Nu mai este niciun secret faptul ca majoritatea companiilor din Romania intampina un deficit enorm in forta de munca. Acest lucru se intampla in special datorita faptului ca multe branduri au o reputatie inexistenta sau perceputa gresit pe piata, care duce la atragerea persoanelor nepotrivite. Aceeasi problema poate fi insa rezolvata printr-o strategie de employer branding bine pusa la punct. Iata ce trebuie sa stii despre asta!
De ce este atat de important brandul de angajator?
La momentul actual, exista o competitie enorma in toate sectoarele de activitate. Drept urmare, cei care vor un loc de munca au adesea multe optiuni si cauta informatii despre companie diferite de cele prezentate in anuntul de angajare. Ei sunt curiosi sa afla informatii despre mediul de lucru, programul existent, beneficiile extra-salariale, oportunitatile de dezvoltare si parerea celor ce fac deja parte din echipa.
Un brand de angajator bine definit ajuta in recrutarea si pastrarea celor care sunt talentati in ceea ce fac. Companiile renumite din intreaga lume dezvolta constant aceasta perceptie, deoarece asta le ajuta sa-si imbunatateasca rezultatele. De asemenea, managerii din HR sunt constienti de impactul pe care-l aduce un employer branding de calitate. Mai exact, poate fi redus costul de angajare, va creste numarul de aplicanti inclusiv calitativ si se va spori motivatia celor care vor sa intre in companie.
Ce include o strategie de employer branding?
In primul rand, este necesara o analiza a imaginii publice din prezent. Perceptia actuala nu reflecta neaparat realitatea, astfel incat vor fi necesare ajustari. Este important sa fie stabilite nevoile companiei in materie de recrutare si retentie, precum si sa existe o analiza a publicului tinta. In functie de profilul care va fi creat pentru fiecare rol, se vor putea stabili apoi mesajele potrivite. Pentru a avea un punct de plecare, observa ce fac competitori si identifica punctele lor slabe. Este esential sa conturezi un Employee Value Proposition (EVP, deoarece aceasta abordare exprima valoarea adaugata pentru viitorii angajati si va atrage atentia. Pentru a realiza o schimbare, este important sa existe monitorizari ale rezultatelor si modificari la intervale bine stabilite.
Ce greseli poti face cand vrei sa creezi un brand de angajator?
Prima si cea mai frecventa greseala este cea de a incerca sa imiti alta organizatie. Aceasta idee nu este potrivita, deoarece exista o sansa mare sa nu poti livra ceea ce ai promis sau sa ajungi prea asemanator cu competitia. Scopul tau este cel de a te diferentia, astfel incat ar fi mai bine sa aduci ceva ce nu este disponibil in alte parti. O alta greseala este cea de a nu gandi pe termen lung si de a alege o strategie de employer branding care va necesita schimbari masive in viitor.
Ar fi mai bine sa lasi doar putin spatiu pentru imbunatatiri si sa te gandesti la o identitate care va ramane la fel ani de zile de acum incolo. Daca nu stii exact de unde sa incepi, iti poti intreba angajatii actuali ce nemultumiri au si ce le place la locul de munca. Astfel, printr-o strategie de comunicare eficienta vei putea forma un brand de angajator cat mai solid, o solutie ar fi sa apelezi la echipa exploratist si sa lasi acest proces in mana cuiva cu experienta in domeniu.