Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Activitatea ilicita in domeniul service-urilor auto, ignorată de autorități
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Transporturi

Activitatea ilicita in domeniul service-urilor auto, ignorată de autorități

Curierul Național
Autor Curierul Național
Publicat 4 octombrie 2019
Distribuie
Sursă foto: wp.com

In Romania, activitatile ce intra sub incidenta Legii nr. 12/1990 (republicată) privind protejarea populaţiei împotriva unor activităţi de producţie, comerţ sau prestări de servicii ilicite, se dezvolta rapid la umbra “protectiei” oferite de funcţionarii din primarii, de organele Direcţiei Generale Antifraudă fiscală, de organele controlului financiar şi de personalul Poliţiei Române, Jandarmeriei Române şi Poliţiei de Frontieră Române.

Din statisticile Asociatiei Societatilor de Service Auto Independente -A.S.S.A.I. si ale Federatiei Operatorilor Romani de Transport – F.O.R.T., rezulta in mod cert ca, la nivel national, functioneaza peste 10 000 de unitati de tip service neautorizate, ce desfasoara activitati ilicite de prestari servicii, cu incalcarea prevederilor legii.

Astfel, in actul normativ in vigoare, se stabileste ca :

“ART. 1

Următoarele fapte reprezintă activităţi de producţie, comerţ sau prestări de servicii ilicite şi constituie contravenţii, dacă nu au fost săvârşite în astfel de condiţii încât să fie considerate, potrivit legii penale, infracţiuni:

a) efectuarea de activităţi de producţie, comerţ sau prestări de servicii, după caz, fără îndeplinirea condiţiilor stabilite prin lege. (…)

ART. 2

(1) Contravenţiile prevăzute la art. 1 săvârşite de către persoane fizice se sancţionează cu amendă de la 500 lei la 5.000 lei, iar dacă sunt săvârşite de persoane juridice, cu amendă de la 2.000 lei la 20.000 lei. (…)

ART. 3

Bunurile care au servit sau au fost destinate să servească la săvârşirea vreuneia dintre faptele prevăzute la art. 1, dacă sunt ale contravenientului, precum şi sumele de bani şi bunurile dobândite prin săvârşirea contravenţiei se confiscă.

Unitatile reparatoare neautorizate, ce apartin persoanelor fizice, efectueaza interventii la nivelul sistemelor de franare, directie, suspensie sau reparatii la nivelul sasielor si caroseriilor, fara a oferii garantii, utilizand piese auto de pe piata neagra, fara instrumente tehnice omologate si verificate I.S.C.I.R, punand astfel in pericol viata si integritatea fizica a participantilor la trafic.

Din cauza lipsei de statistici cu privire la evenimentele rutiere generate de starea tehnica necorespunzatoare a autoturismelor, nivelul de constientizare a populatiei este extrem de redus cu privire la riscurile la care se supun atunci cand apeleaza la astfel de solutii.

- Publicitate -

Acest tip de unitati reparatoare au inflorit pe fondul importului masiv de vehicule second-hand (odata cu eliminarea taxei de mediu) respectiv modului deficitar in care se efectueaza inspectia tehnica periodica -ITP, dar mai cu seama din cauza incosntientei autoritatilor ce refuza sa isi faca datoria si sa aplice legea.

In acest context, este absolut firesc ca service-urile autorizate, ce isi desfasoara activitatea legal, sa suporte greu presiunea concurentei neloiale, cautand cu disperare solutii pentru acoperirea deficitului de forta de munca ce a migrat masiv si catre aceasta zona a economiei subterane.

Exact ca si in cazul „pirateriei” din transporturile rutiere, fenomenul service-urilor ce presteaza servicii in mod ilegal, este tratat de autoritati cu maxim dezinteres, organele de control refuzand sa actioneze pentru combaterea acestuia, orientandu-se in mod exclusiv in a controla si sanctiona acei intreprinzatori ce si-au asumat plata taxelor si impozitelor catre stat, angajarea fortei de munca cu forme legale si autorizarea activitatii.

Impactul bugetar negativ estimat de A.S.S.A.I. si F.O.R.T., in acest sector economic, este de aproximativ 500 milioane de euro anual fara a lua in calcul si comercializarea pieselor auto prin retele ilicite, absolut imposibil de estimat in prezent.

A.S.S.A.I. si F.O.R.T. au solicitat Guvernului Romaniei, pe toate canalele oficiale, sa ia masurile necesare pentru aplicarea corespunzatoare a legii in privinta tuturor activitatilor ilicite ce se promoveaza direct in mediul on-line insa, cu toate ca situatia este extrem de grava, nu exista pana in prezent nici un rezultat concret.

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior 7 autobuze electrice pentru Sighetu Marmației
Articolul următor Italia: Netflix, vizată de o investigație pentru o presupusă evaziune fiscală
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

Nicușor Dan: Corectarea deficitului bugetar este prioritatea principală în această perioadă
Economie
Preşedinta Parlamentului European, Roberta Metsola, se va afla în vizită în România în perioada 21 – 22 mai 2025
Extern
Fundația Creștină Părintele Arsenie Boca organizează evenimentul „Renașterea Neamului Românesc”
Cultură și Educație

RSS Știri Fotbal

  • VIDEO | Ce salarii au sportivii de la secția de fotbal a Stelei
  • Reșițenii strică sărbătoarea Stelei, dar roș-albaștrii termină pe loc de Superliga
  • CFR Cluj, regina Cupei! Victorie cu 3-2 într-o finală dramatică cu Hermannstadt
  • Steaua urcă pe primul loc în Liga 2! Roș-albaștrii au trecut lejer de Metaloglobus
  • Farul câștigă la limită și o trimite pe Gloria Buzău înapoi în liga secundă!

Citește și

drum-in-lucru
Transporturi

A fost emisă autorizaţia de construire pentru Pasajul Mogoşoaia

1 minute
Transporturi

Două vagoane modernizate la Electroputere VFU Pașcani sunt gata să reintre pe șine

3 minute
Transporturi

Atenție! Portal neautorizat pentru achiziția rovinietei!

1 minute
Transporturi

Extinderea infrastructurii portului Calafat, misiune imposibilă

6 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?