Analiză Tudor Communication
Pandemia a schimbat nevoile de comunicare ale companiilor. 33% dintre companii au ales să își extindă eforturile de comunicare înspre servicii integrate, mizând pe promovare în media câștigată, pe organizarea de evenimente și conferințe online și pe campanii în social media, arată o analiză realizată în pandemie, de Tudor Communication, pe un eșantion de aproximativ 100 de companii cu sediul în România. Totodată, se observă o creștere și în cererea de strategii de comunicare, în care să existe un capitol dedicat comunicării de criză.
„Perioada pandemiei ne-a revelat o nevoie crescută în rândul antreprenorilor de a căuta soluții integrate de comunicare, pentru a avea un obiectiv legat direct de creșterea vânzărilor. Este poate primul an în care, indiferent de mărime, antreprenorii au conștientizat cât de importante sunt strategiile de business și comunicare, pentru a avea mai multă predictibilitate și a putea gestiona provocările generate de lebede negre. Tot mai multe companii au început să comunice preventiv, pentru că au înțeles cât de important este să fii mereu aproape de clienții tăi,” a declarat Mihaela Tudor, CEO și fondator Tudor Communication.
53% dintre antreprenori consideră promovarea media ca fiind cel mai important instrument de comunicare, urmat de campaniile social media, solicitate de 14% dintre antreprenori, evenimente și conferințe online – 9%, creare și optimizare de website-uri – 8%, comunicare de criză – 3%, servicii SEO – 3% și digital marketing – 3%. Bugetul mediu pe care antreprenorii îl consumă pentru comunicarea lunară este de aproximativ 1000 de Euro, se arată în aceeași analiză realizată în perioada martie 2020 – noiembrie 2021, de către agenția de comunicare și promovare Tudor Communication.
“Am observat, de asemenea, că ritmul accelerat al digitalizării din această perioadă a crescut exponențial rata internaționalizării companiilor românești. Astfel, din ce în ce mai multe companii solicită servicii de comunicare în contextul extinderii pe alte piețe, tocmai de aceea ne-am adaptat și extins și noi în orașe cheie din Europa și UAE”, susține Mihaela Tudor, CEO al agenției de PR & Marketing TUDOR Communication.
Luna aceasta, Tudor Communication sărbătorește 9 ani de activitate, context în care devine agenție full service, oferind servicii integrate de marketing și comunicare clienților pe care îi deservește. În cei 9 ani de activitate, Tudor Communication a gestionat peste 600 de clienți, mulți dintre aceștia fiind clienți cu expunere la nivel internațional. În următoarea perioadă, Tudor Communication vizează extinderea în Dubai, dar și extinderea echipei la nivel național.