CONSILIUL JUDEȚEAN ARAD, în calitate de Autoritate Publică Tutelară, asistată de expert independent FOX MANAGEMENT CONSULTANTS S.R.L., anunţă începerea procesului de recrutare şi selecţie pentru 7 (șapte) poziţii de membru în Consiliul de Administrație al S.C. AEROPORTUL ARAD S.A.
Etapele de desfăşurare a procesului de recrutare şi selecţie sunt:
- Evaluarea prealabilă a dosarelor de candidatură care alcătuiesc Lista lungă.
- Evaluarea finală a Candidaţilor selectaţi în Lista scurtă. Interviul.
Condiţiile generale ale procesului de selecţie prealabilă sunt:
- Membrii Consiliului de administrație trebuie să aibă studii superioare și experienţă în domeniul ştiinţelor inginereşti, economice, sociale, juridice sau în domeniul de activitate al respectivei întreprinderii publice de cel puţin 7 ani;
- Membrii Consiliului de administratie sunt persoane fizice sau juridice, cu experienţă în conducerea Societăţilor sau regiilor autonome;
- Stabilirea numărului de membri ai Consiliului de administrație se face cu respectarea principiilor prevăzute de Legea nr. 202/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, astfel încât cel puţin o treime din totalul administratorilor să fie femei şi cel puţin o treime din totalul administratorilor să fie bărbaţi; Consiliul de administrație nu poate fi format în exclusivitate din persoane de acelaşi gen;
- Cel puțin un administrator trebuie să dețină calificarea de auditor financiar, având competențe în domeniul contabilității și auditului statutar, competențe atestate prin autorizarea ca auditor financiar şi înregistrat în Registrul public electronic de către autoritatea competentă din România, din alt stat membru, din Spaţiul Economic European sau din Elveţia ori să deţină experienţă de cel puţin 3 ani în audit statutar, dobândită prin participarea la misiuni de audit statutar, dovedită cu documente justificative, în conformitate cu art. 65 alin. (3)-(31) din Legea nr. 162/2017 privind auditul statutar al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare anuale consolidate şi de modificare a unor acte normative;
- În cazul Consiliilor de administraţie al căror număr de membri se încadrează în prevederile art. 28, alin. (1) al O.U.G. nr. 109/2011, nu poate fi mai mult de 1 membru din rândul funcţionarilor publici sau altor categorii de personal din cadrul Autorităţii Publice Tutelare ori din cadrul altor autorităţi sau instituţii publice;
- În mod obligatoriu, în selecţia candidaţilor se va avea în vedere evitarea situaţiilor de conflict de interese sau incompatibilităţi.
- majoritatea membrilor Consiliului de administrație este formată din administratori neexecutivi şi independenţi, în sensul art. 138, alin. (2) din Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- mandatul administratorilor este stabilit prin actul constitutiv, neputând depăşi 4 ani;
- o persoană fizică poate exercita concomitent cel mult 2 mandate de administrator în întreprinderi publice al căror sediu se află pe teritoriul României;
- selecţia se realizează cu respectarea principiilor nediscriminării, tratamentului egal şi transparenţei;
- candidaţii care vor fi selectaţi pentru a fi înscrişi pe Lista scurtă vor fi ulterior înştiinţaţi să depună o Declaraţie de intenţie realizată conform scrisorii de aşteptări.
Condiţiile generale de participare sunt:
- studii superioare şi experiență în domeniul științelor inginerești, economice, sociale, juridice sau în domeniul de activitate al respectivei întreprinderi publice de cel puțin 7 ani;
- experiență de conducere/ administrare a unor Societăți sau regii autonome;
- o înțelegere a sistemului legal și a mediilor legale și de reglementare în care operează societatea;
- cunoașterea limbii române (scris şi vorbit) şi cetățenia română sau cetățenia altor state membre ale Uniunii Europene cu condiția să aibă domiciliul în România;
- capacitate deplină de exercițiu;
- stare de sănătate corespunzătoare funcției pentru care candidează, atestată pe bază de documente medicale;
- să nu fie destituit/ă dintr-o funcție publică, să nu îi fi fost revocat contractul de mandat sau să nu îi fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 5 ani;
- nu au înscrieri în cazierul judiciar;
- nu au înscrieri în cazierul fiscal;
- nu se află în conflict de interese care să îl/o facă incompatibil/ă cu exercitarea funcției de membru în Consiliul de administrație al Societății;
- îndeplinește criteriile conform prevederilor art. 4 din O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, actualizată.
