite angajaților, cu un buget mediu de 792 RON/lună pentru fiecare angajat;

Edenred a lansat cea de-a șasea ediție a studiului anual Benefit, ce analizează evoluția și tendințele actuale din industria beneficiilor extrasalariale din România.

Topul celor mai dorite beneficii extrasalariale în anul 2022 a rămas același ca în anul precedent, înregistrând însă creșteri semnificative la nivel de preferințe în rândul angajaților: cadourile – beneficii în natură (28%, cu o creștere de 44% față de 2021), turismul intern, prin voucherele de vacanță (25%, cu o creștere de 50% față de 2021) și cadourile oferite pentru ocazii speciale (15%, cu o creștere de 39% față de 2021). Următorul beneficiu preferat de angajați este reprezentat de telemuncă, acesta fiind un beneficiu care a aparut anul trecut, fiind folosit și pentru plata utilităților, într-o perioadă în care costurile au crescut semnificativ, devansând beneficiile din zona de sănătate, care acum completează top cinci. Topul exclude cardul de masă, care rămâne în continuare beneficiul #1 preferat de angajații din România.

„Experiența angajatului, sănătatea fizică, starea de bine și flexibilitatea sunt doar o parte din domeniile importante pentru clienții noștri. Observăm două tendințe care se conturează: nevoia angajaților de a avea acces la beneficii extrasalariale diverse și faptul că flexibilitatea acestora este cheia retenției angajaților. Dacă le analizăm individual, angajații au traversat în 2022 mai multe perioade de instabilitate, atât financiară, cât și socială. În acest context, 25% dintre angajați au declarat că beneficiile extrasalariale sunt la fel de importante ca măririle salariale și au apreciat impactul pozitiv al acestora asupra venitului lunar. De cealaltă parte, angajatorii au venit în întâmpinarea acestor nevoi și, pe lângă majorarea valorii tichetului de masă, multe companii au crescut nivelul de flexibilitate în ceea ce privește bugetul de beneficii. Dacă în 2022, bugetul mediu de beneficii extrasalariale alocat de companii a fost de 696 RON/lună per angajat, în creștere cu 11% față de 2021, în 2023 estimăm o creștere până la peste 800 RON”, declară Ștefan Toderiță, Strategy & Development Director Edenred România.

Evoluția bugetului de beneficii flexibile în funcție de sectoarele de activitate

Toate sectoarele de activitate din România au înregistrat creșteri în ceea ce privește bugetele de beneficii flexibile oferite angajaților. Astfel, pe primul loc se clasează companiile din zona serviciilor financiare, cu un buget mediu acordat de 792 RON/lună per angajat, fiind sectorul cu cea mai mare creștere comparativ cu 2021, când bugetul mediu lunar alocat era de 622 RON/angajat. Pe locul doi, la fel ca în 2021, sunt companiile din IT & Software, care au înregistrat o creștere a bugetului mediu lunar alocat de la 676 RON/angajat la 726 RON/angajat, iar locul trei este ocupat de companiile de servicii, unde angajatorii au alocat un buget mediu de 723 RON/lună per angajat. Pe ultimele locuri se clasează companiile din Construcții, cu o medie de 408 RON/lună per angajat, și sectorul Sănătate și asistență socială, cu un buget mediu de 415 RON/lună per angajat.

Cu o medie de 2.7 beneficii flexibile (excluzând tichetele de masă) obținute lunar de către clienții Edenred, se poate observa că flexibilitatea devine tot mai importantă, indiferent de sectorul de activitate. Această tendință reflectă evoluția constantă a nevoilor angajaților și necesitatea dezvoltării unor pachete de beneficii care să adreseze aceste nevoi. Angajații din sectorul Finanțe & servicii accesează lunar, în medie, un număr de 3.3 beneficii flexibile, fiind urmați de angajații din IT & Software, cu o medie de 3.0 beneficii flexibile și de angajații din Producție și industrie, cu o medie de 2.3 beneficii flexibile.

Generații diferite, interese diferite

Flexibilitatea beneficiilor este noua normă pentru toate cele patru generații de angajați active pe piața muncii, toți clienții Edenred accesând cel puțin 2 beneficii flexibile în fiecare lună. Topul este condus de Millenials (1981-1995), cu un număr mediu de 3.0 beneficii, urmat de Generația X (1961-1980), cu 2.8 beneficii în medie, și de Generația Z (>1995), cu un număr mediu 2.7 beneficii. Ultimul loc revine angajaților din generația Baby Boomers (1945-1960), cu o medie de 2.5 beneficii.

