n cazul în care ești la început de drum și încă încerci să stabilești o strategie optimă în baza căreia să minimizezi costurile și să planifici bugetul pentru business-ul abia înființat, este posibil să te izbești de o serie de sfaturi care, odată puse în practică, nu ți-ar aduce pe termen lung cele mai multe beneficii. Majoritatea recomandărilor pe care le-ai putea primi în acest sens se referă la reducerea cheltuielilor pentru chirie, a comisioanelor bancare sau a energiei folosite. Cel mai probabil, însă, știi deja toate aceste lucruri.
Pin urmare, există alte aspecte cu adevărat importante pe care trebuie să le ai în vedere pentru a face astfel încât afacerea ta să se dezvolte și să funcționeze. Nu este suficient să ai ca obiectiv doar reducerea costurilor. Este fundamental și ca banii pe care îi investești să fie folosiți în cel mai inteligent mod posibil.
5 recomandări pentru a planifica bugetul unui start-up
- Minimizează costurile fixe prin outsourcing
Orientează-te înspre outsourcing și alege să externalizezi cât mai multe procese interne. În faza de început a unui business, este mai eficient și mai puțin costisitor să achiziționezi servicii de la alte firme. Cu alte cuvinte, îți vei putea folosi bugetul pentru activități cu adevărat importante, care vor face astfel încât afacerea ta să crească și, în același timp, vei avea garanția că apelezi la cei mai buni specialiști dintr-un anumit domeniu.
- Angajează persoane mai puține, dar mai competente
Deseori, ți se va spune că este necesar, pentru a reduce cheltuielile, să renunți la cei care nu aduc plusvaloare business-ului tău. Dacă vrei să-ți atingi obiectivele pe termen lung, este bine să îți schimbi puțin perspectiva în această privință.
A lucra cu puține persoane poate reprezenta, dacă nu știi să le selectezi, un risc la fel de mare ca atunci când alegi să ai prea mulți salariați. Prin urmare, target-ul pe care trebuie să ți-l impui este următorul: un număr restrâns de angajați, dar care sunt cei mai buni în domeniul lor. Nu în ultimul rând, nu trebuie în niciun caz să le oferi o remunerație lunară cât mai mică deoarece, în timp, nu vei reuși să îi motivezi și nu vei avea de câștigat.
- Realizează un plan de marketing eficient
Este extrem de important să găsești un echilibru perfect între bugetul de care dispui și tipul de promovare care se potrivește cel mai bine business-ului tău. Nu uita, însă, că orice decizie ai lua, primul pas de la care trebuie să pornești este pagina web, care reprezintă cartea ta de vizită. Mai ales în cazul unui start-up, pentru găzduire poți apela la un VPS, cum oferă cloudify.ro, astfel încât să reduci substanțial costurile de închiriere, comparativ cu cele ale unui server dedicat. Pe scurt, le vei oferi clienților servicii de calitate, investind o sumă minimă în web hosting.
- Nu încerca să reduci cheltuielile insignifiante, ci pe cele implicate de core business
Nu te gândi că vei găsi soluția optimă pentru bugetul tău diminuând cheltuielile de papetărie. Nu este cu adevărat important să calculezi cât vei putea economisi dacă achiziționezi mai puține creioane și agende.
În situația în care, de exemplu, business-ul tău se bazează pe activitatea de import-export, esențial este să minimizezi costurile produselor pe care le cumperi pentru a le vinde ulterior la un preț mai ridicat. Este posibil ca pentru numai două sau trei articole să câștigi în plus o sumă echivalentă cu cea pe care ai obține-o într-un an reducând numărul de accesorii pentru birou destinate angajaților.
- Nu te baza doar pe bootstrapping
Această expresie este folosită pentru a face referire la antreprenorii care preferă să se bazeze strict pe economiile și resursele proprii pentru a susține un business aflat la început. Există nenumărate metode de finanțare la care poți apela. În lipsa acestora, poate dura destul de mult timp pentru ca afacerea ta să se dezvolte și este posibil să nu realizezi profituri la început, ceea ce ar putea face ca echipa ta să își piardă motivația. Într-o perioadă în care unul din trei angajați demisionează după mai puțin de un an, trebuie să faci tot posibilul pentru a-ți păstra angajații și a forma o echipă cu care să colaborezi vreme îndelungată.
Pe scurt, pentru orice start-up, este fundamental ca bugetul să fie planificat într-un mod cât mai eficient și să fie analizate întotdeauna și rezultatele pe termen lung. Numai în acest fel vei reuși să îți transformi ideile într-un business productiv!