Bugetul de cuplu reprezintă o provocare și o sursă de stres pentru foarte multe persoane. Cu toate că există familii unde banii sunt gestionați separat, testul unei relații poate consta și în felul în care un cuplu știe cum să-și administreze eficient resursele financiare și să aibă încredere unul în celălalt referitor la cheltuirea banilor. Este adevărat și că prea puțini oameni reușesc să se descurce doar cu salariile sau au un sistem bine stabilit în privința gestionării veniturilor. Dacă vă numărați printre cei care își pun finanțele la comun, dar au nevoie de mai multă organizare și planificare, iată câteva lucruri pe care trebuie să le luați în considerare ca să evitați lipsurile financiare:
Păstrați evidența tuturor cheltuielilor
Sunt foarte multe persoane care, deși câștigă sume semnificative de bani, tot întâmpină dificultăți financiare de la o lună la alta. Nu este nici o problemă dacă apelați și la împrumuturi, atunci când apar cheltuieli urgente, mai ales că găsiți un credit avantajos aici! Problema ar fi să nu știți, întotdeauna, unde se duc finanțele voastre. Așadar, încercați să notați pe hârtie fiecare cheltuială, oricât ar părea de neînsemnată. În câteva luni, veți avea o imagine de ansamblu asupra tuturor costurilor.
Întocmiți un buget de venituri și cheltuieli
Dacă ați identificat pe ce cheltuiți banii, următorul pas ar fi întocmirea unui buget. Împărțiți costurile lunare în cheltuieli fixeー rata la bancă, abonamentul de telefonie mobilă sau utilitățiー, și cheltuieli variabileーîmbrăcăminte, ieșiri în oraș ori evenimente speciale. Care este scopul bugetării? Veți putea optimiza costurile, astfel încât să obțineți chiar și un surplus de bani. De exemplu, puteți reduce cheltuielile variabile, de care nu aveți neapărată nevoie, fie pentru a vă încadra în salariile încasate, fie pentru a economisi. Nu aveți nevoie de un buget complex, ci de unul simplu, clar și funcțional pentru a ști câți bani intră în casă și cum sunt cheltuiți.
Folosiți liste de cumpărături
Cheltuielile cu mâncarea sunt destul de mari în orice cuplu, și, cum vorbim de costuri zilnice, este important să planificați și achizițiile de alimente. De aceea, pentru ca banii să vă ajungă fără probleme, cel mai simplu este să planificați meniuri zilnice sau săptămânale. Mai exact, stabiliți mesele pentru câteva zile în avans, treceți pe listă produsele de care aveți nevoie și cumpărați doar ceea ce ați notat. În cazul în care fiecare dintre parteneri cumpără alimente fără a avea un numitor comun cu celălalt nu veți face decât să risipiți bani și mâncare.
Țineți cont de cheltuielile individuale
Chiar dacă puneți banii la comun și încercați să urmați un buget prestabilit, nu înseamnă că nu puteți să vă oferiți, din când în când, mici plăceri. Dați dovadă de flexibilitate, discutați despre principiile financiare ale fiecăruia, dar și despre nevoile și preferințele voastre. De exemplu, poate unul dintre parteneri este pasionat de lectură și vrea să-și achiziționeze diferite cărți, iar celălalt preferă să practice un anumit sport, cu un antrenor personal. Gestionarea eficientă a finanțelor nu înseamnă să vă refuzați dreptul de a vă răsfăța, uneori, așa cum vă doriți, Prin urmare, nu renunțați la nevoile individuale, dacă intenționați să aveți o relație financiară bazată pe încredere și pe niște principii sănătoase.
Economisiți bani în fiecare lună
Cu siguranță, nu este cazul să mai argumentăm de ce trebuie să aveți reflexul de a economisi! Oricând pot apărea cheltuieli neprevăzute, situații în care unul dintre voi își pierde locul de muncă sau cazuri în care vreți să încheiați o afacere profitabilă care presupune și investiții pe măsură. Indiferent de suma pe care reușiți să o puneți deoparte, este important să economisiți în fiecare lună. Orice surplus, bonus, primă sau cadou în bani poate fi transferat direct în contul de economii.
Este o responsabilitate uriașă să administrați, în mod eficient, banii puși la comun. Cu toții muncim ca să avem o viață confortabilă, iar în doi lucrurile sunt, întotdeauna, mai ușoare, însă, trebuie să urmați câteva reguli și principii pentru a nu întâmpina dificultăți financiare.