Adio, site-uri abuzive! Google va lansa, în decembrie, noua versiune a navigatorului web Chrome cu o protecţie îmbunătăţită, menită să apere utilizatorii de publicitatea agresivă.
Anunţul a fost făcut de directorul de produs de la Google, Vivek Sekhar, citat de blogul din România al producătorului de soluţii de securitate Eset. Google Chrome 71 va utiliza funcţia „filtrarea site-urilor abuzive’, eliminând astfel toate anunţurile de pe site-urile cu „experienţe abuzive persistente”, scrie Agerpres.
„Aceste practici implică, în cea mai mare parte, anunţuri înşelătoare care îi îndeamnă pe utilizatori să dea click, pretinzând că sunt alerte de sistem sau butoane de închidere a ferestrelor. Alte practici comune pentru aceste site-uri, pe care Google intenţionează să le elimine odată cu Chrome 71, includ barele de navigare, butoanele, link-urile sau zonele pe care nu se poate da click în mod obişnuit, care duc utilizatorii către anunţuri, fără ştirea lor, şi se pot dovedi o reală bătaie de cap. Scammerii pot, de asemenea, să se folosească de anunţuri înşelătoare şi de diverse elemente de pagină cu scopul de a fura datele personale ale utilizatorilor, inclusiv prin a-i face să le divulge chiar ei înşişi”, se menţionează pe blogul Eset.
De altfel, Google a întocmit şi o listă cuprinzătoare a comportamentelor clasificate ca fiind abuzive.
Potrivit sursei citate, în noiembrie 2017, Google a anunţat un set de măsuri de protecţie pentru a bloca „pop-up-urile” şi solicitările de ferestre noi de la site-uri cunoscute pentru experienţele neplăcute oferite utilizatorilor, cum ar fi redirecţionări ale paginilor, fiind implementate două luni mai târziu.
„Administratorii de site-uri web pot utiliza instrumentul Google Abusive Experiences pentru a verifica dacă site-ul lor conţine astfel de anunţuri. Dacă se dovedeşte că da, vor avea o perioadă de graţie de 30 de zile pentru a revizui conţinutul paginii”, scriu cei de la Eset.
În 2017, Google a blocat peste 12.000 de site-uri pentru copiere şi preluare fără acord de conţinut, în creştere de la 10.000 de pagini, în 2016. În plus, peste 7.000 de conturi de AdWords au fost suspendate, pentru că foloseau această metodă de camuflare în spatele titlurilor tabloid, de la 1.400 cu un an în urmă.
Pe parcursul anului trecut, Google a mai eliminat din reţeaua proprie de publicitate 320.000 de editori pentru încălcarea politicilor şi a pus pe „lista neagră’ 90.000 de website-uri şi 700.000 de aplicaţii de mobil.
Chrome este un navigator web de tip open source dezvoltat de compania Google. Prima versiune pentru sistemele de operare Microsoft Windows a apărut pe 2 septembrie 2008, în 43 de limbi.