Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Companiile mari din România pot economisi anual peste 100 milioane euro din cheltuielile de marketing, cu soluții de Big Data
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
IT

Companiile mari din România pot economisi anual peste 100 milioane euro din cheltuielile de marketing, cu soluții de Big Data

Curierul Național
Autor Curierul Național
Publicat 5 februarie 2020
Distribuie
  • Peste 15% – 25% din bugetele de marketing ale companiilor sunt irosite, cu precădere în perioada sărbătorilor
  • Utilizarea unor soluții pe bază de Big Data, care dezvoltă modele statistice și optimizează cheltuielile pot aduce economii de peste 100 milioane euro
  • Domeniile din care provin cele mai multe cereri de consultanță pentru implementarea acestor soluții de Big Data sunt industriile: bancară, telecomunicații, retail și FMCG

Horváth & Partners, unul dintre cei mai importanți jucători locali și internaționali pe piața consultanței în management, apreciază că între 15% – 25% din bugetele de marketing ale companiilor din România sunt irosite. Astfel, raportul dintre investițiile în campanii de vânzări și profitul generat de acestea este de multe ori nesatisfăctor. Potrivit estimărilor Horváth & Partners, cheltuielile de marketing ale companiilor din România pentru promovarea pe canalele TV, radio, în ziare și reviste online au fost de circa 490 milioane euro în 2019, în creștere cu 12% față de 2018. Utilizarea unor soluții de Big Data, care optimizează bugetele de marketing și vânzări, selectând mult mai bine publicurile țintă și maximizând rezultatele campaniilor, poate duce la economii de costuri de peste 100 milioane euro, potrivit unui comunicat de presă.

“Conform estimărilor noastre, companiile au pierdut peste 100 milioane euro în 2019, prin campaniile de marketing și publicitate care nu au fost adaptate suficient de bine publicurilor țintă. Acest lucru se întâmplă cu precădere în perioada sărbătorilor, când crește numărul campaniilor de promovare a diferitelor servicii și produse. Rezolvarea stă în reducerea considerabilă a costurilor și creșterea profitabilității, prin adoptarea unor soluții informatice de Big Data. Acestea colectează și utilizează atât datele interne ale clientului cât și date externe, cum ar fi diverși indicatori de piață, și creează modele statistice și motoare de optimizare. Prin intermediul acestora se obține cea mai bună alocare a bugetelor de marketing și de publicitate, pentru atingerea obiectivelor de business dorite. Mai mult, din experiența noastră rezultă că vânzările unei companii pot crește cu 5% – 10% într-un an, dacă sunt folosite soluții de Big Data pentru eficientizarea cheltuielilor”, a explicat Kurt Weber, Director General al Horváth & Partners Romania.

Cea mai mare cerere de consultanță pentru implementarea unor soluții informatice de Analitică Avansată care optimizează inițiativele de marketing vine din partea companiilor mari din industria bancară, telecomunicații, retail și FMCG. Investiția în acest tip de proiecte este amortizată în trei, până la șase luni. Principalele beneficii aduse de astfel de proiecte constau în creșterea eficienței campaniilor de marketing printr-o mai bună alocare a resurselor, creșterea profitabilității prin majorarea vânzărilor, precum și scăderea cheltuielilor de marketing.

Într-un astfel de proiect sunt adunate și pregătite date relevante, interne și externe, despre publicul țintă. Experții Horváth & Partners creează modelul optim, utilizând cei mai buni algoritmi, și îl implementează printr-o aplicație personalizată. Acest serviciu generează valoare adaugată pe termen lung, din datele pe care le dețin companiile.

Optimizarea acțiunilor și a tacticilor de marketing este una dintre soluțiile de Analitică Avansată pentru marketing și vânzări, din portofoliul Horváth & Partners. Printre celelalte soluții se numără: segmentarea și micro-segmentarea algoritmică a clienților, motoare de recomandări, predicția și prevenirea plecării clienților, predicția valorii clientului pe durata de viață a relației cu compania, optimizarea promoțiilor și stabilirea dinamică a prețurilor. Soluțiile au la bază procesarea și analiza unor seturi mari de date (Big Data) și utilizarea unor modele de Machine Learning și Inteligență Artificială cu scopul creșterii directe a vânzărilor și îmbunătățirii marjelor.

CITEȘTE ȘI

digital marketing
Cum poți promova afacerea în plină pandemie? Află care sunt secretele de marketing digital!
25 martie 2020
„The Future of Trust” – dezbatere în România despre Portofelul European pentru Identitate Digitală
11 aprilie 2025

Încă din anul 2014, Steering Lab-ul Horváth & Partners dezvoltă soluții care au la bază algoritmi și Big Data pentru toate industriile și funcțiile. Serviciile de Analitică Avansată, din care face parte optimizarea inițiativelor de marketing și vânzări, sunt o direcție importantă din oferta de servicii digitale a Horváth & Partners atât la nivel mondial, cât și pe piața din România. “Managerii români sunt tot mai preocupați de transformarea digitală, iar noi, în calitate de consultanți, am înțeles această nevoie legitimă. Suntem într-o economie globală, în care alinierea la noile tendințe este crucială pentru creșterea competitivității și este important pentru companiile românești să se sincronizeze acestor direcții. Peste 60% dintre companiile românești apreciază că transformarea digitală este o prioritate pentru ele, iar noi suntem aici ca să ajutăm!”, a adăugat Kurt Weber.

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior Ovidiu Oana-Pârâu, un destin ce transcende individualul
Articolul următor Revolut depășește 1 milion de utilizatori în România, după o creștere de 400% în semestrul al doilea din 2019
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

Papa Leon, apel la solidaritate cu săracii și străinii în mesajul de Crăciun
Extern
Mesajul preşedintelui Nicușor Dan de Crăciun. „Sunt cele mai prețioase daruri”
Actualitate
Bombardiere rusești în nordul Scandinaviei. Moscova spune că a fost un zbor „planificat”
Extern

RSS Știri Financiare

  • Ce program au magazinele din marile rețele de retail de Crăciun și Anul Nou
  • Brandul de produse premium de travel Harper Collective este disponibil și în România
  • McDonald’s a deschis la Mediaș după o investiție de aproape 9 milioane lei
  • Vrei să vezi cum se produce mobila românească? LEMET deschide porțile fabricii
IT

CVE-2025-2945 Vulnerabilitate critică de securitate cibernetică identificată la nivelul pgAdmin

4 minute
HR

Criza talentelor în era digitală devine preocuparea nr. 1 la vârful companiilor

8 minute
IT

Dora, robotul de recrutare, ajunge la 1 milion de interviuri

4 minute
IT

Inteligenţa artificială, la fel de bună în detectarea cancerului mamar ca şi medicii umani

2 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?