8 din 10 români vor să-și reamenajeze locuința în acest an

Studiu Reveal Marketing Research

Pandemia a influențat multe aspecte ale vieții românilor: viața s-a schimbat considerabil, telemunca a devenit o opțiune convenabilă, iar spațiul interior al casei a devenit o prioritate pentru reamenajare. În lumina acestor schimbări, Reveal Marketing Research a derulat un studiu comandat de FERRO Group ce arată cum zilele petrecute în casă au fost prolifice pentru idei de reamenajare a locuinței, precum și cât sunt dispuși românii să investească în reamenajare.

  • 80% dintre români își manifestă interesul de a-și reamenaja locuința în acest an.
  • Segmentul de vârstă cel mai preocupat de amenajarea locuinței este cel cu vârsta cuprinsă între 18 și 34 de ani (82%).
  • Românii tind să își renoveze locuința o dată la 4 ani.

Pe lângă aspectele și elementele negative care au survenit în urma “consemnării la domiciliu”, timpul petrecut în casă a adus și beneficii. Printre acestea se numără și conștientizarea de către români a nevoii reale de reamenajare a propriei locuinţe (8 din 10 români declară că își doresc acest lucru).

„Deși situația economică este incertă şi o parte din români au fost precauţi în ceea ce priveşte investiţiile, estimăm că interesul pentru amenajări şi renovări se va menţine ridicat în perioada următoare. Reamenajarea propriei locuințe este o prioritate, mai ales acum când acasă – fiind locul în care ne simţim în siguranţă – a devenit pentru mulţi şi locul unde ne petrecem cel mai mult timp.

Dacă înainte puneam accent mai mult pe locurile asociate cu petrecerea timpului liber cu familia – pe mobila din living room sau pe beneficiile date de electrocasnice, acum fiecare cameră din casă şi fiecare lucru de tip instalaţie de apă, baterii, corpuri de iluminat ş.a.m.d. devin la fel de relevante pentru confortul nostru”, afirmă Marius Luican, CEO Reveal Marketing Research.

De asemenea, Grupul FERRO, unul dintre liderii pieței de echipamente sanitare și de instalații, informează că piața investițiilor în propria locuință este în continuă schimbare. În ultimul an, trendurile se înscriu într-o traiectorie ascendentă și oamenii investesc din ce în ce mai mult timp, atenție și chiar bani în alegerea celor mai potrivite soluții de amenajare a casei – casa devine acasă.

Top lucrări pentru care românii ar planifica o reamenajare

În privința tipului de lucrări cărora românii le acordă o atenție sporită renovării anul acesta, se numără, pe primul loc, zugrăvitul (90%), schimbarea obiectelor sanitare din baie şi/sau bucătarie (72%), schimbarea mobilei (64%), schimbarea sistemului de iluminare (51%) și schimbarea instalaţiei de apă, pe ultimul loc (34%).

Cât de des renovează românii şi ce bugete au?

Românii declară că obişnuiesc să reamenajeze casa/ apartamentul o dată la 4 ani. Odată cu aceste reamenajări, 1 din 4 (24%) schimbă şi obiectele sanitare din baie (baterii, duşuri, etc) iar 16% schimbă şi bateria de la chiuveta din bucătărie.

Majoritatea însă declară că fac aceste schimbări mai rar, doar la nevoie – 62% pentru obiecte de tip baterii şi duşuri şi 73% pentru baterii de bucătărie. Întrebaţi despre bugetul alocat pentru schimbarea obiectelor sanitare din baie şi/sau bucătarie, aceştia estimează că vor cheltui în jur de 4500 de lei.

- PUBLICITATE -

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

WWW