- În premieră pentru industria materialelor de construcții, grupul Holcim România lansează prima gamă de betoane verzi – ECOPact;
- Totodată, Holcim marchează noi standarde în industrie, prin introducerea Timbrului ECO și a Etichetei Verzi, sisteme de autoevaluare și transparență, care certifică performanța climatică a produselor sale;
- Grupul se repoziționează sub o nouă deviză, “Construim pentru oameni și planetă”, și lansează un nou model de afaceri intitulat ECONCEPT;
- Holcim România și-a stabilit noi obiective de sustenabilitate, în linie cu Angajamentul “Net Zero” asumat, la nivel internațional, de Grupul LafargeHolcim, în septembrie 2020.
În premieră pentru industria materialelor de construcții din România, Holcim România, cel mai mare producător local, lansează ECOPact – prima gamă de betoane verzi din industrie, cu emisii de CO2 reduse cu peste 30%, creată pentru a accelera tranziția către construcțiile sustenabile. Totodată, compania se repoziționează și dezvoltă un nou model de afaceri, intitulat ECONCEPT.
Noul model de business are la bază o ofertă inovatoare din punct de vedere al impactului climatic, care include trei direcții complementare: ECO Soluții (produse și soluții verzi, cu amprenta scăzută de CO2), ECO Servicii (consultanță și instrumente pentru construcția de proiecte sustenabile) și ECO Scor (evaluare și certificare a performanțelor climatice a produselor din portofoliu).
Noua gamă de betoane verzi are un spectru larg de utilizare, de la construcții civile rezidențiale și non-rezidențiale, construcții industriale și hidrotehnice, construcții speciale industriale și până la construcții speciale pentru transporturi pe apă și structuri marine. Prin intermediul noii game de betoane de înaltă performanță, Holcim România contribuie activ la reducerea amprentei de CO2 a oricărei construcții.
În același timp, Holcim marchează noi standarde privind produsele sale, prin lansarea unor noi servicii de specialitate în domeniul construcțiilor verzi și prin sisteme de evaluare și comparare transparentă a alternativelor din portofoliul său, și anume:
- Servicii de consultanță ECO, care facilitează tranziția către construcțiile sustenabile și susțin reducerea emisiilor de CO2 și economia circular;
- Timbrul ECO – sistem de evaluare și transparență introdus de Grupul LafargeHolcim. Acesta indică amprenta de CO2 a produselor Holcim, precum și conținutul de material reciclat, fiind folosit numai pentru produsele cu performanțe climatice superioare (emisii CO2 reduse cu minimum 30% și/sau minimum 20% conținut de material reciclat);
- Eticheta Verde – sistem de auto-evaluare transparentă a performanțelor climatice a produselor Holcim fabricate în România, care indică procentul cu care sunt reduse emisiile de CO2 față de valoarea de referință la nivel UE.
“Deschidem noi orizonturi pentru business-ul Holcim în România, dar și pentru industria materialelor de construcții. Acest nou model de afaceri este rezultatul eforturilor noastre de peste 20 de ani în direcția sustenabilității, timp în care am investit în tehnologii de ultimă generație, în cercetare și inovare, aspecte care au dus la modernizarea fluxului de producție și, respectiv, la îmbunătățirea gamei de soluții și produse. Totodată, prin ECONCEPT, ne asumăm rolul pe care îl avem în combaterea schimbărilor climatice și conducem tranziția către construcții sustenabile în România, având alături sprijinul partenerilor din zona de proiectare și din sfera academică. Demonstrăm, astfel, încă o dată, că suntem un partener de încredere pentru cei care au nevoie de soluții performante pentru construcții prietenoase cu mediul. Sunt mândru de echipa mea și sunt sigur că împreună vom reuși să construim în România un viitor sustenabil pentru oameni și planetă”, a declarat Bogdan Dobre, CEO Holcim România & Market Head Moldova.
Odată cu noul model de afaceri, compania și-a stabilit noi obiective în ceea ce privește sustenabilitatea, în concordanță cu angajamentul “Net Zero”, la care Grupul LafargeHolcim a aderat, anul trecut, la nivel global. Acesta din urmă are ca scop atingerea neutralității din perspectiva emisiilor de CO2 până în 2050.
La nivel local, noile obiective de sustenabilitate au la bază trei piloni de acțiune: reducerea de CO2, recuperarea printr-o economie circulară și inovarea la nivel de soluții și produse. Acțiunile companiei se concretizează prin scăderea constantă a amprentei de CO2 a produselor, înlocuirea treptată a combustibililor fosili cu alte resurse reciclabile, precum și prin dezvoltarea și digitalizarea continuă a produselor și soluțiilor Holcim.
Sub deviza “Construim pentru oameni și planetă”, Holcim România își propune să reinventeze modul în care se construiește, cu responsabilitate față de mediu și respect pentru generațiile viitoare. Prin noul model de colaborare eco și prin portofoliul de “materiale pentru viață”, compania contribuie activ la accelerarea construcțiilor, la protejarea planetei și implicit la îmbunătățirea calității vieții oamenilor. Mai multe informații puteți afla pe econcept.holcim.ro.