Toate guvernele au promis construcția de autostrăzi, dar niciunul nu a fost interesat de resursele umane și materiale existente pentru întreținerea tronsoanelor. Deși, în ultimii ani, s-au deschis mai multe porțiuni de autostradă, numărul angajaților care s-a ocupat de administrarea lor a rămas același și au crescu doar atribuțiile.
Sindicatul Drumarilor ”Elie Radu”, care reunește angajați ai Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, semnalează că utilajele pentru întreținerea drumurilor de mare viteză sunt vechi și uzate, autoritățile nu au pus preț pe tehnologia de supraveghere a posibilelor fapte ilicite, iar echipamentele de protecție corespunzătoare lipsesc.
Reprezentanții sindicatului au identificat și centralizat șapte probleme care contribuie la îngreunarea activităților desfășurate în cadrul Centrelor de Întreținere și Coordonare ale autostrăzilor, pe care le expun public, în speranța că vor fi auzite de către factorii de decizie:
1. Adoptarea unui act normativ (care este promis de 14 ani) pentru activitatea Centrului de Întreținere și Coordonare sau pentru activitatea Punctului de sprijin;
2. Personal insuficient în cadrul Centrelor de Întreținere și Coordonare ale autostrăzilor (pentru buna desfășurare a activităților, un centru de coordonare ar trebui să aibă peste 30 de muncitori însă la ele lucrează între 6 și 10 persoane);
3. Utilajele și tehnica de lucru, din dotare, sunt necorespunzătoare. Acestea prezintă un grad de uzură fizică și morală și sunt depășite din punct de vedere tehnologic;
4. Nu s-a pus preț pe formarea resursei umane. Se resimte necesitatea formării echipelor de intervenții, în afara orelor de program, care să asigure siguranța traficului rutier în cazul unor evenimente neprevăzute (accidente rutiere, obstacole pe partea carosabilă etc.). În prezent, formarea acestor echipe de intervenții este imposibilă datorită personalului insuficient;
5. Inexistenta pazei mobile pentru protejarea patrimoniului autostrăzilor pe unele tronsoane. Lipsa acesteia a condus la sustragerea, pe unele tronsoane, a gardului de protecție, vandalizarea spațiilor verzi etc.;
6. Necesitatea unei mai bune colaborări cu autoritățile implicate în gestionarea eficientă a situațiilor care se ivesc (accidente, deszăpeziri etc.);
7. Protejarea angajaților. Este necesară achiziționarea unor echipamente de protecție cu o vizibilitate crescută și îmbunătățirea semnalizatoarelor a punctelor de lucru, care să prevină accidentele rutiere din cauza vitezei excesive și a tuturor regulilor de circulație din zonele respective;
Sindicatul Drumarilor ”Elie Radu” își manifestă îngrijorarea și atrage atenția asupra gestionării resurselor umane și administrative, solicitând factorilor de decizii să ia măsuri pentru respectarea drepturilor muncitorilor și intereselor participanților la trafic.
„Vrem autostrăzi, dar nu avem muncitori și utilaje adecvate pentru întreținerea lor”…
Pen’ca-n varfuri se aciuara toti neavenitii !
Cum … de curand/pe Arena Nationala, valorile fotbalului romanesc fura tuflite ; in lojii se cocotara loazele, ori cum bine zicea pe la TV un … bun : // Se suira scroafele-n copaci !//.