Din perspectiva marketingului, pentru ca o afacere să aibă success deplin, acesta trebuie să aibă în vedere cei 4P: produs, preț, promovare și plasare.
Cand vine vorba despre firmele care ofera servicii, plasarea ar putea fi sediul fizic al unei afaceri. Este important pentru orice business să aibă un sediu care să fie accesibil atât pentru clienți, cât și pentru angajați, deoarece satisfacerea nevoilor angajaților duce la creșterea motivației și eficienței în muncă depusă, iar imaginea oferita de sediu este importanta la formarea unei prime impresii din partea clientilor.
Alegerea celui mai bun sediu pentru orice tip de business nu este una ușoară ca urmare a numărului crescut de spații imobiliare disponibile. În urma experientei de peste 20 de ani, specialiștii ESOP evidențiază 5 aspecte fundamentale în alegerea celui mai bun sediu pentru un business.
5 elemente cheie în alegerea unui nou sediu business
1. Compararea mai multor imobile în funcție de criterii esentiale ale fiecarui chirias
Piața imobiliară ofera in prezent numeroase optiuni care se încadrează într-o gamă diversa de prețuri. Este important ca înainte de alegerea finală, fiecare cumpărător / chiriaș să întocmească o listă cu toate imobilele disponibile din zona vizată, la prețul droit, pe baza unor date complete si comparabile.
De asemenea, este necesară o atenție sporită atunci când vine vorba despre compararea unor imobile, deoarece unii proprietari au diverse moduri de a prezenta oferta. De exemplu, unii pot face referire la suprafața utilă, pe când alții la suprafața închiriabilă in care sunt incluse si spatiile comune ale etajului si cele ale cladirii. De asemenea calculul chiriei nete prin aplicarea discount-urilor oferite in diverse forme de catre fiecare proprietar in partea necesita experienta in acest domeniu si de aceea se recomanda apelarea la o firmă de consultanță imobiliara.
O firmă de consultanță cu experiență poate prezenta mult mai facil informațiile oferite de către fiecare proprietar și poate ajuta la crearea unei fise de comparație mult mai usor de înțeles, evidențiind, totodată, punctele forte și slabe ale fiecărui imobil în parte.
2. Cota specifică fiecărui spațiu de birouri inchirat
De multe ori, proprietarii oferă spre închiriere imobile care au o cota de spatiu comun pentru care se solicita plata unei chirii. Pentru acel spațiu comun, fiecare antreprenor va trebui să plătească o anumită cotă. Este important ca în alegerea spațiului de business să se ia în considerare cota spațiului comun. Cota spatiilor comune poate sa fie cuprinsa intre 3-15% in functie de configurarea cladirilor de birouri si de eficienta lor precum si de politica comerciala pe care o au proprietarii. Sunt proprietari care desi cladirea are o cota de spatii comune de 10% fac un discount si promoveaza doar 5% spatii comune si in acest fel chiriasul beneficiaza de 5% discount la plata chiriei.
3. Analiza termenilor și clauzelor contractuale
În general, cladirile de birouri de clasa A au contracte de închiriere care prevad perioada ferme de inchiriere, in care nu se poate denunta contractul, iar marja de negociere a anumitor capitole contractuale este mai mica. Dacă afacerea pe care o aveți are un grad mai mare de instabilitate, este de preferat să vă îndreptați către contracte mai ușor de negociat, atunci când vine vorba de perioada contractuală, sistemul de cuantificare a cheltuielilor de întreținere, clauzele de denuntare unilaterala etc. De asemenea, trebuie să acordați atenție asupra garanției solicitate și în ce condiții aceasta se va returna.
4. Analiza amănunțită a tuturor caracteristicilor unui spațiu de birouri
Închirierea unui spațiu imobiliar nu ar trebui să vizeze exclusiv suprafața în mp deoarece, în funcție de configuratia etajului, se va putea instala un numar mai mare sau mai mic de posturi de lucru. Spre exemplu, o suprafață de 500 mp în formă dreptunghiulară poate să ofere posibilitatea amplasării mai multor posturi de lucru decât într-o suprafață de 570 mp care are o formă rotundă sau pătrată. În plus, trebuie luată în considerare și lumina naturală care poate să nu pătrundă în anumite spații, ceea ce înseamnă că anumite birouri vor fi slab luminate natural.
5. Chiria per post de lucru
Un indicator al eficientei sediului ales este chiria pe postul de lucru care consideram ca reprezinta un indicator mai relevant decat chiria pe mp inchiriat. Ca sa calculam chiria per post de lucru este nevoie de o ecuație simplă: chirie totală impartita la numărul de posturi de lucru.
Pentru a analiza acest indicator recomandam ca la cladirile de birouri aflate pe lista scurta sa se realizeze space planning-uri prin care sa fie asezate posturile de lucru pe planul fiecarei cladiri. La final se va putea face un calcul cu privire la chiria totala raportata la numarul de posturi de lucru care au loc in fiecare spatiu de birouri in parte. Compania ESOP ofera gratuit chiriasilor atat servicii de identificare a spatiilor de birouri potrivite cat si realizarea de space planning-uri pentru cladirile aflate pe lista scurta.
Acestea sunt 5 elemente cheie pe care credem ca trebuie să le aveți în vedere atunci când alegeți un spațiu de birouri. Pentru mai multe întrebări in legatura cu inchiriere de spatii de birouri, echipa ESOP vă stă la dispoziție la numărul de telefon 0723 266 197 sau la https://esop.ro/