Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Instabilitatea politică și corupția, în top trei motive de îngrijorare pentru tinerii români în 2025
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
FeaturedPolitic

Instabilitatea politică și corupția, în top trei motive de îngrijorare pentru tinerii români în 2025

Curierul Național
Autor Curierul Național
Publicat 28 noiembrie 2025
Distribuie
Foto: freepik

Costul vieții de zi cu zi rămâne pe primul loc

Studiu Deloitte

Instabilitatea politică și corupția urcă anul acesta în top trei motive de îngrijorare pentru tinerii din România (36%, respectiv 22% dintre Millennials și 23%, respectiv 25% dintre reprezentanții Generației Z sunt preocupați de aceste aspecte), conform studiului Deloitte Global Gen Z and Millennial Survey 2025, realizat în 44 de țări, inclusiv România. Costul vieții de zi cu zi rămâne cea mai mare îngrijorare pentru Millennials (48%, în creștere de la 43% anul trecut) și pentru cei din Generația Z (39%, față de 29% cu un an în urmă). În același timp, tinerii români se tem că, după pensionare, nu vor beneficia de o situație financiară confortabilă (60% dintre Millennials și 46% dintre reprezentanții Generației Z), mulți dintre ei susțin că trăiesc de la un salariu la altul (44% dintre Millennials și 50% dintre reprezentanții Generației Z), iar peste o treime din fiecare categorie au dificultăți cu cheltuielile curente.

La nivel global, cea mai mare îngrijorare a tinerilor este legată tot de costul vieții de zi cu zi (42% dintre Millennials, 39% dintre reprezentanții Generației Z), dar pe locurile următoare se află siguranța personală (19%) și protecția mediului (18%), în cazul Millennials, și sănătatea mintală a colegilor de generație (21%) și șomajul (18%), în cazul celor din Generația Z.

Din perspectiva carierei, tinerii români au ca principale obiective dobândirea independenței financiare (18% dintre Millennials și 25% dintre cei din Generația Z) și menținerea unui raport echilibrat între viața profesională și cea personală (24% dintre Millennials și 21% în rândul Generației Z). Pe de altă parte, tot mai mulți tineri caută un job cu semnificație – 92% dintre Millennials și 91% dintre reprezentanții Generației Z spun că sentimentul că derulează o activitate care are sens dincolo de beneficiile personale este important pentru satisfacția lor profesională.

„Preocuparea pentru bunăstarea financiară revine așadar în prim plan, generațiile tinere fiind în mod clar mai flexibile în a-și schimba cursul carierei, inclusiv domeniul de activitate, pentru a-și atinge obiectivele. Există o diferență în poziționarea pe subiect, căci cei din generația Millennials sunt dispuși să facă o astfel de schimbare în special pentru un pachet salarial mai consistent (41%), în timp ce reprezentanții Generației Z caută mai degrabă să avanseze mai rapid în carieră (33%), recunoscând însă că și suplimentarea veniturilor este importantă (29%). În acest peisaj, angajatorii sunt chemați să găsească din nou resurse și beneficii care chiar contează, pentru că retenția nu mai e un simplu indicator de resurse umane, ci o probă de loialitate reciprocă”, a declarat Raluca Bontaș, Partener, Deloitte România.

CITEȘTE ȘI

80% dintre companii sunt dispuse să lucreze cu tinerii absolvenți de Bacalureat
10 iulie 2023
Chiar avem nevoie de “nomazi digitali”?
26 mai 2021

Totodată, tinerii români sunt tot mai interesați de utilizarea soluțiilor bazate pe inteligența artificială generativă (GenAI) la locul de muncă – 43% dintre Millennials și 42% dintre reprezentanții Generației Z spun că folosesc deja GenAI în activitatea lor zilnică, în creștere de la 11%, respectiv 13% cu un an în urmă. La nivel global, însă, proporția tinerilor care utilizează deja astfel de tehnologii este mult mai mare – 56% dintre Millennials și 57% dintre cei din Generația Z.

Preocuparea pentru protecția mediului rămâne și ea ridicată – 73% dintre Millennials și 68% dintre reprezentanții Generației Z din România (peste procentele înregistrate la nivel global, respectiv 63% și 65%) spun că sunt îngrijorați cu privire la schimbările climatice. În aceste condiții, peste 60% dintre ei sunt dispuși să plătească mai mult pe produse sau servicii sustenabile, iar în jur de 70% iau în calcul certificările și politicile de mediu ale unei companii atunci când evaluează un potențial angajator.

Studiul Deloitte Global Gen Z and Millennial Survey 2025, ajuns la ediția a 14-a, a fost efectuat în rândul a circa 8.700 de exponenți ai Generației Millennials (născuți între ianuarie 1983 și decembrie 1994) și a aproximativ 14.700 de reprezentanți ai Generației Z de peste 18 ani (născuți între ianuarie 1995 și decembrie 2006), din 44 de țări din întreaga lume.

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior cum-s-creezi-mediul-ideal-pentru-somn-inspiraie-dormeo-pentru-un-dormitor-zen Cum să creezi mediul ideal pentru somn – inspirație Dormeo pentru un dormitor zen
Articolul următor Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: Politica fiscală, costul finanțării și stabilitatea financiară
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

Cupa Spengler: Favoritele se impun, dar Team Canada o face cu emoții în fața debutanților de la U.S. Collegiate Selects
Sport
Ordonanța trenuleț 2026 stabilește o singură limită pentru microîntreprinderi: 100.000 euro
Economie Featured Opinii
Cum supraviețuiește o piață de cărți veche de 475 de ani în centrul Parisului într-o lume digitală
Cultură și Educație

RSS Știri Financiare

  • Ce program au magazinele din marile rețele de retail de Crăciun și Anul Nou
  • Brandul de produse premium de travel Harper Collective este disponibil și în România
  • McDonald’s a deschis la Mediaș după o investiție de aproape 9 milioane lei
  • Vrei să vezi cum se produce mobila românească? LEMET deschide porțile fabricii
Extern

Summitul de la Haga: Trump confirmă susținerea SUA în cazul Articolului 5 al Tratatului NATO

2 minute
Extern

Asaltul contra Capitoliului: Donald Trump, invitat de comisia de anchetă parlamentară

5 minute
Economie

Majoritatea liderilor de business din România consideră că PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale în următorii cinci ani

6 minute
Politic

Premierul și alți politicieni, huiduiți la Iași, de Ziua Unirii Principatelor. Oamenii au scandat „Hoţii, Hoţii!” și „Ciucă, plagiatorul!”

1 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?