În funcție de generație, preferințele privind beneficiile sunt diferite. În timp ce cardul de masă rămâne în continuare cel mai dorit beneficiu al tuturor angajaților români, Generația Baby Boomers și Generația X preferă mai mult călătoriile prin accesarea beneficiilor din zona de Turism (13,7%, respectiv 13,2%), dar prezintă interes și spre sănătate și planificarea pensiilor (4,9%, respectiv 5,5%). Millenials și Generația Z se axează mai mult pe cadouri (13,1%, respectiv 14,1%), dar le place și să călătorească (10,9%, respectiv 6,7%). Aceștia accesează, totodată, și beneficii din zona de Telemuncă (4,7%, respectiv 4,1%), ceea ce indică importanța pe care a câștigat-o acest beneficiu în ultimul an, în contextul fenomenului global „Marea Reașezare” – The Great Reshuffle, care a determinat mulți angajați să demisioneze sau să își caute un alt loc de muncă unde este permisă munca în sistem hibrid.

În funcție de gen, preferințele în materie de beneficii sunt aproape aceleași, variind însă nivelul de accesare. Femeile prioritizează călătoriile (11.3%), cadourile (beneficii în natură – 10.5%, ocazii speciale – 8.3%) și sănătatea (4.8%), în timp ce bărbații au ca priorități cadourile (beneficii în natură – 14.3%, ocazii speciale – 5.7%), călătoriile (10.2%) și sănătatea (3.7%).

- Publicitate -

Noutățile din platforma Benefit by Edenred

Platforma Benefit by Edenred, introduce o serie de noi funcționalități, ca raspuns la nevoile din ce în ce mai diverse ale angajaților. Benefit Club este ecosistemul în care clienții Edenred pot beneficia de toate ofertele puse la dispoziție, în funcție de nevoile lor, de la oferte speciale la diferiți parteneri, până la programe de cashback și de wellbeing create special pentru ei. Totodată, clienții au acum posibilitatea de a marca toate produsele favorite și de a le salva în lista de Dorințe, până în momentul în care se decid să le acceseze.

Au fost adăugate noi beneficii, precum Sport, angajații având posibilitatea să achiziționeze un abonament la o sală de sport sau un abonament pentru alte activități sportive cu 0 impozit, în limita a 400 euro pe an, și parteneriatul cu Pluria pentru munca de oriunde, care oferă acces la cele mai frumoase spații de co-working (hub-uri) din țară într-o singură rețea.

Ecosistemul de soluții din platforma Benefit by Edenred urmează să fie extins și prin parteneriatele cu Salarium, angajații având posibilitatea să retragă avansul salarial direct din platforma Benefit by Edenred, și Bankata, prin intermediul căruia este oferit accesul la o comparație și analiză a tuturor produselor financiare disponibile în România – de la credite la conturi curente sau oportunități de investiții, astfel încât angajații care doresc să acceseze astfel de servicii să poată consulta ofertele și să ia cea mai bună decizie, în acord cu nevoile lor, susținând în același timp și zona de educație financiară. Totodată, prin parteneriatele cu SanoPass și Atlas au fost extinse ofertele pentru soluții de wellbeing și sănătate digitală, angajații având acces constant la informații validate științific, autorizate și verificate de specialiști, pentru a-și îmbunătăți starea de sănătate fizică, mentală și emoțională.

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior Peste 500 de angajați ai ING Bank România au optat pentru modelul flexibil cu 4 zile de lucru pe săptămână
Articolul următor Rusia consideră că avioanele F-16 pentru Ucraina ar ridica semne de întrebare despre implicarea NATO
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

Sunderland till I die: ”Pisicile negre” le aduc noroc fanilor autentici
Sport
Săptămâna Bucătăriei Italiene în Lume
Italia aduce la București gustul autentic: începe Săptămâna Bucătăriei Italiene în Lume
Eveniment
Baladele lui George Ţărnea
Cultură și Educație

RSS Știri Financiare

  • Romania falls behind Europe as foreign tourist numbers drop below communist-era levels
  • România, pe ultimul loc în Europa după numărul de turiști străini
  • Black Friday la Dreame: prețuri speciale între 7 și 9 noiembrie
  • Agricultură inteligentă: cum folosim biostimulatorii pentru culturi mai sănătoase

Citește și

angajati IT
HR

Cu aproape 3,2 milioane de vizualizări ale CV-urilor de la începutul anului, candidații între 36 și 45 de ani sunt cei mai căutați de angajatorii din România

3 minute
Actualitate

Angajații din domeniul financiar, cei mai activi în căutarea unui nou job

3 minute
HR

7 din 10 angajați știu sau și-ar dori să știe salariile colegilor de muncă

4 minute
HR

Unul din doi angajați ia în calcul schimbarea locului de muncă în 2021

4 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?