Federatia Operatorilor Romani de Transport – F.O.R.T. ii solicita in mod public domnului Ministru Velea sa vina urgent cu precizari legate de modul in care trebuie respectat articolul 4 din ordonanta, de catre soferii angajati ai firmelor de transport marfuri.
Asa cum a fost redactat si publicat, textul articolului in cauza risca sa paralizeze intreg fluxul de transport marfuri, soferii refuzand sa mai plece in curse, pentru a evita intrarea obligatorie in izolare/carantina.
Articolul 4 mentioneaza ca:
„(1) La intrarea în țară, pentru protejarea propriilor familii, conducătorii autovehiculelor de transport marfă cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone optează pentru carantinare/izolare, dar nu mai mult de 14 zile, în perioada dintre curse, pentru una dintre următoarele modalități de protecție împotriva răspândirii …”
Astfel apar urmatoarele intrebari:
- izolare sau carantina?
- 14 zile maxim sau nu mai mult de 14 zile respectiv, ca exemplu, numai 3 zile intre doua curse?
- cum sa mai poata respecta o firma de transport fluxul de comenzi venite de la clienti si programarea curselor in conditiile in care numarul soferilor disponibili scade dupa fiecare cursa?
Izolarea la domiciliu presupune automat si blocarea activitatii profesionale a celorlalti membri ai familiei ceea ce poate afecta grav bugetul acesteia.
Este clar ca redactarea acestui articol nu a fost facuta prin consultarea Ministerului Transporturilor si cu atat mai putin dupa eventuala consultare cu patronatele din domeniu.
F.O.R.T. atrage inca odata atentia Ministerului Afacerilor Interne ca este nevoie de consultare permanenta inainte de redactarea si promovarea unor astfel de masuri, tocmai pentru a evita blocajele generate de neclaritati.
Se repeta practic scenariul din urma cu doua saptamani in care soferilor profesionisti li se aplica dupa ureche masura izolarii pentru ca documentele oficiale nu prezentau clar ce exceptii se aplica transporturilor de marfuri.
Toate eforturile patronatelor din domeniu, alaturi de Ministerul Transporturilor, de a mentine “viu” fluxul de aprovizionare cu marfuri, risca sa fie anulat din cauza unei grave erori de redactare a unei ordonante militare de mare impact.