Rețeaua de autostrăzi a României s-a îmbogățit cu 101 de kilometri noi în acest an, cu toate că doar 60 dintre aceștia au fost dați efectiv în folosință, ajungând astfel la un total de 807 kilometri, relatează Agerpres potrivit stiripesurse.ro.
Bilanțul dezastruos vine în condițiile în care premierul Dăncilă a declarat că șeful Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere va pleca acasă dacă până pe 31 decembrie nu vor fi finalizați 100 de kilometri de autostradă.
Sursa citată scrie că, astfel, pe 14 decembrie 2018, a fost deschisă circulația rutieră pe încă 6,5 kilometri din A3, de la șoseaua de Centură până în zona Petricani, după ce reprezentanții CNAIR au recepționat lucrările la „ciotul de 3 kilometri” de pe Autostrada București-Ploiești dintre Centură și Moara Vlăsiei. Așadar, cei 3 kilometri s-au adăugat altor 3,2 kilometri deja finalizați.
Cu două zile mai devreme, CNAIR dăduse îjn folosință două din cele patru tronsoane ale autostrăzii Ungheni-Câmpia Turzii, cu o lungime totală de aproximativ 14 kilometri. În plus, scrie sursa citată, pe 28 septembrie, au fost recepţionate lucrările de la Podul Gilău peste Someşul Mic şi s-a deschis traficul pe încă 9,6 kilometri de autostradă. Întrucât podul, în lungime de 320 metri, face legătura între Gilău şi Nădăşelu, odată cu deschiderea traficului pe acest sector de autostradă, conducătorii auto pot circula pe o lungime de 61 de kilometri, între Câmpia Turzii şi Nădăşelu.
De altfel, pe 30 iulie 2018, a mai fost deschisă circulaţia pe 29 de kilometri (loturile 3 şi 4) din autostrada Sebeş – Turda.
De asemenea, scrie aceeași sursă, CNAIR a semnat în 2018 contractul de execuţie a tronsonului Autostrăzii Transilvania de la graniţa cu Ungaria, termenul de finalizare fiind luna martie 2020. Astfel, prima porţiune de la graniţa cu Ungaria a Autostrăzii Transilvania, în lungime de 5,35 kilometri, ar urma să fie finalizată în martie 2020. Acest tronson, numit lotul 3 al Autostrăzii Borş – Suplacu de Barcău, se întinde între localităţile Biharia şi Borş, pe o zonă de câmpie, până la graniţa româno-ungară, intersectând la nord de comuna Biharia drumul naţional DN19 (Oradea-Satu Mare).
Nu în ultimul rând, la începutul lunii decembrie, Lucian Șova, ministrul demisionar al Transporturilor, a anunțat că la nivelul instituției pe care a condus-o se analizează trei variante de autostradă pentru a lega Ardealul de Moldova. Chiar și așa, Camera Deputaților, în calitate de for decizional, a aprobat o nouă lege pentru construcția autostrăzii A8 Târgu Mureș-Iași.
Autostrăzile României s-au mărit cu 60 de kilometri în anul 2018! Centenarul aproape a trecut, dar legătura rutieră dintre Moldova și Ardeal rămâne încă la stadiul de proiect
Lăsați un comentariu