Dacă ți-ai deschis propria afacere și te bucuri de un spațiu comercial nou, trebuie să te gândești la amenajare. Deși modul în care decorezi o încăpere poate să difere, în funcție de tipul afacerii deținute–magazin, salon, restaurant, există câteva sfaturi de care poți sa ții cont.
Iată câteva trucuri utile care te vor ajuta să amenajezi un spațiu comercial atractiv și care să-ți pună în valoare și produsele/serviciile pe care le oferi!
Folosește luminile potrivite
Pentru a atrage privirile celor din jur, începe amenajarea spațiului comercial prin alegerea corectă a luminilor. Nu uita că acestea sunt primele pe care le observi atunci când intri într-un magazin, fiindcă dictează personalitatea încăperii. Poți să folosești lumini calde, reci, clare sau cu umbre, în funcție de specificul afacerii tale.
De regulă, sunt recomandate luminile calde pentru spațiile în care se vând produse de nișă, deoarece oferă locului o notă de exclusivism. Totodată, luminile reci sunt potrivite pentru o gamă variată de spații comerciale, de la librării, până la restaurante și cafenele. Pentru vitrine, folosește lumini intense, care pun în valoare produsele pe care le comercializezi. Sunt potrivite și spoturile, pe care le poți plasa pe rafturi, în special dacă vinzi haine.
Alege odorizante de cea mai bună calitate
Scopul unui spațiu comercial este să atragă cât mai mulți clienți. Atunci când oamenii îți calcă pragul, este esențial să fie atrași de un miros îmbietor, care să-i binedispună. Astfel, poți investi într-un difuzor pentru parfumarea spațiului care oferă o mireasmă unică. Acesta poate fi plasat după bunul plac, în diferite zone ale încăperii.
La fel de utile sunt și purificatoarele, care curăță aerul și oferă clienților o experiență plăcută la shopping sau la restaurant.
Fii atent la pardoseală
Un alt element la care merită să fii atent este pardoseala. Chiar dacă ți se pare un detaliu minor, este important ca pardoseala să fie rezistentă la trafic și uzură și ușor de întreținut. Mai mult, merită să verifici dacă nuanța pardoselii se potrivește cu obiectele de mobilier din jur. Vei găsi o gamă variată de culori din care poți alege, așa că ar fi bine să pui accent pe modele industriale care îmbină planul estetic și cel practic.
Cumpără mobilier rezistent
Vrei ca spațiul comercial să arate perfect? Investește în mobilier, piesa cheie din orice încăpere. Obiectele de mobilier trebuie alese cu grijă și pot varia, în funcție de tipul afacerii, de publicul țintă, dar și de mărimea spațiului. Desigur, nu trebuie să lași deoparte nici preferințele tale personale în materie de mobilă.
O amenajare corectă implică un mobilier simplu care nu oferă senzația unui spațiu aglomerat. Dacă ai nevoie, optează pentru spații de depozitare suficiente care să poată fi mutate rapid dintr-un loc în altul.
Gândește-te și la modul în care sunt așezate raioanele. Ar fi perfect dacă ai așeza raioanele cu produsele de interes lângă cele cu articole mai puțin vândute, pentru a stimula clienții să le acorde atenție. Nu aglomera încăperea! Clienții trebuie să poată face simplu și rapid cumpărături, fără să se împiedice de obstacole.
Optează pentru decorațiuni și textile
Ai un restaurant modern și îți aștepți cu drag clienții? Acest lucru înseamnă că spațiul nu trebuie să fie rigid, ci să ofere o atmosferă plăcută și relaxantă. Poți înveseli atmosfera cu elemente de decor interesante, de la plante verzi, până la tablouri sau lumânări parfumate, pe care să le pui pe mese.
Și textilele au un rol important într-un spațiu comercial. Atunci când într-un restaurant predomină lemnul, folosește draperii sau perdele în stil rustic. Dantela este potrivită pentru o încăpere în stil boem, iar metalul poate fi complimentat de textilele cu aspect industrial. Pentru a realiza un echilibru cromatic, alege textile care se potrivesc frumos cu mobila și cu restul decorațiunilor.
Ține cont de aceste trucuri și amenajează corespunzător spațiul comercial pe care îl deții. Fie că te bucuri de saloane, cafenele, hoteluri sau magazine de haine, trebuie să atragi atenția și să pui în evidență calitatea produselor.