Joi la Bratislava încep lucrările Seminarului “Connecting UE”. Un eveniment deosebit de important cu o temă de interes major, și anume: ”Alegerile Europene 2024: De ce să votez”. Scopul dezbaterilor din Slovacia este acela de a lansa o platformă activă și eficientă pentru conștientizarea importanței alegerilor europene și recâștigarea încrederii cetățenilor în instituțiile democratice ale UE, pe fondul unei prezențe sub așteptări la vot în campaniile anterioare.
Timp de două zile, membri ai CESE, ai organizațiilor societății civile din statele membre, jurnaliști și cercetători vor dezbate problemele “fierbinți” ale perioadei actuale, precum:
– Impactul direct al dezinformării asupra alegerilor europene din 2024 și modul de combatere a acesteia
– Mobilizarea societății civile în perioada preelectorală: ce funcționează și ce nu.
– Cum se mobilizează tinerii.
Sunt așteptate soluții de la această dezbatere, soluții cu un impact puternic asupra parcursului UE în următorii 5 ani.
Așteptat la Seminarul “Connecting UE”, Laurențiu Plosceanu, Vicepreședinte CESE, Vicepreședinte UGIR și Președinte ARACO, se arată încrezător în rezultatul dezbaterilor și consultărilor de la Bratislava: “Pentru CESE, seminarul Connecting UE este primul dintr-o serie de inițiative și evenimente pentru alegerile din 2024. Punctul culminant va fi consultarea societății civile, rezultatele urmând a fi dezbătute și apoi transpuse într-o rezoluție care va stabili prioritățile societății civile pentru următorul mandat legislativ.
Nu este întâmplător faptul că Seminarul nostru are loc în Slovacia, țară UE care a avut, în mod constant, cea mai scăzută prezență la vot pentru alegerile europene de când a aderat la Uniunea Europeană, în 2004. Vor fi mulți slovaci printre noi, experți și cercetători care ne vor ajuta să înțelegem de ce slovacii nu votează. Opiniile prezentate pot avea un impact pozitiv, în special în rândul tinerilor, pentru dezvoltarea unei culturi a votului.
Sperăm că acest eveniment va reprezenta un pas înainte pentru a-i determina pe europeni să se implice și să se prezinte la vot.
Aceasta este una dintre problemele-cheie pe care le vom discuta în cadrul Connecting UE. Comunicatorii societății civile vor veni cu idei concise despre modul în care pot fi atrași la vot cetățenii Uniunii Europene. De exemplu, un comunicator francez care lucrează pentru un sindicat se poate gândi la modalitățile prin care pot convinge membrii să voteze. Un patronat din Germania trebuie să aibă argumente pentru a mobiliza oamenii de afaceri germani să se prezinte la urne. Un lider al unei organizații a societății civile din România trebuie să știe ce să facă pentru a-și încuraja activiștii să voteze. Doar în acest mod putem recâștiga încrederea membrilor noștri. Conform Raportului Edelman de anul trecut, încrederea este scăzută, iar oamenii au încredere doar în oamenii ca ei.
Cu ocazia discuțiilor de la Bratislava vom face tot posibilul pentru a vă împuternici să dezbateți problemele care vor fi primordiale. Mă refer aici, în special, la dezinformare și cum putem să o combatem eficient. Trebuie să găsim cele mai bune canale pentru a câștiga inimile și mințile alegătorilor, mobilizând tânăra generație. Este nevoie de a oferi suportul pentru construirea de punți într-o comunitate care a devenit din ce în ce mai mare”.