Studiu al Institutului Mastercard Economics
- Cheltuielile globale pentru combustibil au crescut cu 13% față de vârful înregistrat în 2019, marcând astfel o revenire în ceea ce privește călătoriile terestre.
- Pe măsură ce oamenii își reiau ritmul obișnuit al vieții, cresc și veniturile business-urilor de tip frizerii, saloane de înfrumusețare, magazine de biciclete, printre alte categorii.
După ce, în 2020, avioanele au stat în mare parte la sol, iar călătorii acasă, revenirea la călătorii a devenit una dintre cele mai așteptate – dar și cele mai incerte – activități în 2021. Mastercard a lansat „Recovery Insights: Gata de decolare?”, o analiză asupra tendințelor privind călătoriile aeriene și terestre, la nivel internațional. În timp ce reluarea călătoriilor rămâne inegală la nivel global, o cincime din țările studiate au revenit la cel puțin 90% din nivelul pre-pandemic pentru rezervările de zboruri interne.
Raportul elaborat de Institutul Mastercard Economics se bazează pe activitățile de vânzări coroborate și anonime, furnizate de rețeaua globală Mastercard, datele analizate ajutând la înțelegerea factorilor și provocărilor care influențează următoarea etapă în materie de călătorii. Analiza acoperă trei paliere: raportul dintre călătorii de agrement și călătorii de afaceri, călătorii interne și pe distanțe lungi, economii și cheltuieli. Raportul identifică, de asemenea, categoriile de cheltuieli care au înregistrat o creștere și ce indică acestea pentru reluarea călătoriilor.
„Deși s-a înregistrat o recuperare impresionantă a călătoriilor aeriene interne pe o serie de piețe, revenirea nu va avea loc peste noapte. Pandemia a dus industria la un grad de scădere a vânzărilor nemaiîntâlnit de peste 15 ani”, a declarat Bricklin Dwyer, economist șef Mastercard și Director al Institutului Mastercard Economics. „În timp ce nivelul de incertitudine rămâne ridicat, economiile pe care oamenii le-au putut face în ultima perioadă, dorința lor de a se aventura mai departe de casă și măsurile de relaxare din partea guvernelor ar putea reprezenta factori importanți pentru păstrarea ritmului de revenire în materie de călătorii.”
Printre cele mai importante tendințe:
- Cheltuielile globale pentru combustibil au crescut cu 13%* față de vârful precedent din 2019. Excursiile rutiere – marea tendință din 2020 – rămân în preferințe. Raportul arată o cerere puternică pentru călătoriile locale și zone mai puțin cunoscute. În SUA, tot mai mulți oameni preferă călătoriile cu mașina, 25% din închirierile de vehicule fiind utilizate pentru călătorii interstatale.
- Pe măsură ce oamenii își reiau ritmul obișnuit al vieții, economiile acumulate contribuie la creșterea vânzărilor în diverse categorii. De exemplu, vânzările în saloanele de înfrumusețare și în magazinele de accesorii de voiaj sunt în creștere. Au crescut, de asemenea, și cheltuielile la vânzătorii de ambarcațiuni (+30%) și la magazinele de biciclete (+62%), întrucât cererea acumulată s-a suprapus cu un nivel mai mare al economiilor datorat stimulilor fiscali și al economiilor generate de restricțiile de mobilitate. SUA, urmate de Canada, Belgia și Australia, au avut cel mai mare „exces” de economii ca procent din cheltuielile anuale de consum individual.
- Călătoriile aeriene rămân la un nivel scăzut, la nivel global, cu unele excepții. Conform analizei, o cincime din țările studiate s-au întors la cel puțin 90% din nivelurile pre-pandemice pentru activitatea de zbor intern. În timp ce unele țări – inclusiv SUA, Australia și Franța – depășesc rezervările de zboruri interne înregistrate înainte de pandemie, altele – precum Canada, Thailanda și Noua Zeelandă – sunt la o fracțiune din volumul de dinainte de începerea pandemiei.
- Călătoriile de afaceri la nivel global se situează în urma călătoriile globale de agrement, cu aproximativ patru luni. Călătoriile de afaceri la nivel mondial indică semne de redresare, un exemplu în acest sens fiind rezervările de călătorii interne în interes de serviciu din Australia, aflate la aproape 80% comparativ cu nivelul pre-COVID. În plus, călătoriile interne în interes de serviciu din SUA au revenit la puțin peste jumătate din nivelul mediu din 2019.
- Redeschiderea frontierelor a creionat 10 coridoare de zbor interesante. Redeschiderea treptată a frontierelor s-a dovedit a fi o provocare atât pentru călători, cât și pentru industria turismului. Însă anumite coridoare deschise, cum ar fi între Australia și Noua Zeelandă și între SUA și America Latină și Caraibe, sunt la aceleași niveluri pre-pandemice și, în unele cazuri, le depășesc.
„Anul trecut a evidențiat cât de important este turismul – pentru conectarea cu prietenii, cu familia și lumea mai largă, pentru comunitățile de afaceri și împlinirea noastră personală”, a declarat Raj Seshadri, Președinte, Data & Services Mastercard. „Implicațiile economice ale turismului sunt vaste și, practic, nicio industrie nu rămâne neafectată atunci când călătorii stau acasă. Prin raportul „Recovery Insights”, am ajutat companiile aeriene să își redefinească rutele de călătorie, retailerii să reorganizeze inventarierea, iar orașele să înțeleagă modificările la nivel de cheltuieli în funcție de cartiere. Obiectivul este de a facilita decizii mai inteligente pentru rezultate mai bune – astăzi și mâine.”
Mastercard a lansat studiul Recovery Insights pentru a ajuta companiile și guvernele să gestioneze mai bine riscurile economice generate de COVID-19. Prin această inițiativă, Mastercard a oferit informații valoroase, bazate pe date, analize și alte servicii întreprinderilor și guvernelor, pentru a le ajuta să înțeleagă tendințele în continuă schimbare în materie de cheltuieli realizate de consumatori, precum și modul în care să le abordeze.
De exemplu, la începutul anului trecut, o companie aeriană de top din zona Asia-Pacific a folosit soluția Mastercard Test & Learn pentru a înțelege ce anume a generat creștere pe durata pandemiei. Analiza a arătat că numărul călătoriilor cu durata mai mare de șapte zile a crescut cu aproape două treimi, iar biletele cumpărate cu luni în avans au crescut cu aproximativ jumătate. Pe baza acestor informații, compania aeriană a reușit să își ajusteze instantaneu strategia în timp real pentru a-și optimiza vânzările și a servi mai bine călătorii.