Criteriile minime de selecție sunt:
- cunoștințe despre obiectul de activitate al Societății, cunoașterea proceselor tehnologice și operaționale, cunoașterea pieței în care acționează Societatea;
- gândire strategică și previziuni;
- finanțe și contabilitate;
- managementul proiectelor;
- tehnologia informației;
- legislație;
- cunoștințe de guvernanță corporativă a întreprinderii publice;
- competențe sociale și personale: luarea deciziilor, relații interpersonale, negociere, capacitate de analiză și sinteză;
- participarea în organizații profesionale naționale și internaționale relevante pentru obiectul de activitate;
trăsături: reputație, integritate, independență, abilități de comunicare interpersonală.
Criteriile de evaluare/ selecţie finală a candidaţilor – INTERVIU:
- Dosarul de candidatură.
- Matricea Profilului de Candidat.
- Declaraţia de intenţie a Candidatului.
Dosarul de înscriere trebuie să cuprindă în mod obligatoriu următoarele documente:
- Curriculum Vitae;
- Copie act identitate;
- Copie documente care atestă educația și pregătirea profesională
- Copie documente care atesta experienta profesionala (carnet de muncă, extras Revisal, adeverințe angajator pentru dovedirea vechimii in munca si contract de mandat sau extras ONRC pentru dovedirea experientei in conducerea unei societati sau regii autonome);
- Cazier judiciar / completare Formular Declarație pe proprie răspundere – conform Formular 1
- Cazier fiscal / completare Formulat Declarație pe proprie răspundere – conform Formular 2;
- Adeverință medicală din care rezultă starea de sănătate corespunzătoare / completare Declarație pe proprie răspundere – conform Formular 3;
- Declarație pe proprie răspundere privind statutul de “independent” – conform Formular 4;
- Declaraţie pe proprie răspundere că datele cuprinse în dosarul de candidatură corespund experienței profesionale, conform Formular 5;
- Declaraţie pe proprie răspundere privind calitatea de membru în Consilii de administraţie ale întreprinderilor publice, altele decât cel în care urmează a fi numit, conform Formular 6;
- Declaraţie de consimţământ prin care Candidatul îşi exprimă acordul de a i se procesa datele personale, în scopul Procedurii de recrutare şi selecţie, conform Formular 7;
- Declarație pe proprie răspundere privind neîncadrarea în situația unui conflict de interese – conform Formular 8;
- Declaraţie pe proprie răspundere prin care Candidatul va confirma că nu se află într-una din situaţiile prevăzute la art. 4 din O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice sau că nu a suferit o condamnare pentru o infracţiune legată de conduita profesională – conform Formular 9;
- Declarație privind atragerea răspunderii în cazul falimentului/ insolvenței Societăților administrate sau conduse, conform Formular 10.
* Candidaţii incluşi pe Lista scurtă urmează să-şi completeze dosarul de candidatură cu cazierul judiciar, cazierul fiscal şi adeverinţă medicală, în cazul în care acestea nu au fost depuse la data depunerii dosarului.
Originalele actelor depuse la dosar vor fi văzute de comisie la proba de interviu.
Documentele necesare în procesul de recrutare/ selecţie şi formularele de declaraţii se regăsesc pe pagina de internet a CONSILIULUI JUDEȚEAN ARAD (https://www.cjarad.ro/) şi pe pagina de internet a S.C. AEROPORTUL ARAD S.A.(https://aeroportularad.ro/)
Dosarul de candidatură se va depune până la data de 7 martie 2025, ora 12:00 la registratura CONSILIULUI JUDEȚEAN ARAD din Strada Corneliu Coposu, Nr. 22, Municipiul Arad, Județul Arad, Cod Poștal 310003, în dosar plic închis şi sigilat, unde va primi un număr de înregistrare şi data certă a depunerii. Dosarul va avea menţionat “Candidatura pentru funcţia de membru în Consiliul de Administrație al S.C. AEROPORTUL ARAD S.A., precum numele şi prenumele Candidatului. Obligatoriu o copie a dosarului va fi transmisă pe adresa expertului independent, respectiv foxmanagement109@gmail.com.
Plicurile ajunse după data şi ora menţionată nu vor fi luate în considerare.
Candidaţii declaraţi admişi la etapa de selecţie a dosarelor şi care se regăsesc pe Lista scurtă, vor fi evaluaţi în cadrul interviului, ora şi locul desfăşurării acestuia urmând a le fi anunţate personal prin intermediul postei electronice.
Relaţii suplimentare se pot obţine la expertul independent S.C. FOX MANAGEMENT CONSULTANTS S.R.L. la Telefon 0799-358.582.