Pentru drumul din Valea Doftanei va fi scoasă din fondul forestier o suprafaţă mai mare decât cea estimată iniţial.
Anunțată de Adrian Veștea, Ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, construcţia drumului din Valea Doftanei (DJ102I Săcele – Câmpina), gândit ca o alternativă la DN1 şi DN1A, se dovedește mai dificilă decât părea inițial.
Discuţiile, de la CJ Brașov, au pornit de la forma finală a culoarului de expropriere, în urma căreia suprafaţa necesară a fi scoasă din fondul forestier este mai mare decât cea prevăzută iniţial în studiul de fezabilitate, ceea ce impune necesitatea revizuirii avizelor de principiu emise de instituţiile implicate – ocoale silvice, Garda Forestieră, respectiv Agenţia pentru Protecţia Mediului.
Demersurile sunt realizate atât la nivelul CJ Braşov, pentru tronsonul de 12,4 km din DJ 102I aflat pe teritoriul administrativ al judeţului nostru, cât şi la nivelul CJ Prahova, pentru tronsonul 13,2 km situat în judeţul vecin şi ele se vor finaliza cu emiterea Hotărârii de Guvern privind scoaterea din fondul forestier a suprafeţelor afectate de investiţie.
După şedinţă, administratorul public al judeţului Braşov, Daniel Gligoraş, a precizat că „am trecut în revistă stadiul avizelor şi acordurilor necesare scoaterii din circuitul forestier a terenurilor de care avem nevoie pentru acest proiect. Având în vedere că procedurile de expropriere sunt în sarcina noastră, trebuie să obţinem avizul de mediu pentru culoarul de expropriere final. De asemenea, în paralel cu obţinerea avizului final de la Garda Forestieră (pentru suprafeţele forestiere, n.r.) trebuie să aprobăm două hotărâri de Consiliu Judeţean esenţiale, una privind demararea procedurii de expropriere şi una referitoare la declararea de utilitate publică a suprafeţelor respective. De asemenea, trebuie realizată pichetarea traseului şi identificarea parcelelor de pădure afectate”, a explicat administratorul public Daniel Gligoraş.
Numai că proiectantul nu a luat în considerare realitatea de pe teren, astfel că între reprezentanţii Companiei Naţionale de Investiţii (care implementează proiectul) şi autorităţile locale săcelene au fost dispute privind trotuarele. Mai exact, Comisia de circulaţie a municipiului Săcele a refuzat de mai multe ori să avizeze dosarul, motivul fiind că în proiect nu erau prevăzute trotuare în intravilanul oraşului.
La întâlnirea găzduită de Consiliul Judeţean Braşov au mai fost prezenţi reprezentanţi ai Companiei Naţionale de Investiţii, ai Consiliului Judeţean Prahova, ai primăriilor Săcele şi Valea Doftanei, ai constructorului şi ai proiectantului, alături de specialişti din cadrul instituţiilor cu atribuţii în domeniul avizării din cele două judeţe, respectiv Garda Forestieră, Agenţia pentru Protecţia Mediului, Direcţia Silvică, regii publice locale de păduri şi ocoale silvice afectate de acest proiect.
„Este inadmisibil ca la un viitor drum, de doar 6 m lățime, să nu fie prevăzute trotuare, în zona intravilană de 3 km, unde avem case și pensiuni”, remarcă ing.Virgil Popa, primarul municipiului Săcele. După demersul primarului Popa, administrația județeană brașoveană a anunțat că va prelua, pe cheltuială proprie, realizarea trotuarelor, podețelor și rigolelor, din intravilanul municipiului Săcele. „Dacă documentația este transmisă mâine, să zicem, convocăm ședința comisiei de circulație și o aprobăm, sperând să corespundă cerințelor”, precizează primarul Popa.
Lucrările vor începe în primăvara anului viitor
Numai că traseul are atât un obstacol natural, un masiv stâncos, cât și altul, stâlpii de înaltă tensiune ai liniei electrice de 400 kV, care alimentează cu energie electrică, o parte insemnată a jud. Prahova și care trebuie relocați. Deocamdată, nu se știe ce soluții au proiectanții…
Drumul care urmează să fie proiectat, reabilitat şi modernizat în următoarele 42 de luni, are o lungime totală de 25,63 km, din care 13,20 km în judeţul Prahova şi 12,43 km în judeţul Braşov. Investiţia se ridică la 405,4 milioane de lei, iar constructor este SC Construcţii Erbaşu SA.