Creșterea afacerii este obiectivul oricărui antreprenor. Atunci când toate deciziile corecte te- au adus însă în momentul mult visat, e timpul că regândești planul de dezvoltare la o altă scală, pentru a continua expansiunea businessului tău.
Deși benefică, creșterea afacerii tale vine la pachet cu noi provocări pe care trebuie să le depășești cu succes pentru a continua o dezvoltare sustenabilă a firmei tale. E timpul să modifici obiectivele și să ridici așteptările în ceea ce privește performanța businessului tău. Iată câteva lucruri de care să ții cont atunci când afacerea ta crește semnificativ:
Optează pentru un spațiu mai mare – Atunci când businessul tău crește, e bine să te adaptezi cerințelor mai mari și să te asiguri că ai locul potrivit pentru volumul crescut de producție, depozitare sau logistică, în funcție de domeniul afacerii tale. Indiferent că este vorba de hală industrială sau doar birou mai mare, alege un spațiu care îți permite să-ți continui activitatea la o scală mai mare.
Mărește echipa – O echipă suprasolicitată îți poate compromite calitatea produselor sau a serviciilor, iar acest lucru va fi resimțit de clienți. Alege să îți mărești echipa de profesioniști și îi distribui în posturile potrivite. Angajează persoane cu experiență și care aduc plusvaloare companiei tale. Acestea au o contribuție semnificativă în businessul tău și, de asemenea, vor lua din presiunea angajaților mai vechi.
Reconfigurează planul de dezvoltare – E lesne de înțeles că ai nevoie să îți adaptezi planul de afaceri pentru a continua creșterea afacerii tale. Nu doar numărul produselor va crește, însă deseori e recomandat să aduci și îmbunătățire produsului sau serviciului tău. Orice înseamnă introducerea unei utilități noi, redesign sau îmbunătățirea tehnologiei din spatele produsului sau serviciului este binevenit. Alege să lucrezi în sensul acesta cu specialiști care te pot ajuta să-ți atingi obiectivele pe termen mediu și lung.
Ține cont de feedbackul clienților – Uneori creșterea afacerii poate aduce și mai mulți clienți nemulțumiți. În felul acesta pot apărea mai multe recenzii negative. Îmbunătățește feedbackul clienților, mai ales dacă businessul tău este B2C, prin atenția pe care o acorzi celor nemulțumiți. Răspunde prompt cerințelor acestora pentru a le recâștiga încrederea, potrivit Webflow.
Acordă atenție spațiului de lucru – O extindere rapidă poate duce la creșterea stresului la nivelul companiei tale, la scăderea moralului angajaților și la neîndeplinirea termenelor- limită. Se întâmplă astfel ca programele de training să fie neglijate și să scadă nivelul de comunicare internă. Pentru a evita aceste efecte negative, nu uita să prioritizezi atmosfera de la locul de muncă, prin investiții în programe de formare și prin considerarea setării unor termene-limită rezonabile.
Așadar, dacă afacerea ta a crescut semnificativ, bucură-te de succesul obținut, însă nu uita să te pregătești de noile provocări.