Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: ANCOM: condițiile și regulile de comunicare prin intermediul noului serviciu electronic „My ANCOM”
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Actualitate

ANCOM: condițiile și regulile de comunicare prin intermediul noului serviciu electronic „My ANCOM”

Curierul Național
Autor Curierul Național
Publicat 25 martie 2024
Distribuie

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații lansează astăzi în consultare publică proiectul de decizie privind comunicarea documentelor prin intermediul serviciului electronic „My ANCOM”. Noul serviciu dezvoltat de ANCOM pune la dispoziția furnizorilor din domeniul comunicațiilor electronice, furnizorilor de servicii poștale, precum și altor categorii de persoane un nou cadru de comunicare, prin mijloace electronice, cu Autoritatea. ANCOM continuă astfel procesul de transformare digitală a activității sale în relația cu toate părțile interesate.

Proiectul de decizie stabilește categoriile de persoane care vor putea să utilizeze serviciul și, totodată, condițiile și regulile pe baza cărora se va realiza comunicarea prin intermediul „My ANCOM”. Stabilirea acestor categorii a avut în vedere dispozițiile legale actuale, precum și relațiile funcționale ale Autorității cu entități din domeniul public și privat, fără a fi exclus ca pe viitor, în funcție de evoluțiile domeniului și de necesitățile de comunicare identificate de Autoritate, să fie completate respectivele categorii.

Serviciul „My ANCOM”

„My ANCOM” reprezintă un spațiu virtual privat, care gestionează documentele si istoricul acestora pentru fiecare utilizator pentru efectuarea comunicării electronice cu Autoritatea.

Prin intermediul „My ANCOM”, Autoritatea va realiza comunicarea oricăror documente, inclusiv a solicitărilor de informații, deciziilor, altor acte administrative, proceselor-verbale de constatare a contravenției și de aplicare a sancțiunii, actelor de executare silită, răspunsurilor la diverse cereri ori petiții, informărilor, în original sau în copie conformă cu originalul.

Funcționalitățile serviciului „My ANCOM” vor permite cel puțin: înregistrarea datei și a orei de încărcare a fiecărui document destinat comunicării, păstrarea fiecărui document încărcat destinat comunicării pentru o perioadă de 3 ani, informarea destinatarului prin intermediul unui mesaj la o adresă de poștă electronică indicată de acesta cu privire la încărcarea de către ANCOM a unui document. De asemenea, după încărcarea unui document destinat comunicării, nu este posibilă înlocuirea sau alterarea conținutului acestuia ori a datei şi orei de încărcare înregistrate.

Conform dispozițiilor în vigoare, implementarea serviciului „My ANCOM” nu limitează Autoritatea în a utiliza și alte mijloace de comunicare în relația cu beneficiarii.

Categorii de beneficiari ai serviciului „My ANCOM”

Prin efectul Legii nr. 198/2022, beneficiarii din oficiu ai serviciului „My ANCOM” sunt furnizorii de rețele publice de comunicații electronice, furnizorii de servicii de comunicații electronice destinate publicului și furnizorii de servicii poștale cărora ANCOM le va crea conturi de acces la acest serviciu, fără a fi nevoiți să transmită o cerere în acest sens.

Pe lângă beneficiarii din oficiu, proiectul propune acordarea, la cerere, a calității de beneficiar al serviciului „My ANCOM” pentru următoarele categorii:

  • autoritățile administrației publice centrale sau locale;
  • operatorii de rețea, conform definiției din art. 2 lit. b) din Legea nr. 159/2016 privind regimul infrastructurii fizice;
  • furnizorii de servicii de găzduire electronică cu resurse IP care au urmat procedura de informare prevăzută de Decizia ANCOM nr. 423/2023 privind obligațiile ce le revin anumitor furnizori de servicii de găzduire electronică cu resurse IP;
  • persoanele prevăzute la art. 6 din Decizia ANCOM nr. 70/2023 privind regimul de autorizare generală pentru furnizarea rețelelor și a serviciilor de comunicații electronice. Spre exemplu, din această categorie fac parte persoanele care intenționează să furnizeze exclusiv pentru nevoi proprii rețele sau servicii de comunicații electronice, persoanele care intenționează să furnizeze servicii de comunicații interpersonale care nu se bazează pe numere, autoritățile publice locale care furnizează în nume propriu, cu titlu gratuit, rețele sau servicii de comunicații electronice în spațiile publice aflate pe teritoriul administrativ al respectivelor unități administrativ-teritoriale.

Acces, condiții și reguli de utilizare, renunțarea la serviciul „My ANCOM”

În cuprinsul proiectului de decizie sunt detaliate condițiile privind accesul din oficiu la „My ANCOM” a beneficiarilor, accesul pentru categoriile de persoane care solicită acces în baza unei cereri, modalitățile de renunțare la serviciul „My ANCOM”, precum și consecințele renunțării în funcție de categoria de beneficiar din care face parte cel care renunță la utilizarea serviciului.

De asemenea, proiectul stabilește condițiile și regulile de comunicare a documentelor de către ANCOM prin intermediul serviciului „My ANCOM”, respectiv cele de comunicare de documente, cereri, date sau informații din partea beneficiarilor către ANCOM.

Serviciul „My ANCOM” va fi funcțional la data intrării în vigoare a deciziei, moment în care se vor demara și procedurile de comunicare a credențialelor de acces către beneficiarii cărora ANCOM le va crea din oficiu conturi de acces. Tot de la această dată, părțile interesate vor putea transmite către Autoritate cereri de creare a conturilor la serviciul „My ANCOM”. Comunicarea de documente prin intermediul serviciului va începe în termen de 2 luni de la data intrării în vigoare a deciziei.

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior Caricatura zilei
Articolul următor China – Sondajul plăților corporative: Întârzieri de plată mai mici, dar companii din ce în ce mai precaute
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

Gusturi autentice și meșteșug românesc la ”Târgul de Sfinții Petru și Pavel” din curtea MADR
Agricultură
40% dintre chiriași cer prezență fizică la birou, iar 1 din 8 își extinde spațiul. Costul și incertitudinea, factori-cheie în strategia imobiliară
Imobiliare
Cseke Attila: Ministerul Dezvoltării a virat peste 241 milioane lei pentru investiții finanțate prin PNRR
Actualitate

RSS Știri Fotbal

  • Vis frânt în Giulești. „Tricolorii” mici se opresc în fața unei Olande impecabile!
  • La ce echipe de club evoluează tinerii de la Naționala U19? Patru au trecut pe la Steaua
  • Scoruri fluviu în manșa tur a barajului de promovare în Liga 3. Surpriză la Beiuș!
  • Remiză spectaculoasă pentru Rapid în primul amical din Slovenia
  • Victorie la limită pentru Dinamo în amicalul cu CS Afumați. Gol Caragea

Citește și

Actualitate

Arme, 3 milioane de dolari şi 27 kg de aur – bilanţul percheziţiilor la apropiaţi ai lui Călin Georgescu

2 minute
parlamentul european
Actualitate

Mecanismul pentru protejarea democraţiei în UE este mai necesar decât oricând, consideră Parlamentul European

3 minute
Actualitate

Peste 70% dintre românii din diaspora folosesc rețelele sociale pentru a se informa despre ce se întâmplă în țară

7 minute
inspectia muncii
Actualitate

Ziua Internațională pentru Securitate și Sănătate în Muncă 2020

2 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?