Platforma de marketing afiliat 2Performant (BVB: 2P) anunță semnarea contractului final de achiziție a liniei de business Profitshare România și Bulgaria, operată anterior de Conversion Marketing (grupul eMAG). Această achiziție strategică marchează un moment important pentru dezvoltarea 2Performant pe piețele din România și Bulgaria și deschide calea pentru extinderea regională în Europa Centrală și de Est.
Procesul de due diligence a fost finalizat cu succes, valoarea tranzacției fiind stabilită de părți la 4,518,850 RON. Tranzacția urmează să fie aprobată de Adunarea Generală a Acționarilor 2Performant și să fie finalizată prin plata unei sume de 2 368 850 lei în numerar, urmată de o majorare de capital în cadrul căreia se vor emite acțiuni noi 2P la prețul de 2,15 lei/acțiune. O parte dintre aceste acțiuni (1 milion) vor fi direcționate către Dante International (grupul eMAG), care va deveni astfel acționar minoritar 2Performant. Este una dintre puținele achiziții tech din România care folosește o structură cash + acțiuni, această abordare demonstrând apetența 2Performant de a ieși din tiparele convenționale de M&A și de a folosi mecanismele pieței locale de capital.
Dorin Boerescu, CEO și Președinte al Consiliului de Administrație 2Performant, declară:
“Această tranzacție este o rampă de lansare pentru viitorul nostru regional și expansiunea europeană. Cu eMAG alături, accelerăm construcția unui ecosistem scalabil și meritocratic de marketing afiliat și investim în capacitatea de a concura global într-o industrie aflată în creștere rapidă.”
Tudor Manea, Group CEO al eMAG, declară:
“Suntem convinsi ca aceasta tranzactie este in interesul partilor si reflecta increderea noastra in potentialul 2Performant, precum si in directia lor de dezvoltare internationala”
Profitshare este una dintre cele mai vechi și cunoscute platforme de afiliere din România, activând în domeniu de peste un deceniu. Prin această achiziție, 2Performant va integra un portofoliu vast de magazine online și va beneficia de acces extins la marketplace-ul eMAG, pe care Dorin Boerescu îl descrie drept „rafturi infinite” pentru marketerii din afiliere.
Piața de marketing afiliat din Europa Centrală și de Est este din ce în ce mai competitivă, cu jucători importanți precum Awin (liderul european), Impact, Tradedoubler, Dognet, Amazon Associates (liderul global) și VIVnetworks, care a fost achiziționată de Publicis Groupe în noiembrie 2022 și integrată în platforma globală CJ Affiliate.
Achiziția susține viziunea 2Performant de a transforma marketingul afiliat într-un model scalabil și competitiv internațional, și pregătește compania pentru pași viitori pe alte piețe precum Ungaria și Grecia, în linie cu planurile de extindere regională.