Publicarea necugetată de date în mediul online expune utilizatorii la riscuri inutile, potrivit unei noi cercetări Kaspersky Lab. În ciuda revoltei și a îngrijorării create de scandalurile de scurgeri de date – inclusiv atunci când Facebook le-a dat companiilor Netflix și Spotify posibilitatea de a șterge mesaje private ale utilizatorilor.
Mai mult decât atât, peste jumătate dintre utilizatorii de Internet (56%) consideră că păstrarea dreptului la intimitate absolută în lumea digitală modernă este imposibilă. În mod surprinzător, unii ar alege chiar ei să-și vândă datele personale online, unor necunoscuți, dacă ar primi bani în schimb, potrivit informațiilor unei noi cercetari, efectuate de Kaspersky Lab, se precizează într-un comunicat oferit presei.
În ciuda consecințelor palpabile asociate cu utilizarea necorespunzătoare a datelor cu caracter personal, unul din cinci respondenți (18%) și-ar sacrifica bucuros viața privată și ar comunica datele dacă ar primi ceva gratuit.
Mai mult, peste o treime (39%) ar accepta bani în schimbul acordării de acces total străinilor la datele lor private. Având în vedere tendința ca utilizatorii de Internet să-și comunice datele private dacă primesc ceva în schimb, această abordare cu beneficii pe termen scurt poate duce la pagube mai importante pe termen lung.
Cazuri recente, cum ar fi tweet-urile postate de James Gunn sau Kevin Hart3, arată că datele pe care le-ați comunicat de bună voie online s-ar putea să aibă efecte pe care nu vi le-ați putea imagina, distrugând reputații și cariere. Devine tot mai frecventă situația în care angajatorii și potențialii angatori caută pe platforme social media, cum ar fi LinkedIn, Instagram și Facebook, pentru a verifica dacă personalul și candidații au o reputație bună și nu aduc prejudicii companiei.
Angajații înșiși trebuie, de asemenea, să fie atenți să nu dezvăluie prea mult despre ei și despre locurile lor de muncă pe rețelele de socializare. Într-adevăr, cifrele de la Career Builder4 arată că 57% dintre angajatori au găsit în social media conținut care i-a determinat să nu angajeze un candidat, iar o treime (34%) au mustrat sau au concediat un angajat din cauza conținutului postat online.
Fie că le împărtășim în mod deschis sau nu, dacă informațiile noastre online ajung pe mâini greșite, pot avea un impact imens în lumea reală. Studiul Kaspersky Lab a arătat că peste un sfert (26%) dintre respondenți și-au văzut datele personale accesate de către cineva, fără consimțământul lor – ajungând la aproape o treime (31%) în rândul persoanelor cu vârste între 16 și 24 ani.
Consecințele au fost numeroase și variate, peste o treime (36%) simțindu-se stresați din acest motiv. Procentul celor stresați se ridică la 42% în rândul persoanelor din categoria de vârstă 16-24 ani, o persoană din cinci (21%) a suferit pierderi financiare, în timp ce un sfert dintre respondenți (25%) au fost deranjați de mesaje spam și de reclame.