Este important sa ne personalizam site-ul cat mai bine, astfel incat acesta sa ofere in permanenta clientilor exact ceea ce ei cauta. Un astfel de site va reusi sa evalueze in permanenta atat nevoile, cat si dorintele clientilor si le va oferi acestora continutul de care ei vor avea nevoie. Este important ca orice site de prezentare creat si dezvoltat sa poata intra in cel mai scurt timp in contact cu clientii. Personalizarea site-ului nu va insemna asadar doar o modificare a continutului oferit utilizatorului, ci va insemna mai multe lucruri. Utilizatorul trebuie sa gaseasca asadar in cel mai scurt timp exact ceea ce-l intereseaza, iar daca nu va gasi, este important sa aiba la dispozitie mai multe metode, astfel incat sa intre in contact cu voi.
1. Facebook messenger
Aceasta metoda este una dintre cele mai frecvent intalnite metode, ea fiind o solutie importanta de a intra cu usurinta in contact cu unele persoane. Daca un client va viziteaza site-ul web, acesta va avea ocazia de a va contacta chiar prin intermediul Facebook Messenger, astfel incat sa afle mai multe lucruri si sa-si faca o parere despre serviciul pe care il puneti la dispozitia sa. Messenger se poatre implementa cu usurinta pe orice fel de site de produse, dar si servicii, de aceea prin intermediul sau, veti putea fi in permanenta la dispozitia clientilor vostri.
Rezultatele sunt destul de remarcabile, clientii apreciind faptul ca le puneti aceasta optiune de contact rapida si facila la dispozitie. Daca dispuneti de un site WordPress, atunci aceasta metoda de contactare a clientilor este usor de implementat. Ideea este ca nu va doriti sa aveti de-a face cu o alta aplicatie separata de chat, ci aveti in vedere sa intrati direct in contact cu clientii vostri. Veti avea astfel la dispozitie si o pagina de Facebook spre care clientii se pot orienta si isi pot spune parerea cu privire la business-ul vostru.
2. WhatsApp Business
Aceasta aplicatie este una gratuita atat pentru Android, cat si pentru iPhone, proprietarii de site-uri utilizand-o in acelasi mod precum Facebook Messenger. Chiar si aceasta aplicatie faciliteaza asadar o mai buna interactiune cu clientii. Folosind aceasta aplicatie, veti avea la dispozitie o multime de instrumente utile, acestea permitand automatizarea, organizarea, dar si un raspuns rapid la mesaje. Aplicatia mai ofera in plus si aceeasi experienta ca in cazul WhatsApp Messenger. Prin intermediul acestei aplicatii, clientul va poate trimite chiar si poze.
Implementand aceasta aplicatie pe site, va veti putea afisa profilul de companie, acesta incluzand informatii importante precum adresa companiei, adresa de e-mail, dar si pagina web. De asemenea, mai prezinta si statistici, acestea aratandu-va cate mesaje au fost trimise, livrate, dar si citite. Mai aveti incluse si instrumente de mesagerie, cu ajutorul acestora raspunzandu-le in cel mai scurt timp clientilor. O astfel de aplicatie poate fi implementata asadar cu usurinta pe orice fel de site.
3. Tawk.to
Aceasta metoda este si ea una extrem de indragita de livechat, principalul motiv fiind ca este si gratuita. Tawk este asadar 100% gratuit si nu exista nici un plan tarifar. Puteti avea un numar nelimitat de agenti, aplicatia fiind gratuita, iar instalarea fiind rapida si facandu-se fara nici o problema. Tot ce va trebui sa faceti va fi sa instalati un cod in magazin si astfel veti avea acces la aplicatie. Ea mai dispune si de o serie de aplicatii native pentru Windows, Mac OS, iOS, dar si Android. Puteti sa personalizati interfata chat-ului, astfel incat sa fie in ton cu design-ul magazinului vostru. Mai aveti si rapoarte in timp real daca veti alege aceasta optiune, precum si o interfata disponibila in limba romana.
