Expansiunea la nivel international iti ofera acces la piete si clienti noi. Prin realizarea exportului, firma ta cunoaste oportunitati de dezvoltare si crestere. In plus, exportul pe piata globala iti va creste volumul vanzarilor, iar firma ta va deveni principalul exportator al produsului.
Cu toate acestea, inainte de a incepe colaborarea cu alte companii trebuie sa iti faci timp si pentru verificare. Cu cine colaborezi la nivel international? Este de incredere partenerul tau? Ai evaluat riscurile? Cunoaste-ti partenerul: afla adresa, domeniul de activitate al firmei si fii in contact cu persoana directa. Analizeaza datele si descopera regiunile de activitate din ultimii ani.
Cum alegi firma potrivita?
Gaseste colaboratori de incredere in functie de domeniul tau si diversifica-ti portofoliul de clienti. Alege tara in care vrei sa introduci produsul si evalueaza piata pentru a avea o viziune clara. Nu neglija concurenta si tendintele actuale. Verifica tipul produselor existente si numarul furnizorilor activi pe piata.
Prezinta produsele unei piete noi si fa-te remarcat international. Dezvoltarea afacerii la nivel global iti ofera o pozitie superioara in domeniul tau de activitate. Prin colaborarea cu firmele din afara tarii tale iti extinzi baza de clienti si iti sporesti vanzarile. Totusi, cum ajungi in punctul la care produsul tau se bucura de recunoastere internationala? Ce pasi trebuie sa urmezi?
Redu incertitudinile: am sau n-am incredere in partenerul de afaceri?
In general, transporturile implica atentia si urmarirea constanta a traseului pentru a asigura livrarea in conditii sigure si multumirea clientului. Nu uita: cu fiecare client multumit esti mai aproape de succes.
In cazul exporturilor internationale, cu atat mai mult trebuie sa fii precaut si sa stii de la inceput cu cine vei colabora. De ce? Gandeste-te doar la cateva scenarii posibile in fata carora te pun ‘’partenerii’’ tai de incredere: fie nu-ti mai raspund sau iti pierd marfa, fie iti cer sa achiti taxe care nici nu exista.
Verifica firma cu care urmeaza sa colaborezi si elimina incertitudinea legata de respectarea standardelor si a contractelor internationale.
Experienta in domeniu: cartea de vizita a partenerului tau
Prin gasirea unui colaborator cu un istoric bun si operatiuni relevante pentru tine, ai parte de stabilitate. Da, accesul pe o piata noua, globala, inseamna consolidarea afacerii, insa nu trebuie sa uiti aspectele importante: reglementarile legale prezente in tara colaboratorului, standardele de calitate existente, volumul de marfa pe care il poate gestiona partenerul, statusul firmei si pozitia in domeniu.
Acum ca ai verificat firma & consultat rapoartele juridice si financiare, reprezinta sau nu un pericol colaborarea?
O companie cu o reputatie fiscala buna iti garanteaza evitarea riscurilor legale, de neefectuare a platilor, intarzieri sau calitate a produselor. Parteneriatele internatioanle iti usureaza accesul intr-o piata noua, dar te si ajuta sa intelegi operatiunile comerciale.
Cat te va costa extinderea la nivel international?
Daca verifici firmele de interes si activitatea in domeniu poti evita riscurile precum scaderea vanzarilor, falimentarea sau insolventa. Nu te lasa influentat. In afaceri trebuie sa fii informat si precaut. Trebuie sa-ti cunosti colaboratorul. Poate chiar mai bine decat o face el. Este posibil sa identifici niste lipsuri sau riscuri pe care partenerul sa le treaca cu vederea.
Deci, daca prioritizezi verificarea si acorzi atentie detaliilor, afacerea ta va fi prospera din mai multe puncte de vedere:
- atingi succesul pe care ti-l doresti de mult;
- reprezinti principalul lant de aprovizionare internationala;
- faci parte dintr-o piata solida;
- esti recunoscut global – alte firme vor dori sa colaboreze cu tine.
Prezenta pe piata externa este atuul tau in fata competitorilor. Parteneriatele internationale iti consolideaza atat afacerea pe termen lung, cat si portofoliul de clienti. Construirea relatiilor comerciale globale este strategia pe care competitorii tai nu o au.