Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Brandurile de retail de lux au investit peste 6 miliarde de euro în achiziții imobiliare în 2023
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Imobiliare

Brandurile de retail de lux au investit peste 6 miliarde de euro în achiziții imobiliare în 2023

Curierul Național
Autor Curierul Național
Publicat 20 mai 2024
Distribuie
Codrin Matei - Principal Partner Crosspoint Real Estate

Cea mai nouă ediție a raportului Global Luxury Retail al Savills oferă o analiză a situației actuale a pieței de retail de lux, de la extinderea rețelelor consacrate, destinațiile-cheie pentru industria luxului și tendințele pieței, până la interesul în creștere al jucătorilor din retailul de lux pentru achiziția de active imobiliare.

După o perioadă de doi ani de expansiune continuă, piața globală a retailului de lux a înregistrat o încetinire firească în 2023, cu mai puține deschideri de noi magazine în regiuni ca Europa și China. Cu toate acestea, piețe precum America de Nord și zona Asia-Pacific, cu excepția Chinei, au înregistrat o creștere de aproape 20% a deschiderilor de noi magazine de lux. Expansiunea a părut să favorizeze destinațiile de vacanță și să se îndepărteze de principalele zone urbane, deși ambele piețe s-au confruntat cu provocări legate de disponibilitatea celor mai potrivite spații.

Similar cu anii precedenți, mărcile de modă și accesorii au dominat și în 2023 expansiunea la nivel global, reprezentând 63% din totalul noilor magazine deschise. În timp ce inaugurările de noi magazine au încetinit în majoritatea categoriilor de retail de lux, mărcile de bijuterii au contrazis tendința, cu o creștere anuală de 30% a deschiderilor de noi magazine.

În ceea ce privește potențialul de dezvoltare, cele mai promițătoare piețe de lux rămân cele mai mari și mai bogate orașe ale lumii precum New York, Los Angeles, Londra, Paris, Seul și Tokyo. Cu toate acestea, există o serie de locații noi care se remarcă în ceea ce privește relativa creștere în dimensiuni în următorii 5 ani, veniturile ridicate ale locuitorilor acestora și oferta actuală în ceea ce privește piața bunurilor de lux. Printre acestea se numără mai multe orașe din China și Orientul Mijlociu, unde nivelul crescut de trai, potențialul neexploatat și o industrie turistică înfloritoare creează o oportunitate semnificativă pentru piața de retail de lux.

Spre deosebire de brandurile mass-market și chiar de cele premium, care de obicei închiriază spațiile de retail, mărcile de lux au devenit un jucător important pe piața investițiilor imobiliare, câteva branduri de lux făcând achiziții de proprietăți de peste 6 miliarde de euro în 2023, o tendință care va continua pe parcursul anului 2024. Această tendință este cauzată parțial și de creșterea chiriilor pentru spațiile comerciale de lux, care variază în Europa de la 125 Euro/mp/lună în Lisabona la 1.250 Euro/mp/lună în Milano, dar depășesc 1.500 Euro/mp/lună pe piețele asiatice, precum Hong Kong. În București, un oraș cu un stoc redus de spații de retail de tip high-street, localizate pe Calea Victoriei, chiria medie este de 55 Euro/mp/lună.

În România, piața de retail de lux se conturează timid. Succesul acestui segment este strâns legat, în general, de piața imobiliară de lux, prezența unor proiecte rezidențiale sau hoteliere de marcă sporind semnificativ probabilitatea ca mărcile de retail de lux să intre pe piață. Până în 2028, în România urmează să sa inaugureze 13 noi hoteluri de cinci stele, inclusiv mărci prestigioase precum Mondrian, Hyatt și Kempinski. În sectorul rezidențial, în București nu s-au livrat încă proiecte de tip branded residence, dar au fost anunțate colaborări cu branduri de lux pe partea de finisaje și mobilier în cadrul unor proiecte aflate în desfășurare.

În ceea ce privește în mod specific sectorul de retail, grupul Hermès a anunțat recent intenția de a deschide primul său magazin în București, iar Tesla intenționează să deschidă un showroom dedicat în viitorul apropiat. Aceste noi intrări pe piață, împreună cu o creștere economică susținută, creează un mediu promițător pentru extinderea mărcilor de retail de lux în România.

„Interesul din ce în ce mai palpabil al brandurilor de lux pentru piața românească va marca în curând prezența României pe harta globală pentru retailul high-end. Deși cuvântul „lux” nu este asociat în mod obișnuit cu România, atenția primită recent din partea unor jucători internaționali proeminenți din acest segment servește drept un vot puternic de încredere în potențialul său.”, spune Codrin Matei, Partener Principal la Crosspoint Real Estate, asociat al Savills în România.

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior Se pregătesc reduceri de personal consistente la CEO
Articolul următor Artistul Samy Briss, reprimit în Uniunea Artiștilor Plastici din România după 65 de ani
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

Johnson&Johnson, obligată să plătească 40 de milioane $ despăgubiri la două femei care au spus că pudra de talc le-a cauzat cancer ovarian
Extern
UGIR – invitat la ședința Comisiei de dialog social din cadrul Instituției Prefectului, Județul Maramureș
Actualitate
Donald Trump, dat în judecată pentru că a demolat o aripă a Casei Albe ca să construiască o sală de bal
Extern

RSS Știri Financiare

  • Largest office occupiers spend under 5% of turnover on modern workspaces
  • Romania’s coworking market expands by 20% this year
  • Piața de coworking din România a crescut cu 20% anul acesta
  • MedLife a devenit cea mai valoroasă companie a sectorului de sănătate din România

Citește și

Imobiliare

Investitorii locali, cei mai activi pe piața tranzacțiilor cu active imobiliare în ultimii 5 ani, cu achiziții de peste 1,1 mld. euro

4 minute
Imobiliare

Top 10 predicții pentru piața imobiliară din CEE-6 în 2023

10 minute
București

Prețul chiriilor din București a început să crească, pentru prima dată, de la ȋnceputul pandemiei

2 minute
Featured

Piața imobiliară din România încheie prima jumătate a anului cu perspective favorabile. Sectorul construcțiilor a atins maxime istorice 

9 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?