4. Zendesk
Un alt livechat extrem de popular in tara noastra este Zendesk, el fiind folosit de un numar mare website-uri, dar si de magazine online. Acesta este optiunea multora datorita faptului ca este gratuit in cazul in care folositi doar functia de baza a chat-ului. Monitorizarea si rapoartele vor fi redate in timp real si va veti putea personaliza widget-ul chat-ului in functie de cum doriti. Puteti imparti personalul magazinului online pe departamente, Zendesk dispunand si de aplicatii native pentru iOS, dar si pentru Android. Un alt motiv pentru care lumea se orienteaza catre acest chat este ca el dispune si de triggere proactive pe care le puteti seta.
5. LiveZilla
Acesta este unul dintre cele mai vechi livechat-uri, iar instalarea sa este putin mai complicata. Acest lucru se datoreaza faptului ca el stocheaza toate informatiile pe server-ul clientului, asa ca vor trebui realizate legaturi cu baza de date SQL. Acesta este mai potrivit pentru persoanele aflate la inceput de drum, el fiind gratuit pentru un singur utilizator. Acesta mai dispune si de diverse aplicatii native pentru Windows, Mac OS, dar si pentru Linux, iOS sau Android. Mai are si un sistem de ticketing inclus, precum si formulare pe care trebuie sa le completeze clientul, acestea fiind personalizabile. Toate rapoartele vor aparea in timp real, iar toate informatiile stocate va vor apartine. Design-ul chat-ului poate fi si el personalizat.
Ce avantaje va ofera aceste live-chaturi?
In primul rand, ele va vor permite sa va cresteti semnificativ rata de conversie. Conform unui studiu s-a ajuns la concluzia ca un numar de aproximativ 44% dintre consumatorii online prefera sa li se raspunda la intrebari cat mai rapid pe un astfel de live-chat, acesta fiind si motivul pentru care ei aleg sa se orienteze catre serviciul sau produsul oferit de site-ul respectiv.
Daca oferiti asadar consultanta prin intermediul unui live-chat, atunci clientii vostri vor finaliza intr-un timp mai scurt achizitia. Daca le veti oferi servicii suplimentare, dar si alte beneficii, precum este cazul discount-urilor, acestia vor ajunge in final sa faca chiar si comenzi mai mari. Livechat-ul mai este apreciat si datorita faptului ca reuseste sa reduca in mod semnificativ cheltuielile. Implementand un astfel de livechat, veti vedea ca cheltuielile voastre vor fi reduse in ceea ce priveste centrala telefonica. Veti reduce per total costurile departamentului de vanzari, dar si de suport tehnic. In acelasi timp, se va obtine o crestere semnificativa a eficientei reprezentantilor de vanzari, ei gestionand in acelasi timp mai multe chat-uri. Se va reduce asadar necesitatea de a angaja mai multe persoane.
Livechat-ul poate fi o metoda excelenta de a afla daca magazinul vostru se confrunta cu anumite probleme, iar prin intermediul clientilor, puteti afla in cel mai scurt timp acest lucru. Ei va vor spune rapid care este problema folosindu-se de chat si veti ajunge sa rezolvati mult mai rapid de exemplu eventualele bug-uri care apar pe platforma voastra. Va fi evitata in acest fel situatia in care s-ar putea sa pierdeti comenzi din cauza unei erori de server.
Controlul asurpa suportului tehnic este un alt lucru important de avut in vedere pentru ca toate arhivele chat-ului sunt stocate si pot fi verificate in situatia in care apare o anumita problema. Conversatiile pot fi urmarite in scopuri constructive si se poate imbunatati asadar suportul prin intermediul chat-ului.
Clientul va capata o doza suplimentara de incredere atunci cand va avea acces la un live-chat si va putea vorbi direct cu o persoana. Acest detaliu ofera clientului asadar un sentiment foarte important de incredere, o persoana fiindu-i mereu la dispozitie pentru a-l ajuta in ceea ce priveste eventualele probleme pe care clientul respectiv le-ar putea intampina in folosirea site-ului dumneavoastra.