marți, 26 mai, 2020
12.8 C
București

Apetitul românilor pentru tehnologie urcă piața de eCommerce cu 15%

România devine o piață de desfacere tot mai importantă pentru marii producători de IT&C, în ultimii doi ani aflându-se în compania țărilor dezvoltate. Astfel că produsele nou lansate ajung pe piața din România mult mai rapid, în tot mai multe cazuri, chiar în primul val de la momentul lansării.

Principalul factor pentru această stare de fapt este schimbarea comportamentului de consum al românilor care:

  • alocă sume mai mari, pentru a avea tehnologii de ultimă oră,
  • își doresc să aibă acces mai rapid la informații,
  • consumă mai mult conținut și sunt dispuși să plătească pentru asta,
  • accesează foarte des rețelele de socializare,
  • interacționează mai mult și mai rapid,
  • călătoresc mai mult și încearcă să importe stilul de viață din țările mai dezvoltate.

„Românii sunt consumatori de tehnologie. Își doresc și le face plăcere să aibă acces la noutățile din domeniu. Pentru că suntem într-un moment de creștere a consumului, marii producători de tehnologie încearcă să îl fructifice cât mai bine, astfel că  investesc mai mult în România, alocă bugete mai mari pentru promovare, își comunică brandurile mai bine, lansează mai multe produse și fac lansările în România în același timp cu lansările internaționale, aduc produsele mai rapid în România și în stocuri mai mari”, spune Mihai Pătrașcu, CEO evoMAG, menționând că acest context va genera pentru anul 2019 o creștere a pieței de eCommerce din România cu aproximativ 15%.

Cel mai recent exemplu privind rapiditatea cu care produsele nou lansate sunt disponibile în România este iPhone 11. Anunțat pe 10 septembrie, a intrat imediat în România în sistem de precomandă, atât la operatorii telecom, cât și la retailerii online, iar primele livrări s-au făcut deja, începând cu 27 septembrie.

Mai rapid decât noile modele de iPhone au ajuns în România smartphone-urile lansate de Samsung – Galaxy S10 și Galaxy Note 10, aduse la noi în primul val, asta însemnând că România s-a aflat între primele țări din lume în care Samsung a adus noile telefoane.

La fel s-a întâmplat și în cazul smartphone-urilor Huawei P30 și Huawei P30 PRO, care au ajuns în România la o săptămână de la lansarea internațională.

Telefoanele mobile nu sunt însă singurele dispozitive care ajung rapid în România. În ultima perioadă, producătorii au inclus România între țările cu mare apetit pentru gadget-uri, pe măsură ce a crescut interesul consumatorilor către zona de fitness, de nutriție, de stil de viață sănătoasă.

- Publicitate -

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

ULTIMA ORĂ

Sondaj comandat de PE: Europenii doresc ca UE să aibă mai multe competențe în abordarea crizelor similare celei provocate de COVID-19

- Aproape șapte din zece respondenți (69%) doresc ca Uniunea Europeană să poată juca un rol mai...

Înapoi în viitor

După două luni de izolare, mulți se străduiesc să întoarcă timpul. Chiar și cu riscul unui nou...

146 de noi cazuri de îmbolnăvire cu COVID-19

Grupul de Comunicare Strategică a dat publicității noul bilanț al pandemiei de coronavirus în România. Au fost...

Analiză Frames: Riscă România o aterizare forțată? Cât de pregătiți suntem pentru criză, față de acum 10 ani

În fața furtunii economice de proporții care se proliferează la orizont, România se...