Îți dorești să progresezi în cariera ta și nu știi foarte bine de unde să începi? Fie că e vorba de progres în cariera pe care o întreprinzi în prezent, fie că te lupți cu șomajul și cu lipsa unui job, descoperă din acest articol câteva sfaturi utile care să te facă, în prezent, să evoluezi în cariera ta. Să investești în tine poate părea un task greu și complicat, dar nu imposibil. Ține cont de sfaturile de mai jos:
1. Definește-ți obiectivul profesional
Este important să știi unde vrei să ajungi de acum în 5 ani, în 10 ani, pe termen lung. Ia o foaie și un pix și descrie-ți obiectivul profesional. Întreabă-te cum arată succesul pentru tine și apoi definește-ți un plan de acțiuni pentru a ajunge acolo.
2. Investește în abilitatea de a vorbi în public și de a comunica bine
Abilitatea de a vorbi în public este necesară în orice job. Investește în capacitatea de a ține prezentări și discursuri bune și fă-o pe termen lung. Vei avea nevoie să ții prezentări sau discursuri, fie că sunt online sau offline, indiferent care este jobul tău din prezent. Pentru a face acest lucru, pregătește-ți bine discursul, folosește instrumentele de tip PowerPoint, repetă și evoluează mai departe cu ajutorul acestor sfaturi.
3. Extinde-ți setul de abilități
Setul limitat de abilități poate fi motivul pentru care ești blocat în funcția ta actuală. Indiferent dacă vrei să devii mai bun ca angajat, să găsești noi oportunități de angajare sau să obții informații pe care să le aplici în cariera ta, este o idee bună să înveți noi abilități urmând cursuri online. Acestea te vor ajuta să dezvolți o gamă largă de competențe și abilități. Pentru a face acest lucru, dezvoltă-ți un plan de învățare pe 5 ani, alege cel puțin două abilități în care să investești în fiecare an și monitorizează-ți progresul.
4. Crește-ți rețeaua profesională
Se spune pe bună dreptate că „succesul nu este o chestiune despre ceea ce știi, ci despre cine cunoști”. Networkingul este una dintre cele mai subestimate și adesea trecute cu vederea abilități pentru avansarea în carieră. Mulți profesioniști nu realizează că acești oameni cu abilități și expertiză relevante pentru obiectivele tale pot fi un sprijin neprețuit, mai ales dacă peisajul muncii se schimbă.
O rețea bine dezvoltată poate fi o sursă de informații valoroase, abilități, recomandări și oportunități pentru a te ajuta să avansezi în carieră. Poți începe prin a te alătura unor organizații comerciale sau asociații de absolvenți, poți să socializezi online prin grupuri de LinkedIn sau prin alte căi, să participi la evenimente corporative, să faci voluntariat, să faci parte din grupurile de interese ale angajaților, să faci sharing de informații și resurse pentru a-ți hrăni rețeaua.
5. Folosește-te de programele companiei unde lucrezi
Fiecare companie are programe proprii de dezvoltare pentru angajați, fie că vorbim de programe de dezvoltare personală, fie profesională, prin cursuri și traininguri. Profită de bugetul pentru dezvoltare și creștere din cadrul companiei și alege cursurile pe care vrei să le parcurgi, fie că este vorba de cursuri organizate pentru toți angajații sau de cursuri pe care le poți selecta pentru tine, la nivel personal, în funcție de obiectivele tale profesionale.